українська російська англійська
Укрзалізниця планує запровадити електронні квитки на усі поїзди внутрішнього сполучення
07.02.2013 | 17:04
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця планує у майбутньому на усі поїзди дальнього прямування у внутрішньому сполученні замість бланків проїзних документів  впровадити електронний квиток. Про це повідомив головний інженер головного пасажирського управління Укрзалізниці Євгеній Дихне 6 лютого  під час презентації технології продажу електронних проїзних документів на швидкісні електропоїзди категорії Інтерсіті+. 

Він зазначив, що на першому етапі електронними квитками пасажири  можуть скористатися лише на електропоїзди категорії Інтерсіті+, така послуга впроваджена з 5 лютого цього року в експериментальному порядку, а на другому етапі технологію продажу електронних проїзних документів планується застосувати на усі пасажирські поїзди внутрішнього сполучення.

«Під час придбання квитка через мережу Інтернет на сайті   Укрзалізниці booking.uz.gov.ua на поїзди Інтерсіті+  обов’язкового необхідно вказати ім’я та прізвища пасажира, який здійснюватиме поїздку. Посадочний документ, який пасажир може роздрукувати самостійно на принтері, є підставою для посадки у поїзд. Не потрібно його обмінювати у касі на паперовий квиток на бланку встановленого зразка, як це зараз відбувається з Інтернет-квитками. У цьому відмінність електронних посадочних документів, які економлять час пасажира і не потребують звернення до квиткової каси. А при посадці у поїзд пасажиру потрібно мати з собою документи, що підтверджують особу», - розповів Євгеній Дихне.

Він зазначив, що безпосередньо у поїзді пасажиру, який здійснює поїздку за  електронним посадочним документом, стюард у разі потреби може видати  паперовий проїзний документ на бланку встановленого зразка, такий, як у квитковій касі. «У майбутньому, коли електронні квитки будуть впроваджені на усі поїзди дальнього прямування у внутрішньому сполученні і продаватимуться, не лише через сайт Укрзалізниці, але й у касах, ми відмовимося від бланків  встановленого зразка, тобто від звичних паперових квитків. Відмова від бланків дозволить Укрзалізниці щороку економити близько 20 млн. грн. А для звітності будуть дійсні електронні квитки», - зазначив головний інженер головного пасажирського управління Укрзалізниці.

Він розповів, що для поширення цієї послуги, окрім поїздів категорії Інтерсіті+, на інші поїзди наразі необхідно закупити близько 4 тис. мобільних терміналів контролю документів для зчитування штрих-коду посадочного документа і перевірки його легітимності. Наразі такими мобільними терміналами користуються стюарди у швидкісних поїздах для перевірки електронних посадочних документів.

Окрім того, за словами Євгенія Дихне, здійснюється удосконалення нормативної бази, зокрема, внесення змін до «Порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті». «Коли нормативні документи будуть погоджені із причетними міністерствами та внесені зміни  відповідним наказом Мінінфраструктури, тоді електронний квиток буде виконувати фіскальну функцію, тобто його прийматиме бухгалтерія та акцептуватиме податкова адміністрація, отже потреби у звичних паперових квитках на бланках не буде.  Ми вже маємо спеціальний фіскальний сервер для фіскалізації електронних квитків», - пояснив Євгеній Дихне.

Він також розповів, що триває робота з відповідними міністерствами щодо створення можливості скористатися  послугою електронного  квитка пільговикам, поки що пільгові категорії громадян не можуть скористатися новою технологією.

Євгеній Дихне також повідомив, що оформлення електронних проїзних документів припиняється за одну годину до відправлення поїзда з початкової станції маршруту. Впродовж останньої години у касах вокзалів відправлення формується реєстр пасажирів з Інтернет-посадочними документами та до нього роздруковується проїзні документи на бланках встановленого зразка, які передаються поїзним бригадам, а потім при потребі пасажирам.  

«Контроль легітимності електронних документів можна здійснювати  кількома способами. Окрім сканування з посадочного документа мобільним терміналом, є можливість ввести в мобільний термінал (зчитувальний пристрій) унікальний номер електронного квитка, зазначений на посадочному документі, а у спірних ситуаціях можна звірити відомість із документами пасажира, які підтверджують його особу», - пояснив головний інженер головного пасажирського управління Укрзалізниці.

 

версія для друку