українська російська англійська
Інвестування в портову інфраструктуру - запорука розвитку круїзного напрямку
19.06.2013 | 16:16
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Закон України «Про морські порти України» відкриває можливості для розвитку круїзного сектору діяльності вітчизняних морських портів. Про це сказав в.о. голови ДП «Адміністрація морських портів України» Юрій Васьков, відповідаючи на запитання під час відеоконференції, яка відбулася 18 червня у Центрі транспортних стратегій.

За словами Юрія Васькова, на сьогодні Україна втрачає значний потік туристів, що обирають мандрівки чорноморським регіоном, адже круїзні судна довжиною понад 250 м з 18 українських портів може приймати лише Одеський. Причина - в непристосованості портової інфраструктури до прийому сучасних круїзних суден.

«Якщо 2004 року судно «Аврора» завдовжки 272 м в Одеському порту було першим і єдиним такого розміру, то сьогодні 50% суднозаходів – це круїзні лайнери довжиною у 250 м і більше, до 30% - судна довжиною від 300 м», - зазначив в.о. голови АМПУ. При цьому, за його словами, у 2012 році до Стамбулу зі Середземномор’я зайшли 400 круїзних суден, з них лише 80 суден попрямували до Одеси.

Утім, окрім Одеського, значний потенціал для розвитку туристичного напрямку мають порти Ялти та Севастополя. «У порту Ялти - не менший, а можливо, навіть більший туристичний потенціал, ніж в Одеського, але, на жаль, він має причал тільки 200 м, що не дає можливості повноцінно, за міжнародними стандартами, обслуговувати сучасні круїзні судна. Порт Севастополь також обмежений довжиною причалу приблизно 200 м. А ще є й інші дрібніші порти, які також цікаві з точки зору розвитку туристичного потенціалу, але які не можуть розглядати туркомпанії», - сказав Юрій Васьков.

В.о. голови АМПУ наголосив, що для розвитку українського круїзного туризму у наших чорноморських портах необхідно створити сучасну інфраструктуру, яка відповідатиме тим вимогам, які висувають круїзні компанії щодо безпечного і якісного обслуговування суден. 

«Тобто, варто вкладати десятки й навіть сотні мільйонів доларів в інфраструктуру найбільш привабливих круїзних портів – це Ялта, Севастополь, Одеса та інші. Адже кожен порт повинен розвиватися – цього потребує сучасний ринок», - переконаний Юрій Васьков.

За його словами, саме реформування морської галузі із прийняттям нової законодавчої бази сприятиме потоку інвестицій у портовий сектор. Не виключено, що інвесторів зацікавить і туристична складова вкладення коштів.

версія для друку