українська російська англійська
Мінінфраструктури розробляє механізм компенсації перевізникам на оновлення автобусного парку
09.09.2013 | 11:45
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури України у рамках Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки задля оновлення пасажирського рухомого складу розробляє механізм пільгового кредитування для вітчизняних автоперевізників. З метою відпрацювання оптимального механізму придбання транспортних засобів під державні гарантії під головуванням директора Департаменту автомобільного транспорту Мінінфраструктури під час ІІ Всеукраїнського автотранспортного форуму у Ялті відбувся круглий стіл за участю представників ВГО ВААП та українських автовиробників. Присутні на зустрічі перевізники підтримали таку ініціативу.

«Цією Програмою передбачено оновлення парку міського громадського транспорту - трамваїв, тролейбусів та автобусів - комунальними підприємствами, а також закупівля нових автобусів приватними підприємцями. І якщо по електротранспорту вже є певні зрушення, то по рухомому складу приватного сектору ринку потрібен нормативний документ, яким регулюватиметься процес кредитування», - розповів перевізникам Дмитро Петухов. Він наголосив, що оновлення рухомого складу суттєво не вплине на обсяги перевезень пасажирів, однак дозволить підвищити якість та рівень безпеки перевезень, знизити шкідливий вплив на навколишнє середовище. Крім того, будуть створені нові робочі місця та розвиватиметься вітчизняна автопромисловість.

На сьогодні пасажирські перевезення по Україні в основному здійснюються автобусами малої і дуже малої місткості - разом це 71% усього рухомого складу, 24% - автобуси середньої місткості, 4% - великої і лише 1% - дуже великої. При цьому лише 44% автобусів від загальної кількості відповідають вимогам безпеки перевезень пасажирів. У ДП «ДержавтотрансНІІпроект» підрахували, що оптимальна структура ринку - це 12 тисяч або 15% автобусів дуже малого класу, 31,5 тисяч або 39% малого, 12,8 тисяч або 16% середнього,  та по 12 тисяч або по 15% великого і  дуже великого класу.

«Тобто малих автобусів на ринку ми маємо із надлишком. А потреба у закупівлі автобусів складає 8,2 тисячі великих, 10,8 тисячі дуже великих і 4,25 тисячі середніх. Мінінфраструктури зацікавлене у великих автобусах, бо це питання безпеки, економічності та ефективності перевезень», - зауважив директор Департаменту автомобільного транспорту.

Таким чином Мініфраструктури розробляє  порядок  часткової компенсації державою відсотків по кредиту, наданому банком перевізнику для закупівлі автобусів. «За цією схемою підприємства надають визначений пакет документів до Мінінфраструктури, далі Робоча група Міністерства їх розглядає, формує перелік майбутніх учасників програми оновленя автобусного парку, який надсилає до Міністерства фінансів, яке й укладатиме договори про здешевлення кредитів за рахунок часткового покриття відсотків бюджетними коштами», - пояснив Дмитро Петухов, додавши, що відсоток компенсацій ще обговорюватиметься.

До перевізників, які захочуть брати участь в оновленні парку під державні гарантії, висуватимуться певні вимоги. Серед основних, на яких наполягає Мінінфраструктури наявність: не менше 10 автобусів, власної виробничої бази та своїх маршрутів. Перевізникам пропонується купувати автобуси великої пасажиромісткості, із довжиною кузова не менше 8,8 м, а також із урахуванням безбар'єрного доступу для осіб із обмеженими фізичними можливостями.

«Тобто у Програмі оновлення рухомого складу братимуть участь достатньо потужні автотранспортні підприємства. Відтак така вимога сприятиме так званому «укрупненню» - об'єднанню дрібних підприємств у потужні», - сказав Дмитро Петухов.

Щодо оновлення парку міського транспорту директор Департаменту автомобільного транспорту повідомив, що на сьогодні деякі виконавчі комітети міських рад здійснюють підготовку відповідної документації для отримання кредиту під держгарантії для закупівлі автобусів, трамваїв і тролейбусів для комунальних підприємств. Наразі Уряд схвалив проект оновлення рухомого складу автобусного і тролейбусного парку Вінниці - у вітчизняних виробників придбають 40 тролейбусів та 30 автобусів. Такі ж проекти Дніпропетровська, Дніпродзержинська, Чернігова, Хмельницька і Кривого Рогу вже узгоджені з Віце-прем'єр-міністром Олександром Вілкулом. Загалом згідно з поданими проектами планується оновити 250 автобусів, 466 тролейбусів і 59 трамваїв.

 

версія для друку