українська російська англійська
Презентовано проект Стратегії розвитку морських портів України
21.03.2013 | 09:22
Прес-служба Міністерства інфраструктури

«Стратегія морських портів України: точки зростання галузі» - основна тема круглого столу, що відбувся 20 березня 2013 року за участю провідних експертних та консалтингових компаній, міжнародних фінансових організацій, банків та представників інвестиційних кіл. Організатором заходу виступив Центр транспортних стратегій. Головними спікерами виступили безпосередньо розробники проекту документу, що наразі широко дискутується у суспільстві, – фахівці Мінінфраструктури, консалтингової компанії «Roland Berger Strategy Consultants», PwC, морських торговельних портів та ін., які в рамках Робочої групи, створеної при профільному відомстві, разом працювали над Стратегією розвитку морських портів України.

Виступаючи перед присутніми, заступник Міністра інфраструктури України Дмитро Демидович констатував поточну ситуацію на ринку Чорноморського басейну: в умовах постійно зростаючої конкуренції за вантаж та цілеспрямованого розвитку сусідніми державами власних портів, проведення політики забезпечення завантаження власних портових потужностей як вітчизняними, так і іноземними залученими вантажами для України є важливим створювати та розвивати власні конкурентні переваги.

«За оцінками Мінінфраструктури для того, щоб успішно відреагувати на усі внутрішні та зовнішні виклики сьогодення портовій галузі потрібні інвестиції в гідротехніку, наземну інфраструктуру, створення штучних земельних ділянок, у розмірі мінімум 25 млрд. грн. при чому у середньостроковій перспективі. Враховуючи розмір річного чистого прибутку 18 державних портів самостійно власним коштом реалізувати заплановане вдасться лише близько за 10 років. Однак, ми не можемо стільки чекати. Нам потрібні ресурси вже сьогодні. Інакше з кожним роком ми будемо відставати від конкурентів. Тому до розвитку термінальних потужностей за світовою практикою має долучитися приватний інвестор», – зазначив Дмитро Демидович.

За його словами, реформа морської галузі та якісне стратегічне планування її розвитку, створення чіткого та прозорого поля для реалізації проектів державно-приватного партнерства – це ті важливі кроки у роботі над створенням умов для спільної роботи Міністерства, портів та інвестора.

Щодо стратегічного планування розвитку портової галузі заступник Міністра інфраструктури розповів: «У Міністерстві було створено Робочу групу з розробки Стратегії розвитку портової галузі України, до якої увійшли всі 18 державних портів. Окрім того, ми активно на цьому етапі співпрацювали з міжнародними консультантами, зокрема з консалтинговою компанією «Roland Berger Strategy Consultants».

При цьому, за його словами, під час роботи розробники заклали в документ ті стратегічні цілі, заходи їх реалізації, окреслили саме ті  напрямки розвитку, які мають забезпечити підвищення конкурентоспроможності галузі.

«Розвиток конкурентних переваг морських портів України – це наше завдання номер один і цю мету ми відобразили у нашій Стратегії. Крім того, серед базових параметрів документу, наших цілей – технологічний розвиток портової галузі, залучення приватних інвестицій, а також створення кластерів з обробки вантажів», - додав Дмитро Демидович.

«У рамках нашої роботи над Стратегією ми розглядали комплексно і галузь, і її вплив на економіку України, аналізували й основні тенденції розвитку світових вантажопотоків, зокрема з точки зору того, де знаходиться Україна по відношенню до світових вантажопотоків, на що ми можемо розраховувати у короткостроковій та довгостроковій перспективі, як ми можемо заміщати ті чи інші вантажопотоки, які ми втрачаємо. Також було зроблено прогноз по експорту, імпорту та транзиту вантажопотоків» - розповіла член правління консалтингової компанії «Roland Berger Strategy Consultants» Марія Михайленко.

Крім того, як відзначила Марія Михайленко у рамках Робочої групи було вивчено та проаналізовано усі програми розвитку портів, для того щоб, також відобразити їх у Стратегії. У документі закладено саме комплексний підхід до планування – Стратегія охоплює не лише питання розвитку власне портової (термінальної) інфраструктури, але і суміжної (під’їзні залізничні шляхи, дороги тощо).

Довідково

Робоча група з питань організаційно-технічної підготовки Стратегії розвитку морських портів України була створена відповідним наказом Мінінфраструктури. На неї було покладено завдання опрацювати усі наявні матеріали, надані за результатами відповідної роботи державного сектору на місцях, та на їх основі розробити та представити на розгляд Мінінфраструктури проект Стратегії розвитку морських портів України.

До складу Робочої групи увійшли як фахівці Міністерства різного галузевого спрямування – морського та річкового, автомобільного, залізничного транспорту, дорожники тощо, так і морських портів та інших підприємств галузі.

Крім того, до роботи групи було долучено й представників приватних структур, які працюють у портовому секторі України – через спеціально створені з цією метою у портах громадські консультативні структури – Ради портів.

До складу Робочої групи також увійшли і голова Громадської ради при Мінінфраструктури Леонід Костюченко та голова правління Всеукраїнського об'єднання організацій роботодавців транспорту «Федерація роботодавців транспорту України», член Ради Конфедерації роботодавців України Орест Климпуш та ін.

Крім того, працювали над документом у рамках Робочої групи і представники компанії Roland Berger Strategy Consultants, у портфелі якої велика кількість успішно реалізованих проектів. Зазначена компанія на ринку України з 1993 року. В Roland Berger працює понад 200 спеціалістів у транспортному секторі, її клієнтами є такі компанії як Hapag-Lloyd, Qatar Navigation, державні та приватні підприємства, що управляють терміналами та портами в Німеччині, Великобританії, Китаї та Ближнього Сходу.

5 липня 2012 року на черговому засіданні Робочої групи з питань організаційно-технічної підготовки Стратегії розвитку морських портів України було презентовано результати спільної масштабної роботи, проведеної членами Робочої групи – проект Стратегії розвитку морських портів України.

Документ був направлений Робочою групою для подальшого опрацювання до Мінінфраструктури.

Проект Стратегії морських портів України розміщено на сайті Мінінфраструктури для публічного громадського обговорення.

 

версія для друку