українська російська англійська
Отримано експертний висновок щодо проекту будівництва Бескидського тунелю
20.05.2013 | 14:56
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця отримала експертний висновок щодо проекту будівництва Бескидського тунелю. Зокрема, визначено, що зазначена документація розроблена з дотриманням відповідних вимог до міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення; охорони праці; екології; пожежної та технологічної безпеки; енергозбереження та кошторисної вартості. Далі проект буде спрямовано на затвердження до Кабінету Міністрів України.

За розрахунками, підтвердженими експертними організаціями, вартість проекту складатиметься з двох частин: контрактної – 102 млн. євро, – за рахунок коштів кредиту ЄБРР; та загальної – 620 млн. грн. – за рахунок власних коштів залізниць.

На кошти, обумовлені контрактом, підрядник вже надав проект і повинен побудувати тунель та виконати роботи всередині будівельного майданчика.

Силами самих залізничників буде виконано: підготовчі роботи за межами будівельного майданчика, побудовано тимчасові дороги, інженерне забезпечення (електроенергія, вода, зв'язок тощо), водовідведення, припортальні виїмки та інші земляні роботи; укладання колій, контактної мережі та засобів безпеки на підходах та в тунелі. Окрім того, силами Укрзалізниці будуть збудовані підпорні стінки і штучні споруди на підходах до тунелю – залізничники вже збудували міст через виток річки Віче.

Станом на 15 травня виконання робіт за власні кошти залізниці з початку будівництва становить 31,816 млн. грн. Протягом  січня - квітня 2013 року виконано робіт на суму 1,231 млн. грн.

Раніше повідомлялося, що Бескидський тунель був збудований ще 1886 року і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Через деформацію його обробки та руйнування дренажної системи у нього потрапляють ґрунтові води, а взимку волога перетворюється на лід, що загрожує безпеці руху поїздів. По тунелю поїзди проходять із мінімальною швидкістю, крім того, одноколійний тунель обмежує пропускну здатність усього міжнародного транспортного коридору.

Крім того, нині існуючий Бескидський тунель є єдиною одноколійною ділянкою на усій довжині V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією  Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів). Це створює перешкоди для інтеграції транспортної мережі нашої держави із європейською та повноцінного використання транзитного потенціалу України.

 

версія для друку