українська російська англійська
Мінінфраструктури та АсМАП запровадять додаткові заходи щодо розвитку міжнародних автомобільних перевезень
01.03.2013 | 09:59
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Відбулася зустріч керівництва Міністерства інфраструктури з керівництвом та учасниками Асоціації Міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП). У заході взяли участь Міністр інфраструктури України Володимир Козак, перший заступник Міністра Костянтин Єфименко, інші представники Міністерства, Президент – голова ради АсМАП Леонід Костюченко та інші керівники й учасники АсМАП України.

Зустріч була присвячена продовженню системної роботи з розвитку логістичного потенціалу держави, залученню нових вантажопотоків та підвищенню рівня безпеки на транспорті.

«Міністерство та АсМАП повинні працювати єдиною командою, вирішуючи питання, що постали на ринку міжнародних автоперевезень. У нас спільні прагнення, відповідно до яких ми й приймаємо спільні рішення – стабільність у роботі, забезпечення безпеки на транспорті, удосконалення умов праці, створення нових робочих місць, підвищення заробітної плати і, звичайно, соціальна захищеність наших людей», - зазначив Володимир Козак.

У рамках сьогоднішньої зустрічі Мініфраструктури разом з представниками Асоціації міжнародних перевізників та профспілок ухвалили впровадження у 2013 році низки заходів, спрямованих на створення належних умов для динамічного розвитку ринку перевезень.

«У цьому документі ми виклали всі основні проблемні питання, чітко  охарактеризували шляхи і терміни їх вирішення, визначили конкретних відповідальних з реалізації цих заходів», - розповів перший заступник Міністра Костянтин Єфименко. За його словами, серед основних – удосконалення порядку розподілу дозволів ЄКМТ, спрощення митних процедур, у тому числі відміна ввізного мита на автобуси великої пасажиромісткості та сідельних тягачів категорії Євро-4 та Євро-5, які на сьогодні в Україні не виробляються.

Президент АсМАП Леонід Котюченко відзначив ефективність співпраці з Міністерством щодо вирішення зазначених проблем у сфері міжнародних автоперевезень. «У Мінінфраструктури є прагнення до опрацювання всіх питань задля розвитку транзитного потенціалу України», - сказав Леонід Костюченко.

Відтак цього року вирішено удосконалити процедуру розподілу та видачі одноразових дозволів та багаторазових дозволів ЄКМТ для здійснення міжнародних вантажних автоперевезень територіями іноземних держав. Наприклад, планується затвердити оновлений порядок оформлення, видачі, використання, обліку та звітності дозволів ЄКМТ, а також започаткувати розподіл дозволів Румунії, Чехії, Білорусі, Казахстану та Туреччини. Крім того, функції виконання організаційно-технічної роботи по видачі українським перевізникам дозвільних документів ЄКМТ будуть передані на законодавчому рівні профільній асоціації. Для полегшення роботи перевізників у поточному році заплановано розробку та впровадження «on-line» бронювання разових дозволів через мережу Інтернет.

А з Польщею, Фінляндією, Туреччиною, Словенією, Румунією, Латвією, Грузією, Вірменією фахівці очікують запровадження бездозвільної системи виконання перевезень. Роботу у цьому напрямку вже розпочато.

Для сприяння оновлення міжнародними автоперевізниками рухомого складу, який відповідає європейським технічним та екологічним стандартам,  представники АсМАПу та Мінінфраструктури пропонуватимуть внести зміни до Закону «Про Митний тариф України», зокрема, щодо зменшення ставки ввізного мита на автобуси та встановлення нульової ставки ввізного мита для тракторів колісних (сідельних тягачів), що використовувались, які відповідають екологічним нормам Євро-5 та вище, а до Податкового кодексу включити норму, яка дозволятиме застосування податкових векселів при митному оформленні сідельних тягачів та напівпричепів на умовах взаємозаліку.

З метою удосконалення процедури митного оформлення контейнерів у морських торговельних портах Мінінфраструктури разом з перевізниками планує звернутись до Міністерства доходів і зборів з проханням підготувати інструкцію для працівників митниці в портах щодо порядку проведення зважування і оформлення його результатів та визначення похибки різних видів вантажів.

Очікується, що цього року буде визнано національні протоколи контролю технічного стану транспортних засобів як Міжнародний сертифікат технічного огляду. Задля цього зразок такого протоколу буде передано Генеральному секретареві ООН.

Також серед першочергових заходів щодо розвитку конкурентоспроможності українських перевізників – облаштування стоянок для вантажівок та зон відпочинку для водіїв. З цією метою планується видавати дозвіл на будівництво та експлуатацію автозаправних станцій вздовж автомагістралей І та ІІ категорії за умови обов’язкового створення такої стоянки. А під час ремонту доріг міжнародного та державного значення облаштовуватимуться спеціальні зони відпочинку для водіїв. Також планується побудувати стоянки для транспортних засобів з урахуванням можливого обмеження їх заїзду до Києва.

Фахівці Міністерства продовжать переговори з польськими колегами щодо скасування обмеження (600 л) на ввіз палива до Польщі українськими перевізниками, оскільки це не передбачено Міжурядовою Угодою про міжнародні автомобільні перевезення між Україною та Польщею. Також працюватимуть цього року у Мінінфраструктури й над відновленням маршрутів контрейлерних перевезень вантажів поїздом «Ярослав». А задля захисту інтересів міжнародних автоперевізників Мініфраструктури розробить порядок допуску перевізників до виконання міжнародних перевезень пасажирів та вантажів і посилить контроль за виконанням іноземними міжнародними перевізниками чинних міжурядових угод та законодавства України.

Такі системні заходи Міністерства сприятимуть покращенню інвестиційного клімату країни, підвищенню відрахувань до бюджету та збільшенню кількості робочих місць у галузі.

версія для друку