українська російська англійська
Система автоматичного вагового контролю вантажівок сприятиме збереженню автошляхів від руйнувань
10.06.2013 | 16:12
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Представникам ЗМІ продемонстровано роботу першої в Україні автоматизованої системи вагового контролю у с. Капітанівка на дорозі Київ-Чоп.

Недосконалість системи контролю за рухом великовагового транспорту призвела до значного руйнування українських автодоріг. 74% автомобільних шляхів загального користування було запроектовано та збудовано у 60-70 роках минулого століття під розрахункове навантаження від 6 до 10 т на вісь, мостові споруди під загальну масу транспортного засобу до 36 т. З того часу навантаження на наші дороги, особливо транзитних напрямків, значно зрослиількість вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 т збільшилася у 2,36 раза. Більше 20% загальної маси товарообігу перевозиться транспортними засобами повною масою понад 12 т.

До того ж, багато перевізників здійснюють неконтрольовані (без дозвільних документів) перевезення вантажів із порушенням дозволених вагових параметрів. А існуючі на сьогодні 38 пересувних та 1 стаціонарний пункт (на кордоні Львівської та Рівненської областей дороги Київ – Чоп) не в змозі забезпечити контроль за рухом наднормативних вантажних автомобілів.

Через це дорогами загального користування без відповідних погоджень та плати за шкоду, завдану покриттю доріг, рухаються транспортні засоби, загальна маса яких іноді сягає 70-80 тонн.

Крім того, влітку, при температурі повітря вище +280 С, руйнівний вплив перевантажених транспортних засобів на асфальтобетонне покриття дорігзначно збільшується. Зарозрахунками експертів, сума збитків дорожньому господарству за літній період через недотримання обмежень руху при підвищеній температурі може складати віще 2 млрд. грн. щороку.

За таких умов збереження покриття від передчасних руйнувань є пріоритетним завданням Міністерства інфраструктури та одним з головних завдань Укравтодору та Укртрансінспекції.

Як нещодавно наголосив Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул, необхідно розробити комплекс заходів, які сприятимуть збереженню дорожнього покриття. Зокрема впроваджувати в Україні європейську систему контролю вагових норм та плату за користування дорогами для вантажного транспорту з навантаженням на вісь 11,5 т. Ці кошти йтимуть на обслуговування і будівництво доріг. Також необхідно посилити відповідальність та збільшити штрафи за перевищення вагових норм великоваговими автомобілями.

Суцільний та постійний ваговий контроль за вантажним транспортомзабезпечить система автоматичного вагового контролю та розвиток мережі таких пунктів. Це має кардинально змінити стан роботи по збереженню автомобільних доріг від передчасних руйнувань. Виявляти порушення будеУкртрансінспекція. Відомство контролюватиме внесення плати за проїзд та стягнення адміністративних штрафів.

Досвід європейських країн, які впроваджують на дорогах автоматичний ваговий контроль свідчить про позитивні тенденції збереження автошляхів від передчасних руйнувань.

В Україні за підтримки Уряду вжерозпочато впровадження таких комплексів, перший з яких встановлено за кошти інвестора ТОВ «Стар Транс Євро» на 24-му кілометрі дороги Київ - Чоп. Система обладнана кварцовими сенсорами для зважування під час руху, індукційними вимірювальними елементами для визначення швидкості руху та цифровими відеокамерами, що дозволяє фіксувати номерний знак автомобіля, сам автомобіль, його масу, швидкість та дату і час проїзду.

Сенсори (датчики) закладаються в покриття дороги і з’єднуються за допомогою кабелів з центральним блоком, куди й надходить вся інформація.

У найближчі роки на виконання Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки заплановано встановити 60 таких пунктів вагового контролю.

 

версія для друку