українська російська англійська
Мінінфраструктури встановлює новий порядок допуску українських авіакомпаній до виконання перевезень
24.05.2013 | 17:17
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури України сформувало єдиний чіткий механізм допуску авіаперевізників до конкретних повітряних ліній. Відповідний наказ Міністерства інфраструктури від 23 квітня 2013 року № 245 «Про затвердження порядку надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній» зареєстровано у Міністерстві юстиції 18 травня 2013 року за № 765/23297.

Цей документ встановлює порядок допуску українських авіакомпаній до повітряних ліній на виконання: регулярних міжнародних повітряних перевезень, регулярних повітряних перевезень у межах України, чартерних повітряних перевезень та авіаційних перевезень в інших державах.

Наказ набере чинності після офіційного опублікування. Після чого наказ Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 24 грудня 2004 року № 247 «Про затвердження Положення про призначене авіапідприємство з боку України на експлуатацію міжнародної повітряної лінії» не діятиме.

Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній розроблено відповідно до Повітряного кодексу України та стандартів і рекомендованих практик Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО). Документ відповідає тенденціям розвитку світової галузі авіаційних перевезень.

На відміну від попереднього наказу, згідно з яким право на експлуатацію повітряної лінії оформлювалось у вигляді додатку до ліцензії на перевезення пасажирів та вантажу повітряним транспортом, новий наказ передбачає оформлення окремого документу про право на експлуатацію кожної повітряної лінії.

Обов’язковою умовою надання та використання прав на експлуатацію повітряних ліній є наявність сертифіката експлуатанта, відповідної ліцензії, а також відсутність у авіаперевізника простроченої заборгованості за послуги з аеронавігаційного та аеропортового обслуговування.

Заяви авіаперевізників розглядатиме комісія з формування та реалізації державної політики щодо експлуатації повітряних ліній. До складу комісії увійдуть представники Міністерства інфраструктури та Державної авіаційної служби. Якщо міжурядовою угодою про повітряне сполучення встановлено суттєве обмеження кількості призначених авіаперевізників на лінії, комісія встановлюватиме строк дії права (призначення). Це дасть змогу уникнути монополізації окремих маршрутів та підвищити рівень конкуренції на ринку.

Для отримання права на експлуатацію повітряної лінії, авіаперевізник повинен подати до Міністерства інфраструктури заяву та пакет документів, який чітко визначено порядком. Крім відомостей про парк повітряних суден, копій сертифікатів льотної придатності, полісів з обов’язкового авіаційного страхування, програми авіаційної безпеки, авіаперевізник також подає розрахунковий бізнес план на строк не менше трьох років, у якому зазначає прогнозований пасажиропотік, план операційних витрат та доходів, цінову політику та середньою вартість авіаквитків, рівень послуг на борту повітряного судна, маркетинговий аналіз ринку повітряної лінії, цільові категорії пасажирів, розгалуженість систем продажу та бронювання авіаквитків.

Таким чином, комісія матиме повну інформацію для прийняття зважених рішень щодо надання авіаперевізнику права на експлуатацію повітряної лінії, що, у свою чергу, дасть можливість більш ефективно використовувати повітряні лінії, сприятиме збільшенню обсягів авіаперевезень, розвитку аеропортів, розширенню географії польотів,  диверсифікації продукту та зниженню вартості авіаквитків.

Під час надання права, комісія може встановлювати особливі умови, щоб разом з наданням прав на високоприбуткові лінії зобов’язати авіаперевізників виконувати рейси за соціально важливими маршрутами, перш за все, розвивати внутрішні перевезення у межах України. Це збільшуватиме мобільність населення, а також сприятиме розвитку регіональних аеропортів.

Рішення комісії приймається відкритим голосуванням членів комісії. Засідання комісії проводитимуться за участю членів авіаперевізників.

Порядком також розширено перелік умов, на підставі яких комісія може анулювати право на експлуатацію повітряної лінії: у разі порушення авіаперевізником особливих умов та обов’язків; встановлення між авіаперевізниками відносин контролю; нездійснення експлуатації повітряної лінії протягом 12 місяців; анулювання сертифіката експлуатанта або ліцензії.

Прийнятий порядок встановлює єдиний чіткий механізм допуску авіаперевізників до конкретних повітряних ліній та зрозумілі вимоги до їх експлуатації. Новий порядок дає можливість більш ефективно використовувати повітряні лінії, що, у свою чергу, сприяє збільшенню обсягів авіаперевезень, розвитку аеропортів, розширенню географії польотів, диверсифікації продукту та зниженню вартості авіаквитків.

 

версія для друку