українська російська англійська
Антитютюнове законодавство дає перші позитивні результати
16.04.2013 | 17:24
Прес-служба Державної інспекції з питань захисту прав споживачів

16 квітня підбито перші підсумки виконання антитютюнового законодавства. Цьому питанню був присвячений семінар «Ефективність контролю за виконанням антитютюнового законодавства», а також проведено брифінг, під час якого оприлюднено результати перевірок ресторанів, кафе, барів за I квартал  2013 р. щодо виконання бездимного закону № 4844.

Участь у зазначених заходах взяли керівництво та фахівці системи Держспоживінспекції України, представники Міністерства охорони здоров’я України і члени Коаліції «За вільну від тютюнового диму Україну».

Під час брифінгу Голова Держспоживінспекції Сергій Орєхов зазначив, що одним із ключових пунктів роботи Держспоживінспекції та її територіальних органів є проведення планових та позапланових перевірок закладів ресторанного господарства з метою проведення контролю за додержанням виконання норм чинного законодавства щодо заборони тютютнопаління.

«Закон діє, і про це свідчать перші позитивні результати: палити у закладах ресторанного господарства стали на 90% менше. Втілення в життя норм антитютюнового законодавства стало реальним та отримало швидкі позитивні результати лише тому, що одним із головних пріоритетів діяльності Держспоживінспекції України та її територіальних органів є тісна співпраця з громадськими організаціями», - наголосив Сергій Орєхов.

Він зазначив, що спільно з представниками Коаліції «За вільну від тютюнового диму Україну» було здійснено моніторинг закладів ресторанного господарства у 13-ти обласних центрах України. Перевірено понад 1000 закладів: ресторани, бари, кафе, паби, більярдні та нічні клуби. Результати моніторингу показали, що у 93% закладів не курять та дотримуються Закону. Найбільше порушень зафіксовано у Донецькій, Одеській областях та АР Крим. До підприємств, що порушили вимоги законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, протягом І кварталу 2013 року, застосовано фінансових санкції на суму 859,5 тис. грн. Порушення стосувалися:

- розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства – 71,4 %;

- не відведення спеціальних місць для куріння, не обладнання їх витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, нерозміщення інформації, передбаченої ч. 5 ст. 13 – 16,7%;

- порушення заборони щодо реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів – 11,9 %.

«Перевірки – не самоціль, а метод реагування для нас. Ми вдячні підприємцям, які свідомо підійшли до виконання Закону та з повагою ставляться до прав працівників та відвідувачів закладів ресторанного господарства. У своїй щоденній роботі, ми втілюємо завдання Президента України Віктора Януковича, озвучене з високої трибуни ООН, що боротьба з тютюнокурінням – пріоритет державної політики. Хочу закликати усіх споживачів бути активними та захищати свої законні права на бездимне повітря», - сказав Сергій Орєхов.

Голова правління регіонального Центру громадянського представництва «Життя» Андрій Скіпальський під час брифінгу позитивно оцінив роботу Держспоживінспекції України у цьому напрямку. «Сьогодні головне – активізувати громадян та навчити їх бути активними у захисті своїх прав на бездимне середовище. Точніше – навчити писати скарги у випадку порушень. А механізм реагування, як бачимо, уже напрацьовано. Майже 900 тис. грн. фінансових санкцій – це достатньо вагомий стимул для підприємців бути свідомими та активно впроваджувати політику smoke free», - підкреслив Андрій Скіпальський.

Під час заходу він продемонстрував плакат із соціальною рекламою-пропагандою відмовитися від куріння і не шкодити ближнім, який розробила молода київська сім’я як подяку за захист їхніх прав.  При цьому Сергій Орєхов додав, що на адресу Держспоживінспекції подібного роду подяки від громадян надходять досить часто.

«Ситуація піде на краще, коли українці почнуть більш активніше реагувати на порушення своїх прав та звертатимуться із скаргами до Держспоживінспекції України та її територіальні органи», - наголосив Сергій Орєхов.

версія для друку