українська російська англійська
Мінінфраструктури запроваджує європейські вимоги до перевізників
09.10.2013 | 18:04
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Новою редакцією проекту Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено посилення вимог до перевізників вантажів. Головні з них 9 жовтня у Києві обговорювали учасники міжнародного автосалону вантажних і комерційних автомобілів TIR 2013 під час круглого столу «Оновлення рухомого складу - реалії та перспективи».

За словами директора департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Дмитра Петухова, нова законодавча платформа у сфері автоперевезень запроваджується  відповідно до вимог директив і регламентів ЄС та спрямована передусім на підвищення стандартів безпеки, екологічності, соціальних умов праці, реформування системи управління, а відтак і якісний розвиток ринку.

Мінінфраструктури, орієнтуючись на кращий світовий досвід, запроваджує західноєвропейські норми роботи в автомобільній галузі. Зокрема, у нашій країні вводяться європейські вимоги щодо конструкції транспортних засобів та їх обладнання, організації робочого часу осіб, які працюють в автомобільній галузі, початкової кваліфікації і періодичної підготовки водіїв комерційного транспорту (задіяного у перевезення вантажів та пасажирів) тощо. Приміром, з 1 січня 2014 року в Україні до вантажівок буде встановлено екологічні норми "Євро-4", з 2016 року – "Євро-5", з 2018 року – "Євро-6".

«Основні новації стосуються запровадження європейської практики допуску як пасажирських, так і вантажних автоперевізників на ринок. Щоб ефективно розвивати свій бізнес, перевізники передусім мають відповідати критеріям добропорядності, фінансової спроможності та професійної компетентності. Щодо власне вантажних перевезень відповідно до законопроекту запроваджуватимуться жорсткіші вимоги до транспортних засобів. Й це аж ніяк не повинно насторожувати перевізників, адже в першу чергу їхня робота – якісна і безпечна доставка вантажів, на дотримання чого й спрямоване нове законодавство», - наголосив Дмитро Петухов.

Як розповів директор департаменту, відповідно до законопроекту «Про автомобільний транспорт» на ринок автомобільних перевезень допускатимуться перевізники, що не притягувалися до кримінальної та адміністративної відповідальності (добра репутація); у якого достатньо основних засобів, оборотних та фінансових активів на закупівлю транспортного засобу (фінансовий стан); а персонал пройшов спеціальне навчання та отримав свідоцтво професійної компетентності. Крім того, перевізник повинен мати хоча б один власний транспортний засіб для надання послуг із перевезення вантажів або право на використання такого автомобілю відповідно до законодавства та наявність службових приміщень, у яких зберігається звітність про фінансово-господарську діяльність підприємства, документи стосовно часу роботи та відпочинку водіїв.

Серед змін в організації процесу перевезень – запровадження через три роки з дня набрання новим законом чинності Ліцензування вантажних перевезень. Також посилиться відповідальність вантажовідправника за перевантаження автомобіля.

А вимоги до транспортного засобу (й пасажирського, й вантажного) стосуються норм безпеки конструкції, обладнання сучасними приладами об’єктивного контролю, системами активної, пасивної безпеки: обмежувачі швидкості, тахографи, ремені безпеки, системи супутникового моніторингу. Безпосередньо для вантажівок у законопроекті прописані ще й максимально допустимі габаритні та вагові параметри, вимоги щодо обладнання пристроями обмеження швидкості автомобілів залежно від повної маси автомобіля та тахографами, наявності засобів кріплення вантажу, використання експлуатаційних матеріалів, паливних баків.

«Вимоги до техніки, обладнання, кваліфікації водіїв, дотримання робочого часу і відпочинку – все це ми вводимо виключно заради самих перевізників - безпеки їхньої та решти учасників дорожнього руху та якісного надання послуг клієнтам. Стабільне фінансове становище також цьому сприятиме, а ще можливість перевізників купувати нові транспортні засоби стимулювати роботу вітчизняного автопрому. У свою чергу Мінінфраструктури й далі розроблятиме механізми для ефективної роботи українських автоперевізників, зокрема й щодо оновлення рухомого складу», - підсумував Дмитро Петухов.

версія для друку