українська російська англійська
Продовжується будівництво Бескидського тунелю
17.05.2013 | 17:10
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Будівництво нового Бескидського тунелю – один з основних стратегічних пріоритетів інфраструктурного будівництва, визначений Національним планом дій на 2013 рік (Реалізація проектів загального-державного значення щодо розвитку транспортної інфраструктури України) щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки  «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».

У першому кварталі 2013 року продовжується виконання підготовчих робіт до будівництва тунелю. Зокрема, залізничники облаштовують земляне полотно для укладання під’їзної колії, продовжують будівництво під’їзних доріг поза межами будівельного майданчика, укріплюють залізобетонними плитами проїзної частини тимчасових автомобільних доріг, улаштовують водопропускні труби під автодорогами, укріплення русла річки Опір, розробку земляного полотна, влаштування припортальних постійних будов та споруд, перевлаштування інженерних мереж.  Виконання підготовчих робіт здійснюється за власні кошти залізниці.

На важливості та цього будівництва для України ще раз наголосив Міністр інфраструктури України Володимир Козак під час засідання Кабінету міністрів України. «Бескидський тунель був побудований як одноколійний ще в 19 сторіччі і на сьогодні не відповідає ні вимогам безпеки, ні потребам Укрзалізниці по пропускній здатності: як по пасажирських, так і по вантажних перевезеннях», – заявив Міністр. Крім того, за його словами, результатом постійних підтоплень тунелю є необхідність в заміні рейкових полотен раз на 2 роки, тоді як їхній стандартний термін служби складає не менше 10 років.

Довідково

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.

Бескидський тунель розташований на напрямку перспективного розвитку сполучення Москва – Відень колії 1520 мм на 1637-1638 км перегону Бескид – Скотарське Львівської залізниці. Одноколійний Бескидський тунель розташований на електрифікованій двоколійній дільниці

Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем  V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території  Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.

Новий двоколійний залізничний Бескидський тунель будуватиметься за рахунок коштів кредиту ЄБРР та власних коштів залізниць з метою підвищення транзитного потенціалу України, приведення до відповідних технічних вимог V Критського Міжнародного транспортного коридору та забезпечення безпеки руху поїздів на стратегічному напрямку Київ – Львів –  Чоп. Орієнтована вартість складає 102,7 млн. євро без врахування підготовчих робіт на підходах до тунелю, які Львівська залізниця здійснює за власні кошти.

Згідно з проектом, який розробила Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж – Україна», новий тунель будуватимуть паралельно із існуючим на відстані 30 метрів від нього. Ширина тунелю становитиме 10,5, висота – 8,46 м. Новий тунель буде довшим за існуючий – становитиме 1822 м, тоді як протяжність старого тунелю – 1746 метрів. Двоколійний Бескидський тунель буде другим в Україні за довжиною після Лутугинського (Донецька залізниця).

 

версія для друку