українська російська англійська
Микола Азаров: Ми докладаємо всіх зусиль для того, щоб відновити дороги
09.02.2013 | 09:45
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Уряд докладає всіх зусиль для того, щоб у найкоротші терміни покращити ситуацію на дорогах України. Про це заявив Прем'єр-міністр України під час спілкування з користувачами соціальної мережі Фейсбук.

«До мене надходить дуже багато скарг, та й я реально знаю про стан дорожнього покриття», - сказав Микола Азаров.

За його словами, поточна зима для автодорожнього господарства була найважчою за останнє десятиліття з точки зору переходів від «плюса» до «мінуса» і з точки зору кількості опадів, які випали. «Тому дороги не витримали таких перепадів. Плюс ще значно збільшилося навантаження на покриття з боку великовантажних автомобілів», - зазначив Глава Уряду.

Крім того, у кінці минулого року «Укравтодор» мав значні фінансові труднощі, що позначилося на обсязі введених в експлуатацію доріг.

Всього в Україні 170 тис. км різних доріг: це і міжнародні траси - їх майже 9 тис. км, це і регіональні автомобільні дороги - їх понад 10 тис. км, а загальна протяжність автомобільних доріг державного значення приблизно 52 тис. км. З них доріг першої категорії, тобто європейського рівня, всього 2 тис. 731 км.

Вартість будівництва 1 км дорожнього покриття в Україні становить приблизно 40 млн. грн., і вона сильно варіюється залежно від того, які природні перешкоди долаються: мається на увазі необхідність будівництва мостів і т.д. – у цьому випадку вартість значно підвищується.

«А тепер порівняємо вартість аналогічного будівництва з деякими європейськими країнами: наприклад, у Польщі вона майже в 2 рази вища, у Німеччині - в 2,5 рази. Тобто, у Німеччині 1 км автомобільної дороги першої категорії - 4 смуги руху - це приблизно 100 млн. грн.», - зазначив Глава Уряду.

При цьому він додав, що в Україні в рік виділяється приблизно 20 млрд. грн. на ці цілі: «Легко порахувати, що цих 20 млрд. вистачить усього лише на 500 км. Треба зауважити, що ця сума виділяється не тільки на будівництво доріг, але і на їх ремонт. Вартість ремонту може змінюватися від 13 до 22 млн. грн. Цілком очевидно, що при таких обсягах фінансування розраховувати на радикальну зміну ситуації дуже швидко досить важко».

Тому, заявив Микола Азаров, необхідні дуже великі інвестиції в дорожнє будівництво.

Але, незважаючи на це, очевидний прогрес за останні роки спостерігається. Так, у 2008 р. відремонтовано та побудовано всього 329 км, у 2009 р. - 92 км, в 2010 р. - вже майже 1 тис. км, у 2011 р. - 2007 км, у 2012 р. - 1600 км. «Ми бачимо, що за останні три роки ривок зроблений дуже великий. Однак, як я вже сказав, необхідно ще більш серйозне збільшення темпів будівництва і ремонту доріг», - заявив Микола Азаров.

За його словами, зараз вживаються заходи щодо запуску асфальтобетонних заводів (їх у нас близько 300), щодо завезення бітуму, гравію, інших сипучих матеріалів, щодо підготовки техніки, щодо наповнення фінансовими ресурсами наших дорожніх організацій і т.д.

«Перед Укравтодором поставлено завдання протягом місяця за тимчасовою схемою ліквідувати так звану ямковість на основних дорогах та підготуватися до того, що з початком теплої пори повсюдно організувати масштабні роботи з капітального ремонту і будівництва доріг. Поставлено завдання перевершити рівень 2011 р. », - сказав Прем'єр-міністр. Він додав, що аналогічне завдання стоїть і перед керівниками місцевих органів влади, оскільки більша частина доріг, а саме, більше 120 тис. км, знаходиться в управлінні місцевих органів влади.

«Словом, вишукуються і будуть вишукуватися всі резерви для того, щоб у найкоротші терміни покращити ситуацію на наших дорогах», - заявив Микола Азаров.

 

 

версія для друку