українська російська англійська
Укрзалізниця продовжує роботу над створенням сучасних центрів управління рухом поїздів
01.04.2013 | 14:14
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця удосконалює систему управління рухом поїздів. На базі головного управління перевезень Укрзалізниці буде створено Головний центр управління рухом, а на базі служб перевезень залізниць України – шість регіональних центрів.

Зміни технології диспетчерського управління дозволять раціонально сформувати полігони, якими  управлятимуть регіональні та головний центри, не обмежуючись лише межами дирекцій залізничних перевезень, зокрема,  оптимізувати кількість диспетчерських дільниць та збільшити їх довжину до 200-300 км.

Перехід до нової системи управління перевізним процесом буде здійснюватися поетапно, у міру підвищення рівня технічної оснащеності та інформаційного забезпечення залізниць України. Завершити процес переходу до нової системи управління планується до 2019 року.

На першому етапі планується створити Головний центр управління рухом, який буде займати найважливіше місце в новій організаційній та технологічній структурі управління. Головний центр здійснюватиме централізоване управління експлуатаційною роботою на великих полігонах основних напрямків.

На першому етапі також планується розпочати і створення регіональних центрів управління рухом у складі служб перевезень залізниць, які будуть займатися «місцевою» роботою в певних регіонах. Наразі триває створення регіональних центрів управління рухом на Донецькій та Південній залізницях. 

Центри управління перевезень функціонуватимуть за принципами концентрації, тобто зосередження технічних засобів і персоналу для управління рухом, і централізації управління руху на полігонах значної протяжності.

Побудова сучасних центрів управління буде здійснюватися на базі мікропроцесорних систем диспетчерської централізації і диспетчерського контролю. Завдяки сучасним інформаційним технологіям перевізний процес відображатиметься у реальному часі, що значно підвищить ефективність праці диспетчерів. За допомогою новітніх систем, які в режимі реального часу відображають  рух поїздів, типи поїздів, місце їх знаходження, усі затримки та прискорення в графіку тощо, диспетчери оперативно отримуватимуть повну інформацію про стан перевезень і матимуть змогу швидко реагувати для усунення відхилень від графіка руху.

До теперішнього часу керування рухом поїздів здійснюється на трьох-чотирьох рівнях: на рівні Укрзалізниці управління рухом здійснюють диспетчери Головного управління перевезень, на рівні залізниць – залізничні диспетчери та на рівні станцій діють станційні диспетчерські центри, що здійснюють оперативне управління. Таким чином, перетинаючи стики між залізницями, поїзди передаються від одного диспетчера до іншого, що ускладнює роботу. Після введення інновацій зменшиться кількість стиків та залишиться лише дві ланки, що керуватимуть процесом руху:  Головний центр, який координуватиме роботу та відслідковуватиме рух поїздів на великих відстанях – від станції відправлення до станції призначення, та регіональні центри, які здійснюватимуть оперативне управління.

 «На сьогодні українські залізниці поділені на 135 дільниць, деякі з них протяжністю лише 25-100 км, треба їх об’єднувати, створювати великі полігони. На великих полігонах менше стиків і більша швидкість руху поїзда», – пояснив перший заступник Головного управління перевезень Укрзалізниці Євген Кучеренко.

Довідково

Зміни в системі управління рухом поїздів відбуваються у зв’язку зі  створенням нової організаційно-правової та економічної моделі управління залізничним транспортом, структурними перетвореннями, які передбачені Державною цільовою програмою реформування залізничного транспорту на 2010 - 2019 роки, схваленою постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1106.

 

 

 

 

версія для друку