українська російська англійська
В.Козак: Створення умов для перевізників - важливе завдання у роботі над залученням транзитних вантажів в Україну
06.03.2013 | 13:45
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Одним із основних напрямків роботи щодо залучення транзитних вантажопотоків в Україну є забезпечення максимально якісного та комфортного процесу їх обслуговування на території нашої держави. На цьому наголосив Міністр інфраструктури України Володимир Козак під час засідання колегії.

За його словами, у 2012 році спостерігається зниження рівня транзитних перевезень в Україні, що, звичайно, позначилося на показниках роботи українських портів та залізниць. При цьому причина такої ситуації, переорієнтування частини російського транзиту з українських портів на порти власне Російської Федерації.

«Якщо взяти аналіз по структурі країн транзитних перевезень, то у 2012 році втрати російського транзиту для портів України склали трохи більше 20%. При цьому, якщо розглядати прибалтійські держави, то у Латвії порівняно з 2011 роком падіння по руді спостерігається на рівні 34%, по мінеральних добривах – 32%, і лише за рахунок російських зернових, переробка яких через Латвію була збільшена у два рази, державі вдалося вийти за загальними підсумками на результат +3%. Звичайно, у даному випадку Україна не могла залучати транзит зернових, враховуючи значні обсяги експорту власного зерна. Якщо ж поглянути на результати Литви, то падіння переробки російських вантажів у 2012 році в порівнянні з 2011 роком тут становить 21%, у Естонії –15%», – розповів Володимир Козак.

Міністр інфраструктури зазначив, що основна причина такої переорієнтації транзитних вантажопотоків – це та стратегія роботи, яку обрала для себе російська держава, а саме: максимальне проведення експорту через власні порти. «Російська Федерація активно працює над розвитком своїх портів, залучає інвестиції, серйознішим чином розбудовується», – розповів Володимир Козак.

Міністр наголосив, що за такої ситуації Україні необхідно зробити усе можливе для того, щоб стимулювати вантажовласників (відправників вантажів) працювати саме з використанням українських потужностей, користуватися українськими транспортними послугами, щоб транзитні вантажопотоки не оминали нашу державу. Володимир Козак зауважив, що результати зустрічей та обговорень з експедиторами, вантажовідправниками показали, що на сьогодні у зазначеному питанні важливим є організація якісного процесу обслуговування транзиту в Україні.

«Сьогодні основне завдання транзитних перевезень – це вже навіть не ставка і не ціна питання, а комфортабельність перевезень, рівень сервісу, який ми можемо запропонувати для таких перевезень. І тут все залежить не лише від нас, але й від митниці та інших органів контролю, органів влади», – сказав Міністр.

Відтак, для якісного вирішення зазначеного питання, Мінінфраструктури спільно з портами та залізницями України буде проведена аналітична робота, за результатами якої відомство вийде вже з конкретними пропозиціями щодо удосконалення обслуговування транзитних вантажів в Україні на інші органи державної влади, які безпосередньо беруть участь у цьому процесі.

Зокрема, Міністр інфраструктури поставив перед фахівцями відомства та галузевими підприємствами завдання проаналізувати за результатами першого кварталу усі випадки простоїв вагонів по залізничних стиках України, а також усі простої у кожному порту та їх причини.

«Ми повинні такий аналіз зробити, щоб за підсумками кварталу ми могли своїм суміжникам надати пропозиції щодо оптимального спільного вирішення питань, які заважають сьогодні залучати та нарощувати обсяги транзиту на Україні», – сказав Володимир Козак.

Також будуть вивчені питання та розроблені відповідні пропозиції щодо запровадження і відповідних сучасних технологій обслуговування транзитних вантажів.

«Наразі проводиться активна робота по одеському досвіду – мова йде про пілотний проект «Єдине вікно», вважаю, що такий досвід необхідно поширити і на інші порти, зробити увесь необхідний аналіз для того, щоб ми могли покращити проходження транзитних вантажів через Україну», – зазначив Міністр інфраструктури Володимир Козак.

Довідка

У рамках проекту «Єдине вікно – локальне рішення» у Одеському порту впроваджується Єдина інформаційна система портового співтовариства (ЄІС).

Ця система передбачає інтеграцію всіх учасників транспортного та вантажного процесів в порту в єдиний інформаційний простір з можливістю надання та доступу до інформації, використовуваної при виконанні різних технологічних операцій із застосуванням засобів технічного захисту державного зразка.

Мета впровадження системи мінімізація паперового документообігу при виконанні вантажно-розвантажувальних операцій в порту, скорочення часу на кожній з операцій шляхом надання всім учасникам транспортного процесу оперативної та коректної інформації. У систему включаються адміністрація порту, всі контролюючі органи, стивідорні компанії, агенти, експедитори.

До системи Одеського порту підключено більше 800 клієнтів, з них:

-  агентські компанії;

-  експедиторські компанії;

-  стивідорні компанії;

-  внутрішні термінали;

-  компанії, що спеціалізуються на стафіруванні (завантаженні контейнерів) і розформуванні контейнерів;

-  Контролюючі органи: Митна служба України,  Прикордонна служба України, санітарний контроль, ветеринарний контроль, карантин рослин;

-  Служби і підрозділи управління порту.

 

 

версія для друку