українська російська англійська
Укрзалізниця: навантаження урожаю зернових 2013 року перевищує минулорічні показники
12.09.2013 | 16:55
ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

У липні і серпні 2013 року (з початку робіт з перевезення нового врожаю зернових) намітилась тенденція до росту обсягів перевезень зерна, яка склала до липня та серпня 2012 року відповідно: 3,9% та 5,9%.

У вересні ця тенденція зберігається. За період з 1 по 11 вересня навантажено 9551 вагон або 618,3 тис. тонн зерна.  Залізничники у вересні щодобово в середньому навантажували 955 вагонів на добу, що на 141 вагон більше минулорічного показника за цей же період. Зокрема, за першу декаду вересня на внутрішній ринок навантажено 454 вагони (27 тис. тонн) та 9097 вагонів - на експорт (581,3 тис. тонн).

Наявність порожніх зерновозів на залізницях України – 5561, з них простоюють більше 48 годин – 728 вагонів. Зокрема, по залізницях: Південно-Західна – 326, Львівська – 89, Одеська – 38, Південна – 203, Придніпровська – 14, Донецька – 58 вагонів.

Раціонально спланувати роботу по перевезенню зерна складно через нерівномірність заявок вантажовласників: відсутність замовлень на початок місяця та подача додаткових планів з вимогами забезпечення зерновозами терміново. Показовим був серпень, коли щоденний запит на вагони складав від 279 вагонів за добу до 1250 вагонів. Особливо це відчувалося в вихідні та святкові дні, коли навантаження становило до 50% від роботи у будні.

Аналогічна ситуація спостерігається  і в вересні 2013 року: на 1 вересня основним планом не заявлено жодного вагону, у першу декаду замовлено всього 9471 вагон, або 315 вагон в середньому на добу.

Обіг зерновозів погіршують затримки вагонів на під’їзних коліях під операціями навантаження та вивантаження. За нормативами вантажні операції з вагонами-зерновозами, в залежності від технічного оснащення, мають виконуватися в терміни від 1,7 до 4,6 год. Проте за звітами залізниць середній час користування зерновозами на під’їзних коліях станцій навантаження наразі складає 22,46 год. Ускладнює ситуацію і робота з документального оформлення вантажів - від 1 до 3 діб, та тривале оформлення документів карантинними, фітосанітарними службами, хлібними інспекціями - від 1 до 5 діб.

На під’їзних коліях в портах та на припортових станціях під вивантаженням – 13,06 год. Через неритмічність перевалки, відсутності ємкостей для вивантаження зерна та несвоєчасний підхід суден втрати Укрзалізницею вантажних ресурсів у серпні поточного року склали 3332 вагонів-зерновозів, майже 1 млн грн.

Таким чином станом на 11 вересня на залізницях України було 3394  завантажених вагонів-зерновозів, з них у русі всього 821, а 2573 – в очікуванні вивантаження (з них 487 вагонів - прямого варіанту). 

Раніше повідомлялося, що за 8 місяців 2013 року залізниці України навантажили 10,76 млн тонн або 168571 вагонів зернових вантажів. З них  9,526 млн тонн навантажено на експорт, у внутрішньому сполученні навантажено 1,230 млн тонн зерна, а щодобове навантаження в середньому по залізницях - 43,9 тис тонн, або 689 зерновозів.

Робочий парк зерновозів нараховує 11 тисяч вагонів, що  достатньо для перевезень 2,5 млн тонн зерна в місяць і понад 30 млн. тонн за рік.

версія для друку