українська російська англійська
МОЗ: Служба ЕМД вже прийняла понад 1 млн. викликів
06.02.2013 | 16:16
Прес-служба Міністерства охорони здоров'я

Служба екстреної медичної допомоги за перший місяць цього року, відколи діє закон про ЕМД, прийняла понад 1 млн. викликів. Про це йшлося на засіданні оперативного штабу під час планової відеоконференції з регіонами щодо виконання завдань реформування служби, що відбулася у Міністерстві охорони здоров'я України.

 Захід пройшов під головуванням Першого заступника Міністра охорони здоров'я Олександра Качура за участі директора департаменту реформ та розвитку медичної допомоги МОЗ Миколи Хобзея, начальника відділу екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ Михайла Стрельникова, а також директора Українського науково-практичного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф МОЗ Володимира Юрченка та керівників управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій.

У режимі он-лайн фахівці обговорили передусім найгостріші питання реформування галузі, зокрема, удосконалення роботи регіональних центрів екстреної медичної допомоги і медицини катастроф, також формування оперативних штабів щодо реалізації Закону «Про екстрену медичну допомогу», організація приміщень оперативно-диспетчерських пунктів, формування схем базування бригад ЕМД та їхніх маршрутів. 

Представники Міністерства нагадали колегам на місцях, що основні стратегічні моменти реформування екстреної медичної допомоги мають бути завершені до кінця року. Тож, вкрай важливим є дотримання регіонами чіткого графіку реформування  і розвитку служби та обов’язкової регулярної звітності щодо успішності виконання завдань. Так керівництвом МОЗ опрацьовані надані територіями щорічні плани регіонального розвитку системи ЕМД, затверджені підписами голів ОДА. Вказано на несвоєчасність подання таких планів, зокрема Житомирською, Львівською, Тернопільською областями та м. Севастополь, та невиконання вимог щодо їхнього формування.

Також керівництво МОЗ нагадало, що відповідно до норм Закону, за якість надання екстреної допомоги в кожному з регіонів особисто відповідає керівник території - голова обласної державної адміністрації. Саме тому це має спонукати керівників на місцях та профільні управління ОДА якомога швидше вирішувати такі питання, як якість доріг, забезпечення бригад медикаментами та паливом, розвиток телекомунікації тощо.

Тож, для пришвидшення вирішення цих питань та ефективнішої роботи із реалізації Закону «Про екстрену медичну допомогу» Перший заступник Міністра Олександр Качур наголосив, щоб керівники на місцях, які взяли участь у відеоконференції, у терміновому порядку надіслали до МОЗ детальні звіти із виконання доручення Віце-прем’єр-міністра Костянтина Грищенка. А саме щодо завершення обласними та міськими державними адміністраціями робіт із утворення та реєстрації центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, завершення процедури передачі майна центрам, виділення приміщень для оперативно-диспетчерських служб центрів тощо.

Як відомо, Міністерством охорони здоров'я було вирішено звернутись до Міністерства фінансів щодо забезпечення у повному обсязі коштами закладів охорони здоров'я, що входять до системи ЕМД, для створення необхідних запасів паливно-мастильних матеріалів, лікарських засобів, зокрема наркотичних, та вишукати фінансові можливості щодо підвищення на 20% заробітної платні працівникам цих закладів. Для контролю виплати заробітної плати працівникам ЕМД, зокрема за січень цього року, керівництво Міністерства доручило керівникам у регіонах подати відповідні звіти до МОЗ та подбати про своєчасність цих виплат.

У свою чергу керівники регіональних управлінь охорони здоров'я, поінформували про заходи, які вживаються на місцях у процесі реформування служби. За інформацією регіонів, щодоби у кожному з них приймається від півтори тисячі до двох з половиною тисяч викликів, у більшості виїздів, як стверджують керівники на місцях, вдається дотриматись нормативів прибуття швидкої до пацієнта (10 хвилин у містах та 20 – у сільській місцевості). Проте, як зауважують у МОЗ, така інформація є подеколи недостовірною, або перебільшеною. Насправді відсоток доїзду в межах нових нормативів менший за стовідсотковий, як про це звітують регіони. За даними Міністерства, рівень їхнього виконання у місті становить 84,6%, а в сільській місцевості 78,4%.

Так, у Миколаївській області ця цифра становить найнижчу по Україні - близько 52%. Саме тому МОЗ нагадує: нормативи прибуття швидкої допомоги до пацієнта  можуть бути перевищені на 10 хвилин з урахуванням метеорологічних умов, сезонних особливостей, стану доріг. Однак це не означає, що регіони мають дезінформувати щодо швидкості доїзду до пацієнтів, натомість керівники на місцях повинні подбати про усунення причин такої суттєвої затримки, як то – забезпечення карет швидкої пальним, ремонт та розчищення доріг тощо.

Також МОЗ наполягло на чіткій звітності регіонів щодо забезпечення бригад ЕМД в регіонах лікарськими засобами, зокрема наркотичними, та виробами медичного призначення.

Як зауважили модератори он-лайн зустрічі, Міністерством охорони здоров'я України ведеться постійний моніторинг реалізації керівниками регіонів завдань реформи ЕМД, відстежуються проблемні питання на цьому шляху та вживаються відповідні адміністративні заходи. Так на доручення Міністерства регіонами були створені "гарячі лінії" для здійснення в телефонному режимі контролю й інформування громадськості про функціонування та розвиток системи екстреної медичної допомоги. 

Однак за увесь час дії цих «гарячих ліній», за даними МОЗ, на них надійшло не більше 164 телефонних дзвінки, з яких 129 було здійснено у Чернігівської області. На переконання Міністерства, це означає не інакше як неналежним чином проведену роботу із поінформування громадськості, зокрема через ЗМІ. Тож, за дорученням МОЗ, регіони зобов’язані виправити ситуацію та провести роботу подібну тій, яку провела Чернігівщина, де інформаційні матеріали із зазначенням відповідних телефонних номерів були розміщенні не лише у кожному із медичних закладів, але й у соціальних мережах та медіа-засобах.

 

версія для друку