українська російська англійська
Ремонт українських доріг переведуть на технологію підвищеної щільності
21.06.2013 | 11:33
ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ

«Укравтодор» відремонтує головні дороги України за стандартом ЩМА-20 (щебенево-мастикового асфальтобетону). Вперше ця технологія була застосована близько 10 років тому при будівництві траси «Київ-Бориспіль». Про це повідомив голова Укравтодору Євген Прусенко в Полтаві на науково-практичній конференції «Сучасні технології та матеріали в будівництві автодоріг».

За його словами, технологія ЩМА-20 дозволить продовжити термін життя доріг без ремонту додатково на 3-4 роки. «Ми протестували цю технологію на Бориспільській трасі і отримали хороші результати. За 10 років використання магістралі тільки в цьому році вперше на неї виїхала ремонтна бригада», - підкреслив Є.Прусенко.

«Тепер ми будемо ремонтувати дороги, використовуючи тільки цю технологію, і повністю відмовимося від застарілих стандартів, які передбачали застосування в якості в'яжучого матеріалу смоли. Новий стандарт більш стійкий до температурних стрибків, а також до наднормативного тиску на вісь великовантажним транспортом у разі порушень перевізниками встановлених норм за навантаженням великовагових автомобілів», - зазначив він.

Євген Прусенко підкреслив, що дороги, побудовані з використанням технології щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА) стійкіші з причини мінімальної пористості структури дорожнього покриття. «На відміну від дорожніх покриттів за старими технологіями, в яких вільний простір у структурі шарів асфальтобетону міг становити до 20%, в дорогах за типом Бориспільської траси пористість не перевищує 3-5%. Тобто, покриття в рази більш щільне, практично не пропускає воду, що запобігає руйнуванню дороги при різких перепадах температур у зимовий період», - пояснив він.

Глава «Укравтодору» запевнив - за наявності достатнього фінансування, перекрити основні українські автодороги за новою технологією можна впродовж 10 років.

версія для друку