українська російська англійська
Укрзалізниця забезпечує максимально ефективне відправлення зернових вантажів
30.07.2013 | 14:36
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізницею розроблено ряд дієвих заходів для максимально ефективного відправлення зернових вантажів. Зокрема, для забезпечення більш гнучкої логістики залізничники організовують перевезення зернових вантажів за прямим варіантом (вагон – судно) без перевалки у порту чи термінальному комплексі, що дозволяє зменшити вартість транспортування та скоротити  час виконання вантажних операцій (у 2012 році 96,1% від загального обсягу експорту зернових вантажів, що перевозилися залізничним транспортом, здійснювалися через порти та термінали).

Також для зменшення вартості транспортування за зверненнями вантажовласників залізниці на сезон відкрили 25 станцій для виконання комерційних операцій: приймання та відправлення вантажу (для вагонних і контейнерних відправок).

Також, для забезпечення перевезень зернових у повному обсязі максимально збільшені обсяги ремонтів вагонів-зерновозів. Так, у 1 півріччі відремонтовано 880 вагонів, що перевищує запланований показник – 388 вагонів-зерновозів.

Для транспортування зернових вантажів залізничним транспортом сформована сприятлива тарифна політика.  На сьогодні рівень українських тарифів на перевезення зернових вантажів значно нижчий, ніж на залізницях інших країн у 1,03 – 4,9 рази.

Загалом, Укрзалізниця має достатньо вантажних ресурсів для забезпечення перевезень урожаю зернових 2013 року. Залізниці України мають 12213 вагонів-зерновозів, із них 84% парку – в робочому стані.  Навантаження зерна здійснюється на 668 станціях.

З початку 2013 року вантажовідправниками навантажено 137 тис.331 зерновоз – 8 млн. 736,8 тис. тонн. Середньодобове навантаження склало 653 вагони – 41,8 тис. тонн зерна. Зокрема, з початку липня поточного року навантажено 16,8 тис. зерновозів, що становить 1 млн. 69,6 тис. тонн зерна.

Результати роботи залізничників та експортерів зерна у 2012 році свідчать, що за умови стабільної роботи зернотрейдерів упродовж року, своєчасного вивантаження зерновозів та ефективного їх використання наявний парк вагонів Укрзалізниці дозволяє щодобово навантажувати 1200-1300 зерновозів – це 78-85 тис. тонн. При раціональному використанні вантажних ресурсів, організації відправлень вантажу маршрутами і достатніх обсягах зернових залізничники здатні забезпечити навантаження 2,5 млн. тонн зерна на місяць і понад 30 млн. тонн – на рік. У 2012 році залізничним транспортом України було перевезено майже 22,9 млн. тонн зерна.

Довідково

Тариф на перевезення 1 тонни зерна залізницями України на відстань 500 км становить 12,77 дол. США, Білорусії -13,1 дол. США, Росії – 17,03 дол. США, Угорщини – 28,02 дол. США, Румунії – 50,56 дол. США, Словаччини – 53 дол. США, Польщі – 62,52 дол. США.

На сьогодні тарифи на перевезення залізничним транспортом 1 тонни зернових вантажів на експорт у доларовому еквіваленті нижчі рівня 2008 року. За 6 років вантажні залізничні тарифи на перевезення 1 тонни експортних зернових вантажів зросли на 2,5 дол. США, при цьому ціна пшениці ІІ класу збільшилася на 130 дол. США за 1 тонну, або на 84,7%. Транспортна складова при перевезенні  пшениці ІІ класу на експорт є незначною і складає 5,07%.

 

версія для друку