українська російська англійська
Передача доріг на баланс місцевої влади розпочнеться вже з грудня
05.04.2013 | 17:56
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури України здійснює поетапне реформування дорожнього господарства, основні принципи якогопідвищення відповідальності місцевої влади за утримання автошляхів, реорганізація системи управління у галузі, пошук нових джерел фінансування дорожніх робіт та підвищення контролю їх якості. Вже досягнуті результати та подальші плани спеціалісти галузі, роботодавці та профспілки обговорили 5 квітня у рамках колегії Мініфраструктури під головуванням Міністра інфраструктури Володимира Козака.

«На сьогоднішній колегії ми об’єднали для розгляду два питання: реформування дорожьої галузі та сфери автомобільних перевезень. Адже ці сектори взаємопов’язані та наразі мають питання один до одного: неякісні дороги призводять фінансового навантаження на перевізників (пошкоджується рухомий склад), а великовагові транспортні засоби руйнують дороги, які не передбачені для такого навантаження. Тому сьогодні завдання Мінінфраструктури та учасників ринку віднайти таку золоту середину для створення нормальних доріг та належного забезпечення автоперевезень», - наголосив Міністр інфраструктури Володимир Козак.

На шляху до безпосереднього введення в дію нових принципів господарювання у дорожній галузі фахівці Мінінфраструктури та Укравтодору проводять масштабну підготовчу роботу – запроваджують зміни до українського законодавства. Зокрема, запропоновано нову класифікацію автомобільних доріг загального користування, відповідно до якої оптимізовано мережу автошляхів та затверджено переліки доріг загального користування місцевого значення, схвалено Методику розподілу фінансових ресурсів на розвиток та нормативів витрат, пов'язаних з утриманням доріг тощо. Розроблено проект Закону України щодо розподілу функцій з управління автомобільними дорогами загального користування між Мінінфраструктури, Укравтодором, Укртрансінспекцією та місцевими органами виконавчої влади, згідно з яким Мінінфраструктури формуватиме політику у дорожній галузі, Укравтодоруправління автомобільними дорогами загального користування державного значення, Уктрансінспекціяздійснюватиме контроль якості дорожньо-будівельних робіт, а місцеві органи виконавчої влади - управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

Запланована у рамках реформування передача доріг загального користування місцевого значення з балансу регіональних служб автомобільних доріг на баланс Ради Міністрів Криму, обласних та Севастопольській міській держадміністраціям дозволить значно покращити експлуатаційний стан автошляхів місцевого значення. Адже місцеві органи державної влади самі зможуть визначати пріоритетні об’єкти будівництва, реконструкції чи ремонту доріг місцевого значення, на які буде спрямовано кошти з держбюджету. Власне, сама передача розпочнеться вже з грудня цього року.

Задля організації стабільного фінансування, забезпечення повноти надходжень цих коштів та цільового їх використання Мінінфраструктури пропонує створити Державний дорожній фонд. Кошти, передбачені Держбюджетом, із Фонду розподілятимуться між місцевими держадміністраціями та Укравтодором. Крім того, реформування дорожньоої галузі надасть можливість залучати й інші джерела фінансування будівництва автомобільних шляхів – у планах дорожників підготувати пропозиції для залучення інвесторів на умовах державно-приватного партнерства.

Передача доріг загального користування місцевого значення покличе й реорганізацію ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Наразі фахівці Укравтодору та Мінінфраструктури опрацьовують варіанти реорганізації товариства. «Буде створено робочу групу з залученням керівників областей, профспілок, асоціацій та громадських організацій для пошуку чіткого правильного рішення, яке дозволить реформувати ДАК таким чином, щоб підприємства, що обслуговують дороги місцевого значення, разом з усіма необхідними технічними засобами та механізмами також перейшли до підпорядкування місцевих органів державної влади», - зауважив Володимир Козак. Міністр також зазначив, що субвенції на ремонт доріг повинні надаватися областям, які здатні розподілити цей ресурс по соціально необхідних об’єктах.

У цілому реформування дорожньої галузі Мініфраструктури планує завершити до 2014 року.

«Люди від нас чекають не реформ, а дій, які підвищать рівень їхнього життя. Тому «дух» законів, розроблених нами повинен бути наповненим тим, що приносить результат», - підсумував Міністр.

 

 

версія для друку