українська російська англійська
З початку року Укравтодор відремонтував понад 160 тис. кв. м дорожнього покриття. За завданням Уряду робота активізована
19.02.2013 | 12:44
Прес-служба Віце-прем'єр-міністра

Перший заступник Голови Державного агентства автомобільних доріг України Микола Мездрін провів виїзну робочу нараду на ділянці ремонту дороги (з 23 по 30-й кілометри) траси Київ-Одеса. На нараді було проаналізовано стан дорожнього покриття доріг загальнодержавного значення та розглянуто план подальших ремонтних робіт.

«Ця зима 2012-2013 року за впливом погоди на руйнування автомобільного покриття - найжорсткіша за останні десять років. Перехід від плюсової до мінусової температури, під час якого волога потрапляє в тріщини, замерзає і руйнує дорогу, спостерігався неодноразово. З листопада по лютий, по суті, пройшло 5-6 зим поспіль. Внаслідок цього - руйнування дорожнього полотна», - сказав Микола Мездрін.

«Керівництво країни поставило завдання Укравтодору в найкоротші терміни провести необхідні ремонти для забезпечення безпеки і комфортності руху дорогами загальнодержавного значення», - сказав Микола Мездрін.

Він зазначив, що Уряд для цього виділив необхідне фінансування. Роботи перебувають під жорстким контролем Уряду.

За словами Миколи Мездріна, закуплено необхідну кількість ремонтних та паливно-мастильних матеріалів для проведення ямкового ремонту.

До роботи підготовлені 93 асфальтобетонних заводу для випуску асфальтобетонної суміші. У даний час для забезпечення необхідним ремонтним матеріалом уже почали роботу 22 таких заводи.

Станом на 18 лютого ямковістю було уражено 36,9 тис. км доріг загального користування. На сьогоднішній момент проведено ремонтні роботи на 4,7 тис. км. доріг (відремонтовано 160 тис. кв. м. дорожнього покриття).

У першу чергу роботи виконуються на дорогах Київ - Одеса (у Київській та Черкаській областях), Київ - Чернігів, Стрий - Тернопіль - Кіровоград - Знам'янка, Житомир - Вінниця, Київ - Знам'янка, Дніпропетровськ - Решетилівка, Дніпропетровськ - Миколаїв, Кіровоград - Миколаїв, Знам'янка - Луганськ - Ізварине та інших дорогах державного значення.

Плановий ямковий ремонт на всій мережі доріг буде розпочато за сприятливих погодних умов (температура повітря вище +5 і сухе покриття).

«У даний час в умовах міжсезоння проводяться роботи із застосуванням холодних асфальтобетонних сумішей згідно з технологіями, розробленими для застосування в зимових умовах. Для ліквідації ям повністю укомплектовані необхідним обладнанням понад 300 спеціалізованих бригад», - сказав Микола Мездрін.

Коментуючи стан доріг, він наголосив, що мережа автомобільних доріг загального користування України сформована в основному в 70-х - початку 80-х років минулого сторіччя (Таблиця 1).

 

Таблиця 1. Обсяги будівництва автомобільних доріг України в 1966-2005 рр.., км

 

Він також підкреслив, що існуюча мережа доріг спроектована і побудована за старими нормативами. Зараз істотно збільшилася кількість транспортних засобів та фактичне навантаження на дорогах перевищує застарілі розрахункові показники від півтора до десяти разів.

Микола Мездрін зазначив, що кожен тип покриття має свій міжремонтний термін служби: асфальтобетонне 9-12 років, цементобетонне 18-21 років, чорнощебневевий 9-10 років. Таким чином, з урахуванням часу побудови доріг, вони експлуатуються 30-40, а іноді і всі 50 років (Таблиця 2).

 

Таблиця 2. Розподіл покриттів автодоріг за видами

 

У період інтенсивного будівництва доріг загального користування (70-80-і рр. XX ст.) заповнювачем в органомінеральних сумішах були місцеві матеріали (наприклад, маломіцні вапняки) та відходи промисловості, які мають малу морозостійкість (до 30 зимових циклів). У сумішах використовували переважно не дефіцитні на той момент бітуми, а кам'яновугільний дьоготь, смоли та інші відходи виробництва.

При ремонті дорожніх покриттів часто використовували рідкі органічні в'яжучі, які з часом розріджують бітум нижніх шарів і порушують структуру матеріалу покриття. Внаслідок цього покриття втрачають здатність витримувати транспортні навантаження і втрачають морозостійкість. Це зумовлює утворення колії влітку і вибоїн у зимово-весняний період. У даний час при будівництві доріг для недопущення таких наслідків використовують спеціальні добавки.

«З часом органічні в'яжучі втратили свої основні властивості. У результаті цього дорожні покриття покриваються тріщинами, через які просочується вода. При замерзанні вона розколює дорожнє покриття», - сказав Микола Мездрін.

Уряд поставив завдання Державному агентству автомобільних доріг України (Укравтодор) забезпечити повну готовність до ремонту доріг відразу після настання сприятливих погодних умов. У тому числі необхідно провести всі підготовчі роботи, зокрема, укласти відповідні договори з будівельними організаціями, запустити в роботу асфальтобетонні заводи, забезпечити готовність техніки, необхідну кількість будівельних матеріалів та інших ресурсів.

Для забезпечення необхідного контролю за ситуацією за завданням Уряду щодня в Укравтодорі проходить засідання оперативного штабу. Двічі на тиждень проводяться селекторні наради з керівниками регіональних відділень Укравтодору. Щодня звіт про стан доріг і проведені ремонти доповідається Уряду.

Наказами по Укравтодору та службам автомобільних доріг закріплені за маршрутами відповідальні працівники. Для контролю за якістю робіт організовані перевірки ходу ліквідації ям на місцях. В рамках виконання цього завдання було проведено сьогоднішня нарада під керівництвом Першого заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг України.

В Укравтодорі цілодобово працює "гаряча лінія" - (044) 287-11-40, 287-42-18.

Що стосується стану доріг в містах, за якість яких відповідають місцеві влади, в даний час меріями опрацьовуються детальні плани ремонту доріг.

Так, наприклад, Київавтодор вже визначив основний перелік об'єктів столиці, де в першу чергу буде проведено ремонт в цьому році: вулиць Заболотного, Бориспільської, Саперно-Слобідської, проспекту Ватутіна, Броварського проспекту, Богатирській, вул.Верхній і Нижній Вали, Кільцевої дороги, Мінській, проспекту Палладіна, Венеціанського мосту, упорядкування дощової каналізації на вулиці Оборони, ремонт тротуарів на мосту Патона, міст на Жуків острів.

В даний час затверджуються плани в інших населених пунктах України.

Уряд країни тримає процес виконання завдання з ремонту дорожнього покриття після зими на жорсткому контролі.

версія для друку