українська російська англійська
Укрзалізниця впроваджує енергоощадливі технології у виробництві теплової енергії
17.09.2013 | 11:33
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця здійснює комплекс заходів з підвищення ефективності роботи котелень, а також зменшення витрат палива на виробництво теплової енергії. Так, за 6 місяців 2013 року витрати котельно-пічного палива на виробництво теплової енергії зменшилися на 10,6% порівняно із відповідним періодом минулого року. При цьому витрати природного газу зменшились на 5,9 млн. м куб або 8,3%,  вугілля - на  1,7 тис. тонн або 12,6%,  мазуту - на  0,9 тис. тонн або 38,7%.

У цілому за період з 2000 по 2012 роки в стаціонарній теплоенергетиці скорочено споживання вугілля на 113,9 тис. тонн (84%), мазуту  - на 55,2 тис. тонн (92,8%), природного газу на 98,4 млн м3  (45,6%).

Зменшення витрат палива досягнуто переважно завдяки реконструкції застарілих котелень, зокрема установкою сучасних високоефективних котлів, а також переведення вугільних і мазутних котелень для роботи на  природному газі та електроенергії. 

За період з 2005 року по 2013 рік виведено з експлуатації 23 застарілих мазутних  котельні. Нині на трьох залізницях (Львівській, Південній та Південно-Західній) мазутних котелень вже немає взагалі. Відповідно до «Програми переведення роботи мазутних котелень на використання інших видів палива на залізничному транспорті України на 2011-2015 роки» до 2015 року планується вивести із експлуатації всі мазутні котельні. Нині закінчуються роботи з реконструкції мазутних котелень із переведенням їх на природний газ у локомотивному депо Херсон Одеської залізниці (очікується введення в опалювальний період 2013-2014 років) та на колійній машинній станції  Старобільськ Донецької залізниці (очікується введення у 2014 році). 

За період з 2005 по 2013 рік виведено з експлуатації 1303 застарілих вугільних котелень. Зростає число газових котелень: з 2005 по 2013 рік їх стало більше на 235 одиниць або на 43,5%.

Нині на залізницях України використовується 568 вугільних, 10 мазутних котелень та 774 котельні, які працюють на природному газі.

Нагадаємо, що за 8 місяців 2013 року завдяки проведеній роботі по підвищенню ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів як на тягу поїздів, так і в стаціонарній енергетиці досягнуто зменшення енергоємності залізничного транспорту на 0,4% в порівнянні з відповідним періодом 2012 року.

 

 

версія для друку