українська російська англійська
Україна поділилася досвідом "лінгвістичної революції" з Узбекистаном та Казахстаном
20.06.2013 | 13:23
Прес-служба Міністерства освіти і науки

20 червня за участю заступника Міністра освіти і науки України Бориса Жебровського відбулася відео-конференція через Skype з представниками Міністерства освіти і науки Республіки Узбекистан, Республіки Казахстан, Британської Ради в Узбекистані та провідними фахівцями у галузі викладання іноземної мови у початковій школі.

Метою наради стало вивчення досвіду впровадження викладання іноземних мов з першого класу в Україні та обмін досвідом.

Спілкуючись з колегами, Борис Жебровський зазначив, уже рік українська школа живе в умовах нових державних стандартів. Він назвав сім умов переходу на вивчення з першого класу іноземної мови: «Перша умова – наявність досвіду. Такий досвід був у Києва, який 12 років тому перейшов на вивчення іноземної мови з першого класу. Друга – мотивація. Третя умова – соціальна справедливість. Четверта – готовність кадрів. П’ята – методичне забезпечення. Шоста – громадська думка. Сьома  умова – допомога носіїв мови. Ці сім умов ми виконали».

Також заступник Міністра поінформував, що на сьогодні в Україні вивчається переважно чотири іноземні мови: англійська (91,7%), німецька (6,5%), французька (1,6%), іспанська (0,08%).

Окрім того, в окремих навчальних закладах організовано навчання інших іноземних мов: китайської, японської, арабської, турецької, гінді, перської, корейського, італійської, польської, скандинавських мов та інших.

Також зазначено, що перехід на новий зміст і структуру навчання іноземних мов зумовив здійснення комплексу заходів, які сприяли забезпеченню шкіл новими програмами, підручниками, навчально-методичними посібниками. Насамперед, всі школи вчасно були забезпечені підручниками з англійської, німецької, французької, іспанської мов для 1-го класу, підготовленими вітчизняними авторськими колективами.

Забезпеченість підручниками з іноземних мов, виданих за рахунок державного бюджету, в поточному навчальному році для учнів 1-2 і 5 класів становить 100%.

В успішному впровадженні обов'язкового навчання іноземних мов важливу роль відіграють інститути післядипломної педагогічної освіти. Підвищення кваліфікації вчителів іноземних мов здійснюється різними шляхами: на курсах підвищення кваліфікації, участь у роботі семінарів, науково-практичних конференцій.

На сьогодні за активної співпраці з Британською радою, Гете-інституту, Посольства Франції в Україні розроблені сучасні навчальні матеріали для інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Учасники відео-конференції обговорили із заступником Міністра низку питань, зокрема, щодо перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів іноземної мови, впровадження ІКТ та ін.

 

версія для друку