Переможцем
конкурсу із залучення інвестора до проекту «Електронний квиток» визнано ТОВ «Альфа-пей термінал». Відповідне рішення
було прийняте на засіданні постійно діючої Конкурсної комісії із залучення
інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об’єктів
житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва,
інженерно-транспортної інфраструктури міста. Про це повідомив
заступник голови Київської міської державної адміністрації Руслан Крамаренко.
За його словами,
інвестор має створити єдину загальноміську автоматизовану систему для оплати
проїзду та обліку пасажирів у наземному та підземному
міському пасажирському транспорті. Зокрема, адаптувати до електронного квитка
650 турнікетів у метрополітені, 232 термінали з продажу одноразових квитків та
встановити 300 терміналів для поповнення карток. А у наземному транспорті –
встановити 4,5 тис. валідаторів,
700 POS – терміналів та 300 терміналів продажу
карток.
«Термін дії інвестиційного договору складає 10 років. Відповідно до умов
договору перший етап впровадження електронного квитка має бути завершений до
кінця 2013 року, а другий – у першій половині 2014 року. Переможець конкурсу інвестує у проект 120
мільйонів гривень та сплачує 3 мільйони гривень до міського бюджету на розвиток
інфраструктури. Інвестор отримуватиме незначний відсоток від зібраної виручки у
міському пасажирському транспорті міста Києва після
впровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів», —
пояснив Руслан Крамаренко.
Він зазначив, що після впровадження цього проекту, обсяг зібраної виручки
може зрости на третину.
За даними
Європейського банку реконструкції та розвитку, у містах Західної Європи, таких
як Лондон, Берлін, Барселона, втрати при зборі виручки складають 2-3%, Східної
Європи – у Празі, Варшаві, Братиславі – 3-7%. При цьому у Києві ці втрати
складають 25-30% через використання паперових квитків, людський фактор та
відсутність автоматичного обліку пільговиків. Електронний
квиток дозволяє контролювати фінансові потоки на всіх етапах – випуск квитка,
час коли його придбали та час коли його використали. Це дозволить зробити
системний аналіз пасажиропотоку та оптимізувати парк
перевізників.