Укрзалізниця має
достатньо вантажних ресурсів для забезпечення
перевезень урожаю зернових 2013 року. Так, за 14 днів липня
вантажовідправниками зерна навантажено, а залізничним транспортом перевезено 3
тис. 962 вагони зерна – 251,4 тис. тонн.
У середньому це становить 283 вагони на добу і 90% від запланованих обсягів
(плановий середньодобовий показник – 313 вагонів).
Обсяги перевезень
зерна у першій половині липня 2013 року становлять лише 50% порівняно із
відповідним періодом минулого року через відсутність
вантажу. Рік тому у першій половині липня щодоби
навантажувалося 557 зерновозів.
Через те, що
вантажовідправники заявляють до перевезень значно менше зерна, у 2013 році
щодобово на залізницях України простоює в очікуванні навантаження 8 тис. 611
незадіяних зерновозів. Таким
чином обіг зерновозів у порожньому стані становить аж 21 добу.
Тому будь-які заяви про неспроможність Укрзалізниці справитися із
перевезенням зерна є безпідставними та неправдивими.
Для забезпечення перевезень зернових у 2013 році,
за дорученням генерального директора
Укрзалізниці Сергія Болоболіна, профільні господарства
максимально збільшили обсяги ремонтів вагонів-зерновозів.
Так, у 1 півріччі відремонтовано 880 вагонів, що перевищує
запланований показник – 388 вагонів-зерновозів.
Усього залізниці
України мають 12213 вагонів-зерновозів, із них 84% парку – в робочому стані.
Як свідчать
результати роботи залізничників та експортерів зерна у 2012 році, за умови
стабільної роботи зернотрейдерів упродовж року, своєчасного вивантаження
зерновозів та ефективного їх використання, наявний парк вагонів Укрзалізниці
дозволяє щодобово навантажувати 1200-1300 зерновозів – це 78-85 тис. тонн. При раціональному використанні вантажних ресурсів,
організації відправлень вантажу маршрутами і достатніх обсягах зернових
залізничники здатні забезпечити навантаження 2,5 млн. тонн зерна на місяць і понад 30 млн. тонн
– на рік.