українська російська англійська
Мінінфраструктури планує стягувати плату з великоваговиків за шкоду дорогам
05.04.2013 | 17:43
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури та Укравтодор вивчає ефективність впровадження в Україні електронної системи стягнення плати з великовантажних транспортних засобів для компенсації шкоди, завданої автомобільним дорогам загального користування державного значення. Така практика успішно діє у країнах Європи. Наприклад, у Швейцарії з 2001 року 0,23 євро за кілометр доріг сплачують вантажівки масою 12 тонн, а транспортні засоби вагою 44 тонни – 1,14 євро. У Німеччині плату за проїзд з великовагових вантажівок стягують з 2005 року  і складає вона від 0,14 до 0,29 євро за 1 км. У Польщі (з 2011) – від 0,05 до 0,13 євро за 1 км. У 2014 році систему збору плати для компенсації шкоди, завданої проїздом великовагових транспортних засобів автомобільним дорогам, запровадить також Росія. В Україні подібна плата взагалі не стягується.

Проїзд великовагових вантажівок дорогами, збудованими 30-50 років тому, - серед причин інтенсивного руйнування дорожніх покриттів в останні роки. Споруджені за радянських часів автошляхи, що проектувалися під навантаження 6 тонн на вісь, на сьогодні через інтенсивний рух та значно більшу завантаженість, втратили несучу здатність. Відтак враховуючи міжнародний досвід та задля належного утримання експлуатаційного стану доріг Мінінфраструктури розглядає можливість запровадити обов’язкове справляння плати з великовагових транспортних засобів для компенсації шкоди, завданої проїздом дорогами загального користування державного значення.

Для такого нововведення планується розробити зміни до законодавства, якими буде встановлено порядок стягнення такої плати, її розміру, переліку платних доріг, запровадження штрафу, а перевізники повинні будуть встановити на такі транспортні відповідні бортові прилади.

Під час брифінгу за підсумками Колегії Міністерства інфраструктури України, що відбулася 5 квітня, Міністр інфраструктури Володимир Козак зауважив, що стягувати плату з транспортних засобів за проїзд планується виключно з великовагових автівок, що прямуватимуть новозбудованими або відремонтованими дорогами.

«Плата для  автомобілей масою понад 12 тонн повинна бути лише за рух новими або відремонтованими дорогами і при існуванні альтернативних маршрутів», - наголосив Володимир Козак. За його словами, для контролю за проїздом таких вантажівок планується запровадити Спеціальну систему з використанням технології GPS.

версія для друку