українська російська англійська
Поїзд "Вікінг" - основа для створення нового міжнародного транспортного коридору Балтійське море - Чорне море
29.05.2013 | 14:46
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Мінінфраструктури очікує подальшого активного розвитку роботи поїзду комбінованого транспорту «Вікінг», зокрема, й розширення географії його курсування. Досягнення та ще невикористані можливості цього поїзду, було презентовано вантажовідправникам та представникам іноземних транспортних відомств 29 травня в Одесі під час Форуму «10-річний досвід роботи поїзда «Вікінг»: основа для створення міжнародного транспортного коридору Балтійське море – Чорне море».

Експедитори зазначають, що дедалі частіше обирають поїзди комбінованого транспорту для перевезення своєї продукції у напрямку Чорне море-Балтійське море. Цьому сприяє масштабна робота Мінінфраструктури та Укрзалізниці по тарифній політиці, технічних новаціях, удосконаленні перевізного процесу, сервісу послуг тощо.

За словами директора ДП «УДЦТС «Ліски» Анатолія Слободяна, співпраця залізничників і митників дозволила включати до складу поїзда контейнери на станції Козятин та проводити митний контроль поїзда по прибутті на станцію Коростень за електронними перевізними документами щодо кожного вантажовідправника. А розроблений залізничниками графік руху дозволяє поїзду «Вікінг» курсувати регулярно. Територією України в маршрут поїзду «Вікінг» включені наступні станції: Іллічівськ-Поромна, Іллічівськ, Одеса-Порт, Чорноморська, Одеса-Ліски, Київ-Ліски, Донецьк-Ліски, Луганськ-Ліски, Харків-Ліски, Дніпропетровськ-Ліски, Нікополь, Запоріжжя-Ліве, Новомосковськ-Дніпровський та Стаханов.

Крім того, залізниці країн-учасниць сформували привабливу для вантажовідправників тарифну політику - на першу половину 2013 року пролонговано паритетні пільгові тарифні умови, що залишаються незмінними з 2008 року, а також діє 20% знижка до Збірника тарифів на експортно-імпортні перевезення великотоннажних контейнерів територією України у складі «Вікінга». Відтак експедитори обирають цей вид перевезень для різноманітних вантажів. Так, у напрямку України «Вікінг» везе електроприлади, машинне обладнання, трактори, вироби з латексу. ковдри, волокно акрилове, поліетилен, вироби чорних металів тощо, у напрямку Білорусі та Литви – каучук, прокат та вироби з чорних металів, антиоксиданти, мінеральна вода, алкогольні напої та ін., у напрямку Латвії та Естонії – феросплави.

Таке розмаїття запропонованих до перевезення вантажів, гнучкі тарифи, спрощені митні процедури, екологічність, безпечність та мінімальний час доставки викликає зацікавленість і в інших країн. Тож вже торік до проекту «Вікінг» приєдналася Болгарія.

Мінінфраструктури сподівається, що вже найближчим часом поїздом «Вікінг» зацікавляться й інші країни Чорноморського та Балтійського регіону. Це дало б змогу розвивати вантажообіг із скандинавським (Фінляндія, Швеція, Норвегія), середньоазіатським (Казахстан, Узбекистан), закавказьким (Грузія, Азербайджан) та Туреччиною.

Довідково

Поїзд комбінованого транспорту «Вікінг» почав курсувати  з 2003 року. Учасниками проекту є Україна, Білорусь, Литва, Латвія, Естонія, а з 2012 року і Болгарія. Загальна довжина його маршруту Іллічівськ (Україна) – Мінськ (Білорусь) – Драугісте (Литва) становить 1766 км. Комісія Європейського Союзу по транспорту визнала поїзд «Вікінг» кращим проектом 2009 року з перевезення вантажів.

версія для друку