українська російська англійська
Укрзалізниця планує поповнити локомотивний парк 300 вантажними електровозами вітчизняного виробництва
21.05.2013 | 10:54
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Між Укрзалізницею та ПАТ «Луганськтепловоз» буде укладено договір на постачання 300 вантажних магістральних електровозів постійного та змінного струму.  Такі наміри задекларовані у протоколі, який підписано на підприємстві 16 травня 2013 року за результатами наради під головуванням першого заступника генерального директора «Укрзалізниці» Миколи Сергієнка. У протоколі враховані всі побажання та пропозиції замовника і виробника.

У нараді взяли участь керівники близько 15 провідних українських підприємств транспортного машинобудування, таких як заводи «Трансмаш» (Луганськ), «Електроважмаш» (Харків), «МДС» (Дніпропетровськ), «СЕМЗ» (Сміла), «Хартрон-Експрес» (Харків) та інші.

Головним питанням порядку денного було виконання постанови Кабінету Міністрів України про оновлення локомотивного парку українських залізниць, зокрема, розміщення на виробничих потужностях ПАТ «Луганськтепловоз» масштабного замовлення на виготовлення 300 вантажних електровозів постійного і змінного струму.

При цьому передбачено досягнення максимально допустимої локалізації виробництва електровозних систем, вузлів і агрегатів на українських підприємствах. Термін повного виготовлення обговорюваної партії локомотивів – до закінчення  2016 року. Вартість передбачуваного замовлення – близько 12 млрд. гривень.

Перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко зазначив, що Президент України Віктор Янукович та Прем'єр-Міністр України Микола Азаров поставили завдання розвивати вітчизняне транспортне машинобудування, чому має сприяти розміщення замовлень на виробництво нового сучасного рухомого складу на українських підприємствах. «Луганськтепловоз», перебуваючи у власності компанії «Трансмашхолдинг», залишається заводом, який працює на українську економіку, поповнює податковими відрахуваннями бюджет регіону і країни, надає робочі місця кільком тисячам громадян України.

Крім того, на базі депо Ясинувата створюється сервісний центр з обслуговування цих електровозів. На нараді зазначили, що рішення про виробництво нових електровозів у Луганську взаємовигідне і для виробників, і для залізничників. Для українських заводів, задіяних у реалізації проекту, це стане потужним стимулом до збільшення обсягів випуску продукції, удосконалення технологічних процесів. А «Укрзалізниця», поповнюючи локомотивний парк вітчизняною технікою, зможе зменшити експлуатаційні витрати, а також витрати на ремонт та обслуговування 

Для реалізації цього проекту планується використовувати лізингову схему фінансування. Тендер на надання лізингу вже оголошений. Перший заступник генерального директора «Укрзалізниці» висловив упевненість, що проект буде успішно реалізований протягом 2013-2016 років. У 2015 році завод має вийти на виробничу потужність 100 електровозів (200 секцій) на рік. Рівень локалізації виробництва на «Луганськтепловозі» вже у 2014 році складе 30%, а в 2015 році досягне 75% для електровозів постійного струму і 60% - для електровозів змінного струму. До цього часу українські підприємства, постачальники комплектуючих вузлів і агрегатів для виробництва електровозів, повинні будуть значно збільшити свої обсяги виробництва.

Заступник технічного директора ПАТ «Луганськтепловоз» Валерій Догадін поінформував присутніх про те, що пропозиція «Укрзалізниці» про виготовлення електровозів постійного і змінного струму із забезпеченням складального виробництва комплектуючими деталями українського виробника, тобто, локалізацією на підприємствах України випуску основних електровозних систем, вузлів і агрегатів, ретельно опрацьовано усіма головними спеціалістами заводу. Для реалізації проекту на заводі планують встановити нове сучасне обладнання. Представники можливих заводів-постачальників також повідомили про готовність до участі у процесі виготовлення зазначеної партії локомотивів для «Укрзалізниці».

Микола Сергієнко зазначив, що відбір підприємств-постачальників комплектуючих вузлів і систем буде ретельним, чесним і прозорим. Головними критеріями оцінки стануть пропонована ціна, якість і надійність роботи пристрою, а також умови подальшого сервісного обслуговування.            

Нагадаємо, що раніше Міністр інфраструктури України Володимир Козак повідомив, що на виконання Національного плану дій щодо Програми економічних реформ на 2010-2014 роки  «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та з метою модернізації і оновлення залізничного транспорту України Укрзалізниця разом з партнерами – вітчизняними виробниками  планує запустити виробництво вантажних електровозів на виробничих потужностях ПАТ «Луганськтепловоз». «Були проведені переговори з власниками - з генеральним директором «Трансмашхолдингу», з генеральним директором «Луганськтепловозу» для того, щоб організувати виробництво цих локомотивів у Луганську», -  повідомив Міністр інфраструктури України, доповідаючи про хід виконання Національного плану дій на 2013 рік. За cловами Міністра, реалізація проекту дозволить створити близько 5 тисяч нових робочих місць, збільшити надходження до бюджетів різних рівнів. Під час реалізації проекту виробництва електровозів на Луганському заводі близько 20 підприємств України підвищать обсяги виробництва у 2-4 рази.

 

 

 

версія для друку