українська російська англійська
Коментар МЗС у зв'язку з ратифікацією Верховною Радою України посиленої Угоди про спрощення оформлення віз
22.03.2013 | 20:42
Прес-служба Міністерства закордонних справ

22 березня ц.р. Верховна Рада України прийняла Закон України «Про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про внесення змін до Угоди між Україною та Європейським  Співтовариством про спрощення оформлення віз».

Згадана Угода – результат дворічних переговорів з Європейським Союзом, які проводились Міністерством закордонних справ України.

Ратифікація Угоди та набрання нею чинності має виключно важливе значення у контексті безвізового діалогу з ЄС, сприятиме реалізації євроінтеграційних прагнень України та дозволить інтенсифікувати взаємодію між Україною та Європейським Союзом в усіх сферах двостороннього співробітництва.

Це також стане важливим кроком у контексті забезпечення прав громадян України на свободу пересування та прискорить інтеграцію нашої держави в єдиний європейський простір.

Розраховуємо, що сторона ЄС найближчим часом також завершить необхідні процедури з метою набрання чинності цією Угодою.

 

Довідково: на додаток до 14-ти категорій, передбачених чинною Угодою, пільгами та перевагами Угоди про спрощення оформлення віз зможуть скористатися додатково ще 9 категорій громадян України. Так, візи у спрощеному порядку оформлюватимуться:

1) водіям, які здійснюють перевезення на територію держав-членів ЄС автотранспортними засобами, зареєстрованими в Україні (віза оформлюватиметься на підставі письмового запиту від національної асоціації перевізників України для здійснення міжнародного автомобільного транспортування із зазначенням мети, тривалості, пункту (пунктів) призначення й періодичності поїздок);

2) журналістам та членам технічного персоналу, які їх супроводжуватимуть з метою виконання службових обов’язків (віза оформлюватиметься на підставі свідоцтва або іншого документа, виданого професійною організацією або роботодавцем заявника, який засвідчує, що відповідна особа є кваліфікованим журналістом та підтверджує, що метою поїздки є виконання професійних обов’язків журналіста або засвідчує, що відповідна особа є членом технічного персоналу, який супроводжує журналіста з метою виконання професійних обов’язків);

3) учасникам офіційних програм обміну, організованих містами – побратимами, а також іншими муніципальними одиницями (на підставі письмового запиту голови адміністрації (мера) цих міст або інших муніципальних одиниць);

4) близьким родичам (один з подружжя, діти (у тому числі усиновлені), батьки (у тому числі опікуни), які відвідують громадян України, які мають дійсний дозвіл на проживання на території держав-членів, або громадян Європейського Союзу, які проживають на території держави-члена, громадянами якої вони є (на підставі письмового запрошення приймаючої особи);

5) особам, які подорожуватимуть з метою лікування та супроводжуючим їх особам (на підставі офіційного документа медичного закладу, який підтверджує необхідність медичного нагляду в ньому, необхідність супроводу особи, а також підтвердження достатніх фінансових ресурсів для оплати медичного лікування);

6) представникам громадських організацій, які подорожуватимуть з метою освітньої підготовки, участі в семінарах, конференціях, у тому числі в рамках програм обміну (на підставі письмового запиту приймаючої організації, підтвердження, що особа є представником громадської організації та довідки з відповідного реєстру про заснування такої організації, виданої органом державної влади згідно з національним законодавством);

7) представникам професій, які беруть участь у міжнародних виставках, конференціях, симпозіумах, семінарах або інших подібних заходах, що проводяться на території держав-членів ЄС (на підставі письмового запиту приймаючої організації, що підтверджує участь відповідної особи у заході);

8) представникам релігійних громад (на підставі письмового запиту релігійної громади, зареєстрованої в Україні, із зазначенням мети, тривалості та періодичності поїздок);

9) учасникам офіційних програм ЄС з прикордонного співробітництва, таких як Інструмент Європейського Сусідства та Партнерства (на підставі письмового запиту приймаючої організації).

Положеннями Угоди також передбачається:

1) визначення чітких термінів дії багаторазових віз (на 1 рік та на 5 років замість, відповідно, до 1 року, до 5 років);

2) скасування підвищених зборів за оформлення віз у прискореному порядку всім категоріям громадян, на яких поширюється Угода (70 євро);

3) можливість термінового оформлення візи (протягом 3 діб) особам, які проживають на значній відстані від місця подачі клопотання (за умови сплати візового збору у подвійному розмірі);

4) врегулювання діяльності посередників та обмеження вартості їхніх послуг (до 30 євро). Відтепер буде забезпечено більшу прозорість процесу отримання віз, гарантуючи право всім бажаючим подавати візові клопотання напряму до посольств та консульств держав-членів ЄС (без залучення посередників у вигляді візових агенцій). Дата подання візового клопотання безпосередньою до Посольства призначається, як правило, у строк до 2 тижнів з дати звернення;

5) удосконалення порядку оформлення віз для представників засобів масової інформації (додано членів технічного персоналу, які їх супроводжують);

6) запровадження безвізового режиму для осіб, які користуються біометричними службовими паспортами України;

7) за наполяганням української сторони в тексті оновленої Угоди відображено рішення Варшавського саміту Східного Партнерства щодо можливості запровадження безвізового режиму для громадян України після виконання відповідних технічних умов.

Угода набирає чинності для України в перший день другого місяця з дати отримання останнього письмового повідомлення сторін про виконання внутрішньодержавних процедур.

версія для друку