українська російська англійська
Вступне слово Прем'єр-міністра України Миколи Азарова на засіданні Уряду 26 червня 2013 року
26.06.2013 | 10:36
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

Шановні члени Кабінету Міністрів!

Шановні запрошені!

 

24-25 червня в Люксембурзі відбулося шістнадцяте засідання Ради співробітництва Україна-ЄС. Ми обговорили з нашими партнерами виконання домовленостей, досягнутих на лютневому саміті Україна-ЄС. І підтвердили головну спільну мету: підписати в ході саміту "Східне партнерство" в листопаді поточного року у Вільнюсі Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, включаючи всеохоплюючу зону вільної торгівлі. 

Сьогодні ми на фінішній прямій до цієї історичної події. Дискусія на Раді співробітництва була останнім узгодженням позицій перед Вільнюськім самітом.

Масштабність безпрецедентної угоди між Україною і Євросоюзом, глибина перетворень в нашій країні, які необхідно здійснити для асоціації, і головне - геополітичні наслідки асоціації з ЄС такі, що відповідальність обох сторін дуже велика.

І це усвідомлюють наші партнери.

На зустрічах, які я провів з Віце-президентом Європейської Комісії, верховним представником із закордонних справ та політики безпеки пані Ештон, головуючим у Єврокомісії Віце-прем’єр-міністром, Міністром закордонних справ і торгівлі Ірландії паном Гілмором, Комісаром з питань розширення і добросусідства паном Фюле, іншими членами делегації ЄС лейтмотивом було бажання зробити все необхідне, щоб укласти угоду про асоціацію саме на Вільнюському саміті. 

Я ж підкреслив, що виконання плану дій щодо асоціації з Європейським Союзом – це не «зовнішнє тестування» для України, а наша власна робота. Це наш національний інтерес.

Буквально вчора в розмові зі мною комісар Європейської комісії з питань розширення і добросусідства пан Фюле однозначно підтвердив, що за останні три роки Президент України Віктор Янукович і наш Уряд зробили для Євроінтеграції більше, ніж зроблено за всі попередні роки.

У цілому Рада співробітництва відзначила значний прогрес України у виконанні параметрів, визначених Радою ЄС з закордонних справ.

Ми також зафіксували, яку роботу ще належить виконати до саміту у Вільнюсі. Головним чином вона полягає у законодавчому забезпеченні реформ правосуддя, виборчого законодавства, практики правозастосування.

Я хочу підкреслити, що на Верховній Раді України лежить велика історична відповідальність. Я дуже хочу, щоб це зрозумів кожен народний депутат. Час, витрачений на блокування роботи Парламенту, віддаляє нас від визначеної українським суспільством мети стати частиною об’єднаної Європи. Не від Уряду зараз залежить, а від Верховної Ради, тому що більшість питань стосується законодавчих рішень Верховної Ради. І це було підкреслено на засіданні.

Комісар Фюле прямо закликав українську опозицію працювати спільно з владою у питаннях європейської інтеграції. Тому що, як він висловився, «злітна смуга закінчується».

Ми закликаємо до того ж. Відкинути політичні амбіції та егоїзм заради великої національної мети.

Шановні колеги!

Іншою важливою частиною візиту до Люксембургу були насичені і дуже конструктивні переговори з Прем’єр-міністром Люксембургу паном Юнкером, Президентом парламенту цієї держави паном Мозаром і провідними представниками ділових кіл країн БеНіЛюксу.

Ці переговори в першу чергу були присвячені активізації економічного співробітництва з Україною. Наші партнери висловили дуже велику і цілком практичну зацікавленість «освоїти» український ринок. У них є абсолютно однозначне розуміння привабливості нашого ринку. Але водночас вони не мають достатньо інформації про умови роботи на ньому.

Люксембург є однією з найбільших у світі «гаваней капіталу». В умовах світової рецесії системні інвестори дуже уважно обирають, куди вкладати гроші. Великий капітал не терпить «простоїв», проте і не терпить невизначеності, невідомих ризиків. Чого ж інвестори чекають від нас, щоб спрямувати капітали в Україну?

Головне – стабільної, прогнозованої політики. Надійного захисту інвестицій. Наше завдання – забезпечити це. Тому доручаю Міністерству фінансів прискорити розробку Угоди про уникнення подвійного оподаткування з Люксембургом. Ця робота продовжується приблизно 10 років.

Крім того, інвестиційні банки і компанії бажають детально вивчити умови роботи на українському ринку. Таку можливість треба негайно надати. Вважаю, що ефективним інструментом було б створення Ради ділового співробітництва Україна-Люксембург. Також доручаю Міністерству фінансів і Міністерству економічного розвитку та торгівлі у співпраці з Національним банком організувати спеціальну фахову конференцію для інвестиційних банків з метою детального інформування і обговорення тих фінансових інструментів та гарантій, які створено в Україні для іноземного капіталу.

Шановні члени Уряду!

Під час засідання Ради співробітництва Україна-ЄС в Люксембурзі вперше на найвищому рівні була сформульована і офіційно заявлена концепція ролі України в енергетичній стратегії Європи.

Євросоюз зацікавлений, щоб Україна стала європейським газоенергетичним хабом. Тобто, щоб на нашій території зберігались стратегічні запаси газу для європейського ринку і розміщувались маневрові енергетичні потужності.

Власне, це підтвердження того, що ми давно доводили: українська газотранспортна система разом з підземними сховищами газу має унікальні, незамінні можливості для європейського енергетичного ринку.

Розвиток мережі українських підземних сховищ газу і модернізація нашої ГТС здатні зіграти ключову роль у стратегічній стабільності європейського енергетичного ринку.

Це великий багаторічний проект. Складний як в технічному, так і в політичному відношенні. Треба починати його практичну розробку. З урахуванням, в першу чергу, національної енергетичної стратегії. Доручаю Віце-прем’єр-міністру Юрію Бойку розробити концепцію цього континентального проекту і презентувати її до саміту у Вільнюсі.

У нас є всі можливості відігравати важливу роль на Євразійському континенті. Україна має унікальне геополітичне та географічне положення, великі запаси вуглеводнів, вугілля та складових ядерного палива, розвинену інфраструктуру енергетики і високопрофесійний науковий і виробничий людський потенціал.

Уряд розробив проект оновленої "Енергетичної стратегії до 2030 року", де враховано всі актуальні питання, що стоять сьогодні перед енергетикою України. Треба також адаптувати цей проект до нових перспектив.

Тим часом головним для нас залишається підвищення рівня енергетичної безпеки держави за рахунок збільшення обсягів власного видобутку вуглеводнів, диверсифікації джерел імпорту природного газу та заміни природного газу альтернативними видами енергії.

У зв'язку з цим найважливішими напрямками роботи є:

- освоєння шельфу Чорного та Азовського морів;

- розробка запасів нетрадиційного газу;

- реалізація проекту з постачання в Україну скрапленого природного газу (LNG);

- модернізація газотранспортної системи і підземних сховищ газу,

- отримання доступу до євразійських трубопроводів на основі положень зони вільної торгівлі між країнами СНД, щоб мати можливість транспортувати середньоазійський та азербайджанський газ.

Оптимістичний варіант розвитку видобування вуглеводнів підприємствами Національної акціонерної компанії “Нафтогаз України” передбачає збільшення обсягів видобутку газу у 2015 році понад 21 млрд. куб. м та нафти з газовим конденсатом понад 3 млн. тонн (відповідно на 17 та на 8% більше, порівняно з показниками 2011 року).

Також Україна нарощує видобуток власного природного газу на шельфі Чорного і Азовського морів.

Для залучення новітніх технологій та інвестицій в освоєння нафтогазових ресурсів шельфу Чорного моря активно проводяться переговори, відпрацьовуються правові та технічні питання взаємодії з низкою провідних нафтогазових компаній світу. Зокрема, укладено угоди про співробітництво та узгоджено робочі програми з такими компаніями як “ЕНІ Юкрейн Холдінгс” (Італія), “Тоталь” (Франція), “СіБіЕм ойл” (Великобританія). Активно розвиваються відносини на основі укладених раніше угод з компанією «RWE Dea AG» (Німеччина).

Існують і інші приклади успішного двостороннього співробітництва: співпраця з компанією Shell у видобутку сланцевого газу в найближчі п'ять років може дозволити Україні повністю забезпечувати себе газом. Крім того, в українську економіку буде залучено інвестиції обсягом близько 10 мільярдів доларів, будуть забезпечені великі замовлення українським трубним заводам.

І на завершення цієї теми підкреслю, що наш Уряд відкритий для переговорного процесу з інвесторами, які побажають брати участь на взаємовигідних умовах в енергетичних проектах.

Шановні члени Кабінету Міністрів!

Саме зараз по українській ділянці річки Дунай проходить максимальна хвиля повені, яка до того пройшлася Чехією, Австрією, Німеччиною. На щастя, максимальні рівні води не досягли небезпечних позначок, які спостерігались навесні поточного року, під час проходження весняного водопілля.

Жодних надзвичайних ситуацій не сталося.

Вирішальну роль у попередженні ризиків зіграло те, що ми вчасно мобілізували сили і засоби на протидію повені. Міжвідомчий оперативний штаб постійно контролює ситуацію. Було вчасно проінспектовано технічний стан захисних дамб (215 км) та гідротехнічних споруд (13 основних шлюзів-регуляторів) на Дунаї.

Також Держводагентство забезпечило співпрацю на рівні Уповноважених Урядів України та Румунії. Зокрема, організовано оперативне інформування про хід проходження паводкової хвилі. Для прийому паводкових вод румунською стороною було здійснено спрацювання водосховищ Залізні Ворота І і Залізні Ворота ІІ. Вони успішно регулюють рівень паводкових вод.

І зараз Дунайське басейнове управління водних ресурсів Держводагентства продовжує роботи на гідротехнічних спорудах української ділянки р. Дунай. Ведеться постійний контроль за станом гідротехнічних споруд від м. Рені до м. Вилкове, зокрема здійснюється засипання та ущільнення ґрунту, усунення фільтрації в тілі дамб, підготовка аварійних бригад для запобігання підтопленню населених пунктів та важливих об’єктів інфраструктури.

Таким чином, обстановка в басейні Дунаю є прогнозованою. Є всі можливості швидко реагувати на зміни гідрологічної ситуації в басейні та приймати оптимальні рішення щодо захисту населення та господарських об’єктів.

Роботу Міжвідомчого штабу я доручив продовжити до повної нормалізації ситуації.

Шановні члени Уряду!

На одному з минулих засідань Уряду відбулась гостра розмова щодо недоліків в організації залізничних пасажирських перевезень.

Уряд зобов’язав Міністра інфраструктури Козака під персональну відповідальність навести порядок на залізницях і в повному обсязі забезпечити зростаючу потребу пасажирів у перевезеннях.

Вчора Міністр доповів, що зроблено, щоб покращити ситуацію.

Пасажиропотік в літній період відчутно зріс. Особливо у південному напрямі. Так, Укрзалізниця за 23 дні червня до Криму змогла запропонувати 825,5 тисячі місць. Майже на 50 тисяч більше, ніж минулого року, коли було 781 тисяча місць.

Було введено 93 додаткових сезонних поїзди, з них 75 – до Криму, зокрема, з Києва, Дніпропетровська, Харкова, Донецька.

Щоденно пасажирам пропонується до 30 тисяч місць у кримському напрямку.

Зараз працівники залізничного транспорту спільно з правоохоронцями вживають додаткових заходів із наведення порядку під час продажу квитків. Укрзалізниця звернулася до Головного управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю Міністерства внутрішніх справ з проханням активізувати роботу з метою недопущення випадків перепродажу проїзних документів.

Безумовно, є об’єктивні труднощі: нестача пасажирських вагонів. Чотири п’ятих вагонів експлуатуються більше 30 років. Найближчими роками нам доведеться системно вирішувати цю проблему. Потрібно щорічне оновлення мінімум 500 вагонів. Давайте працювати в цьому напрямку, шукати внутрішні резерви і фінансові інструменти вирішення проблеми.

Доручаю Міністерству інфраструктури підготувати пропозиції щодо поетапної заміни та модернізації рухомого складу.

Шановні колеги!

Щодо питань порядку денного.

Уряд продовжує врегульовувати питання збереження наших автошляхів.

Перше. Ми маємо розглянути критерії для обмеження руху великотоннажних транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування вдень, у період високих температур. Такі обмеження встановлюються щодо транспортних засобів фактичною масою понад 24 тонни і навантаженням на вісь більше 7 тонн.

Адже за оцінками фахівців сума збитків дорожньому господарству від проїзду великовагових транспортних засобів по перегрітому дорожньому покриттю складає біля 2 млрд. гривень на рік.

Друге. Пропонується запровадити диференційовані ставки плати за проїзд транспортних засобів при перевищенні хоча б одного вагового або габаритного параметру. У залежності від ступеня перевищення дозволених параметрів розмір плати буде підвищено.

Сьогодні ми також розглядаємо декілька документів, спрямованих на підтримку молоді. Це виконання доручення Президента.

Це, зокрема, стосується: 

проект Стратегії розвитку державної молодіжної політики на період до 2020 року (проект Указу Президента)

зміни до  урядових рішень у зв’язку з прийняттям Закону України «Про професійно-технічну освіту», зокрема:

- до Положення про професійно-технічний навчальний заклад;

- до Положення про ступеневу професійну-технічну освіту;

- до Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики.

Головна мета таких змін: забезпечити ринок праці кваліфікованими робітничими кадрами, причому з урахуванням потреб регіонів. 

У блоці «соціальних питань», які Уряд продовжує розробляти на доручення Президента України, сьогодні будуть розглянуті зміни до законодавства, які усунуть соціальну несправедливість щодо сплати єдиного соціального внеску пенсіонерами-підприємцями на спрощеній системі оподаткування.

У чому несправедливість? На даний час особа, яка є підприємцем та одержує пенсію за віком відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, при досягненні пенсійного віку звільняється від сплати єдиного внеску.

А наприклад, підприємець - колишній військовослужбовець, який одержує пенсію за вислугу років, при досягненні пенсійного віку не звільняється від сплати єдиного внеску.

Тому пропонується внести зміни до Закону, за якими всі фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати єдиного внеску, якщо вони досягли пенсійного віку та отримують відповідно до закону пенсію, соціальну допомогу або є інвалідами.

Я зупинився на цьому питанні тому, що в ЗМІ з’явилася інформація про те, що Уряд нібито намагається зменшити кількість платників податків, які працюють за спрощеним механізмом оподаткування.

І на завершення. Я дуже радий поздоровити сьогодні збірну команду України зі стрибків у воду, яка зайняла перше місце в загальнокомандному заліку на чемпіонаті Європи в місті Росток (Німеччина).

Наші хлопці і дівчата вибороли чотири "золота", одне "срібло" і дві "бронзи". Друге місце посіла збірна Росії, третє – господарі, збірна Німеччини.

Поздоровляю «золотих» призерів Юлію Прокопчук, Іллю Квашу та Олександра Бондаря; срібних призерів Ганну Письменську та Олену Федорову, і бронзових медалістів Олега Колодія, Олександра Горшковозова і Дмитра Меженського.

І, звичайно ж, поздоровляю їх тренерів та інших спортсменів нашої збірної. Наші дівчата і хлопці підтвердили високий статус українського спорту, з честю виступили під українським прапором.

Дякую за увагу. Які є пропозиції до порядку денного?

версія для друку