українська російська англійська
Вступительное слово Премьер-министра Украины Николая Азарова на заседании Правительства 20 февраля 2013 года
20.02.2013 | 10:25
Департамент информации и коммуникаций с общественностью Секретариата КМУ

Шановні члени Кабінету Міністрів!

Шановні запрошені!

 

Сьогодні в Україні вдруге відзначається День соціальної справедливості. Це свято засноване Указом Президента України від 4 листопада 2011 року.

Для держави питання соціальної справедливості - ключове. На превеликий жаль, соціальна справедливість присутня далеко не в усіх сферах нашого життя. Це дуже гостра проблема нашого суспільства, яке довго і непросто проходить соціально-економічні трансформації. Вона породжує соціальну напругу.

Я далекий від ідеалістичних поглядів чи прикрашання дійсності. Навіть в розвинених країнах, на які люблять посилатися українські політики, до справедливості ще дуже і дуже далеко.

Але крок за кроком встановлювати або відновлювати соціальну справедливістьце обов’язок влади і зміст нашої політики.

Коли минулого року Президент України Віктор Федорович Янукович висунув масштабні соціальні ініціативи, які стали новою соціальною політикою в Україні, він мав на меті саме цей шлях до соціальної справедливості. Зміст соціальних ініціативусунення перекосів, несправедливості, зрівнялівки. Тобто, адресність і посилення соціального захисту саме для тих, хто цього потребує.

Я хочу нагадати, що відновлення соціальної справедливості було практично першим кроком діяльності Уряду у квітні 2010 року. Ми збільшили прожитковий мінімум, мінімальну заробітну плату, пенсії, всі види соціальної допомоги тощо, які були заморожені до цього протягом двох років. І виплатили все, що людям заборгувала влада. Уже з травня пенсіонер, який мав мінімальну пенсію, почав отримувати на 133 гривні більше, ніж до цього. Протягом 2010 року основні соціальні стандарти збільшились приблизно на 245 гривень на місяць.

Нова соціальна політика, ініційована Президентом України, посилила ідеологію соціальної справедливості.

Один приклад. У 2012 році біля 9 мільйонів пенсіонерів отримували трудову пенсію, обчислену з урахуванням середньої заробітної плати за 2006 рік – 929 гривень. Нагадаю, у 206 році середня заробітна плата в країні була 929 грн.

Тому життя вимагало  почати поетапне осучаснення, тобто, справедливе підвищення пенсій відповідно до росту середньої заробітної плати. І з 1 травня для пенсій, призначених до 2008 року, почав застосовуватись новий показник. Тобто, база для обчислення пенсій зросла одразу на 270 гривень.

Це привело до кардинальних змін у структурі пенсійних виплат.

На 1 січня 2010 року більше 7 мільйонів пенсіонерів отримували пенсію до 800 гривень. Узагалі дві третини пенсіонерів (біля 10 мільйонів осіб) отримували пенсію, меншу за тисячу гривень. А з 1 січня 2013 року уже чотири п’ятих пенсіонерів (більше 11 мільйонів осіб) отримують пенсію понад тисячу гривень.

Загалом уперше у 2012 році всім пенсіонерам та інвалідам було забезпечено державну допомогу до рівня прожиткового мінімуму. Таким чином, ми запровадили в життя основну норму соціальної справедливості.

Цього безумовно ще недостатньо. Але ми рік за роком повинні - і будемо - збільшувати соціальний захист.

Я не буду перераховувати всі факти виконання соціальних ініціатив. Уряд сьогодні заслухає доповідь Міністерства соціальної політики.

Я хотів лише продемонструвати, що Уряд чітко дотримується концепції соціальних перетворень, в основі якоїсоціальна справедливість.

Сьогодні на доручення Президента України ми розглянемо ряд проектів законодавчих актів, які спрямовані на посилення соціального захисту громадян.

Шановні колеги!

Ось про що я думаю, що мене дуже хвилює. Приймемо ми сьогодні ці рішення. Приймемо ще багато важливих, життєво необхідних для країни, невідкладних рішень.

Направимо їх до Верховної Ради України.

І що?

Мільйони наших людей, яким адресовані ці рішення, які живуть щоденними дуже непростими турботами - нехай чекають, поки опозиція почне працювати конструктивно, як їх колеги в європейських країнах?

Хай почекає ремонт доріг, на який треба виділяти додаткові кошти, хай почекають хворі у лікарнях, яким потрібні додаткові кошти на ліки. Хай почекають селяни і робітники, інженери і науковці, яким треба надати державну підтримку для нарощування вітчизняного виробництва?

Блокування роботи Верховної Ради – це блокування розвитку України. Відповідальність за це лежить на опозиції.

І це в той час, коли  інші держави кожен день і кожну можливість використовують, щоб захистити свої народи від кризи, яка так сильно травмує навіть благополучні економіки.

Опозиція, яка на виборах обіцяла підняти соціальні стандарти до небес, звільнити економіку від адміністративного тиску, дати «зелену хвилю» євроінтеграції і таке інше - опозиція всі ці обіцянки відкинула. Вона приносить інтереси країни в жертву своїм амбіціям, які націлені вже на Президентські перегони 2015 року.

Опозиція залишилася глухою до компромісних пропозицій правлячої партії. Не почула заклик Європейського Союзу бути конструктивною на порозі укладення Асоціації з ЄС.

Опозиція фактично гальмує економічний і соціальний розвиток держави. Явно перешкоджає європейській інтеграції України.

25 лютого відбудеться саміт Україна-Євросоюз, який є важливим етапом у підготовці до підписання нової Угоди між Україною і Європейським Союзом про політичну асоціацію та зону вільної торгівлі. Кабінет Міністрів ухвалив план заходів, спрямованих на підготовку належних інституційних передумов для підписання цієї Угоди. Визначальна частина цього плану, від якої залежить підписання Угоди між Україною і ЄС, має бути виконана саме у Верховній Раді – шляхом ухвалення пакету відповідних законодавчих актів.

Шановні колеги!

Минулого тижня відбувся візит Президента України до Туркменістану. Ця країна Центральної Азії – наш давній і важливий партнер. Сьогодні відбувається практично відновлення і динамічне розширення співробітництва з цією важливою країною.

Помітним результатом візиту Глави нашої держави стала активізація співпраці у енергетичній сфері. Треба зазначити, що наші країни завдяки Угоді про зону вільної торгівлі між країнами СНД, де визначено принцип рівного доступу до трубопровідного транспорту, отримали можливості об'єднати зусилля для постачання природного газу з Туркменістану - як для потреб України, так і для експорту до Європи.

Під час візиту було підписано Меморандум про взаєморозуміння між Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» і Державним концерном «Туркменгаз», де, зокрема, йдеться про можливість поновлення поставок газу в Україну та країни Європи, а також розвідку родовищ на території Туркменістану.

Це значний крок на шляху забезпечення енергетичної незалежності України, диверсифікації поставок газу. Нова енергетична стратегіяце не слова, а справи.

Ми націлені на те, що головним результатом суверенної енергетичної політики Президента та Уряду стане забезпечення справедливих комунальних тарифів для наших громадян. та забезпечення українських підприємств газом за справедливою ціною.

Водночас це, на нашу думку, сприятиме пошуку взаємовигідної формули співробітництва у газовій сфері з російськими партнерами.

Доручаю Віце-прем’єр-міністру Бойку Юрію Анатолійовичу, Міністру енергетики та вугільної промисловості Ставицькому Едуарду Анатолійовичу і Міністру економічного розвитку та торгівлі Прасолову Ігорю Миколайовичу негайно розпочати розробку документів, необхідних для реалізації домовленостей Президента України.

Шановні колеги!

Вчора я провів дуже корисні консультації з громадськістю щодо того, як нам повернути довіру до імунопрофілактики населення і забезпечити безумовну якість та безпечність вакцинації.

Насправді ситуація з рівнем біологічної безпеки в країні така, що залишати все як є просто неможливо. Ми ризикуємо втратити «імунний щит нації» до небезпечних і досі поширених хвороб.

Головне, в чому мої співрозмовники були єдині: вакцинація життєво необхідна. А систему вакцинації для країни з населенням 45 мільйонів людей треба вдосконалювати.

Прозвучали пропозиції створити державне підприємство для виробництва всіх необхідних вакцин. Для чого купити ліцензії на перевірені препарати і розмістити державне замовлення на їх виробництво на вітчизняних фармацевтичних підприємствах.

Нам необхідно значно підвищити кваліфікацію та відповідальність лікарів-імунологів. Покращити умови зберігання і застосування вакцин. Запровадити страхування вакцинації.

Громадські організації категорично висловились за те, щоб ввести жорсткі правила коментування та роз’яснення теми імунопрофілактики тільки фахівцями-імунологами. Підкреслюю, тільки фахівцями-імунологами, а взагалі не будь-якими лікарями чи так званими експертами.

Люди хочуть бачити більш високий статус комісії з імунопрофілактики: щоб вона працювала не при Міністерстві охорони здоров’я, а набула статусу Національної при Кабінеті Міністрів.

Усе висловлене громадськими активістами і експертамицінні пропозиції, які треба вивчити і покласти в основу сучасних, відповідних значимості проблеми рішень. Ціна тут надто висока: це життя і здоров’я людей.

Тому я доручаю Віце-прем’єр-міністру Грищенку Костянтину Івановичу за участі Міністерства економічного розвитку та торгівлі, Міністерства фінансів, Міністерства охорони здоров’я, Держінформнауки, Національної та Медичної академій наук, створити міжвідомчу робочу групу та вирішити це питання. У нас є все для розробки проекту модернізації вітчизняної системи імунопрофілактики та державно-громадської програми пропаганди вакцинації.

Дякую за увагу.

версія для друку