українська російська англійська
Укрзалізниця підбила підсумки виконання Нацплану на 2012 рік із впровадження Програми економічних реформ
09.02.2013 | 14:17
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Державна адміністрація залізничного транспорту України підбила підсумки та проаналізувала виконання Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».

Загалом, 2012 рік для залізничної галузі країни став визначальним.  Залізничники виконали величезний обсяг робіт з впровадження швидкісного руху та нового стандарту пасажирських перевезень, провели значні роботи з модернізації та підготовки залізничної інфраструктури, побудови станцій, вокзалів та вокзальних комплексів. Підприємства галузі зберігають  лідерські позиції із перевезень вантажів та пасажирів, зокрема, залізничний транспорт став наймасовішим перевізником у період Евро-2012, залишається одним з найбільших платників податків в Україні.

У рамках виконання Національного плану дій на 2012 рік було ініційовано зміни нормативно-правової бази, необхідної для реформування залізничної галузі. Законодавчі ініціативи Уряду було реалізовано шляхом прийняття Верховною Радою законів України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та «Про внесення змін до Закону України "Про залізничний транспорт». Відповідно до встановленого порядку триває процедура погодження нової редакції проекту Закону України «Про  залізничний транспорт» та постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».

На виконання Пункту 174.4. Національного плану впроваджено нову класифікацію пасажирських поїздів. Відтепер, пасажирські поїзди мають зрозумілу та уніфіковану на європейському просторі класифікацію: Інтерсіті+ (ІС+), Інтерсіті (ІС), Приміський поїзд (П), Міський поїзд (М), Регіональний експрес (РЕ), Регіональний поїзд (P), Нічний експрес (НЕ), Нічний швидкий (НШ), Нічний пасажирський (НП). Крім того, у відповідності з новою класифікацією виготовлено та нанесено на  вагони піктограми назв поїздів та послуг, які надаються у поїзді та вагоні.

Крім цього, для пасажирів впровадженні зупинки низки пасажирських поїздів дальнього слідування. У поточному році додатково буде впроваджено зупинки поїздів: №147/148 Київ – Одеса, № 181/182 Київ – Сімферополь та № 111/112 Харків – Львів. Буде збільшено загальну кількість поїздів дальнього сполучення, які матимуть зупинку на станції Дарниця.

Також у 2012 році, відповідно до Національного плану дій, спеціально створеною робочою групою підготовлений бізнес-план пілотного проекту приміської залізничної компанії на напрямку Святошин – Тетерів, який має стати полігоном для впровадження ефективної та якісної системи приміських перевезень залізничним транспортом. Бізнес-план направлено на розгляд та погодження до Департаменту державної політики в галузі залізничного транспорту Міністерства інфраструктури України.

Залізничний транспорт має працювати у конкурентному середовищі на конкурентних засадах. Тож окрему увагу у плані дій було приділено удосконаленню тарифної політики на залізничному транспорті. Зокрема, у 2012 році затверджена концепція структури економічно обґрунтованих тарифів на перевезення вантажів та пасажирів залізничним транспортом та методики їх розрахунку.

Виконана низка робіт, спрямованих на розвиток транспортної інфраструктури. Зокрема, одним з найбільших та значущих проектів є спорудження нового двоколійного Бескидського залізничного тунелю. У 2012 році розпочаті проектні роботи: розроблена проектна документація на будівництво тунелю, улаштовано земляне полотно та укладено під’їзні колії, улаштовано автомобільні під’їзні дороги до будівельного майданчику та розроблено виїмки біля східного порталу тунелю.

Продовжується реалізація Програми електрифікації залізниць України. Зокрема, проведені проектно-вишукувальні роботи з електрифікації дільниць Волноваха – Камиш-Зоря – Запоріжжя, Колосівка – Миколаїв, Долинська – Миколаїв – Херсон – Джанкой та направлені на експертизу до ДП «Спеціалізована державна експертна організація – Центральна служба Української державної будівельної експертизи». Крім цього, розпочато роботи,  спрямовані на збільшення пропускної здатності залізничних колій у напрямку морських торговельних портів у містах Іллічівську, Одесі та Южному.

Укрзалізниця також звернулась з обґрунтованими пропозиціями до вищого керівництва держави щодо перенесення термінів реалізації деяких положень Національного плану, або відмови від певних інвестиційних проектів через  відсутність економічної обґрунтованості між фінансовими затратами та терміном окупності проектів. Зокрема,  запланована модернізація та електрифікація ділянки Бахмач – Гребінка – Золотоноша – Лаплава – Канів для здійснення транзитних вантажних перевезень залізничним транспортом в обхід міста Києва, за висновками фахівців, через незначні обсяги перевезень, які можуть бути на дільниці, є неефективним та високовартісним проектом – термін окупності  понад 150 років. Перенесені строки виконання пункту 174.1 «Затвердження методики встановлення тарифів на використання інфраструктури залізничного транспорту», адже розробка даної методики можлива лише на останньому етапі реформування залізничного транспорту, а саме після визначення організаційної структури АТ «Укрзалізниця», оцінки майна та майнових прав, встановлення нової облікової політики та законодавчого визначення поняття «інфраструктура залізничного транспорту».

версія для друку