українська російська англійська
О.Вілкул: Підвищення якості мережі автодоріг дозволить збільшити ВВП країни на 5%
14.06.2013 | 18:56
Прес-служба Віце-прем'єр-міністра

Про ключові можливості підвищення ВВП країни та способи приведення українських доріг до європейського рівня розповіли на Міжнародній бізнес-конференції «АВС: UKRAINE & PARTNERS» Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул та голова «Укравтодору» Євген Прусенко.

«Від стану дорожньої інфраструктури прямо залежить розвиток країни. Підвищення якості мережі автомобільних доріг дозволить збільшити ВВП нашої країни на 5%. Сьогодні ситуація в дорожньому господарстві України об'єктивно складна. Але в той же час ми можемо і повинні змінити ситуацію докорінно. Для цього розроблена Концепція розвитку дорожньої галузі України. Вона була створена на підставі аналізу реального стану справ та з урахуванням кращих світових практик», - сказав Олександр Вілкул.

У Концепції були визначені базові вектори розвитку дорожнього господарства. Серед них – впровадження сучасних технологій будівництва доріг, створення ефективної системи управління галуззю та залучення інвестицій за рахунок державно-приватного партнерства.

Віце-прем'єр-міністр звернув увагу учасників панельної дискусії на той факт, що в автодорожньому комплексі України поки не було реалізовано жодного проекту на умовах державно-приватного партнерства. При цьому в Європі за таким принципом будується більше 30% доріг.

«Позиція нашого Уряду полягає у створенні ефективного діалогу між владою та бізнесом. Такий діалог дозволить приватному бізнесу ініціювати проекти, з яких держава могла б вибирати найбільш привабливі як для бізнесу, так і для країни. Можливість реалізації таких проектів я обговорював на початку місяця на зустрічі з членами Американської Торгівельної палати. І я завжди відкритий для таких обговорень», - сказав Віце-прем'єр-міністр.

Окрім нових інструментів залучення інвестицій Уряд розробив і нову модель управління дорожньої сферою. Її ключові позиції:

- затвердження довгострокової комплексної програми розвитку автомобільних доріг на 2013-2018 роки;

- передача з фінансуванням 117 тис. км. доріг місцевого значення від Укравтодору до сфери відповідальності обласних адміністрацій, закріплення відповідальних за кожною дорогою в регіоні;

- реорганізація АТ «ДАК« Автомобільні дороги України» шляхом створення регіональних компаній, які будуть управлятися місцевою владою;

- введення контролю за якістю виконання робіт через «Укртрансінспекцію».

Віце-прем'єр-міністр зазначив, що приведення національних стандартів будівництва доріг до європейських – це глобальна стратегія, але багато чого буде зроблено вже в 2013 році.

Зокрема, буде профінансовано близько 600 об'єктів дорожньої інфраструктури – це 1 тис. 400 км доріг між населеними пунктами.

У містах буде проведено капітальний ремонт понад 18 тисяч об'єктів (капітально відремонтовано понад 6 млн. кв. метрів доріг).

Активізується будівництво автотранспортної магістралі з двома мостами через річку Дніпро в Запоріжжі. Продовжиться будівництво об'їзних доріг навколо 7 міст: Сімферополь, Лубни, Дніпропетровськ, Рені, Знам'янка, Донецьк, Дунаївці.

«Раніше я говорив, що інвестиції в Україну прийдуть по хороших дорогах. Сьогодні я впевнений, що інвестиції прийдуть в Україну разом з хорошими дорогами. Потенціал галузі обчислюється мільярдами гривень, які увіллються у вітчизняну економіку. А це нові робочі місця, заробітні плати, розвиток суміжних галузей. Від цього виграє і інвестор, який вкладає в затребувану інфраструктуру та українці, які повинні отримати якісні дороги», - підкреслив Олександр Вілкул.

Яка саме ведеться робота з підготовки співпраці з потенційними інвесторами, розповів голова «Укравтодору» Євген Прусенко: «Незважаючи на те, що ми сьогодні співпрацюємо з багатьма міжнародними фінансовими організаціями щодо залучення коштів, можливість залучення кредитів дуже обмежена. Тому реальний ефективний шлях розвитку автодорожньої галузі для держави – це партнерство з інвесторами».

Головне питання, яке цікавить бізнес – це питання гарантій повернення інвестицій. На сьогодні нормативно-правова база України дозволяє це гарантувати.

В Урядовій Програмі активізації економіки на 2013-2014 роки визначено 7 проектів. У загальній складності – це більше 1700 км. А в сумі – це більше 10 млрд. доларів.

Як зазначив Євген Прусенко: «Вже сьогодні є потенційні інвестори і розпочата конкретна робота з підготовки концесійних конкурсів. Основні принципи у підготовці документації засновані на питаннях, пов'язаних з ефективністю та безпекою фінансової участі потенційних концесіонерів в державно-приватному партнерстві».

 

 

версія для друку