українська російська англійська
Укрзалізниця активно розвиває контейнерні перевезення
15.10.2013 | 18:17
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця здійснює комплекс заходів щодо розвитку контейнерних перевезень. За 9 місяців 2013 року територією України у складі контейнерних поїздів перевезено 57 738 TEU (у двадцятифутовому еквіваленті), що складає близько 40% від загального обсягу перевезених контейнерів територією України. Про це повідомив перший заступник начальника головного комерційного управління Укрзалізниці Іван Хор’яков на міжнародній транспортній конференції «Тенденції транспортної галузі: розвиток інфраструктури та мультимодальні перевезення», яка 15 жовтня 2013 року проходить в Одесі.

Іван Хор’яков ознайомив учасників міжнародної конференції з принципами організації перевезень вантажів у складі контейнерних поїздів залізницями України. Він повідомив, що територією України курсують 14 контейнерних поїздів, у тому числі 9 – транзитних. Основними принципами організації контейнерних поїздів є прискорена доставка, схоронність перевезених вантажів, конкурентоспроможна порівняно з альтернативними видами транспорту вартість перевезення, спрощена процедура перетину кордону, мінімальний час доставки вантажів у пункти призначення.

Враховуючи конкуренцію на міжнародному ринку транспортних послуг та підвищення привабливості України як транзитної держави, Укрзалізниця постійно здійснює роботу з формування конкурентоспроможних транзитних тарифів шляхом застосування до ставок коефіцієнтів, що враховують логістичні параметри і величину транспортної складової в ціні товару. Також застосовуються наскрізні тарифи, надаються спеціальні ставки залежно від обсягу залучених вантажів.

Залізничники України провели значну роботу з підвищення швидкості доставки вантажів шляхом організації прискорених контейнерних поїздів, за рахунок скорочення часу стоянок, продовження дільниць технічного та комерційного огляду, зміни локомотива та локомотивних бригад. Так, наприклад , маршрутна швидкість (без урахування стоянок на прикордонних переходах ) становить:

за маршрутом Ужгород – Зернове становить 1300 км на добу;

за маршрутом Вадул – Сірет – Зернове – 920 км на добу;

за маршрутом Одеса/Іллічівськ – Бережесть («Вікінг», «ZUBR») – 890 км на добу (з урахуванням формування поїзда по станції Козятин).

 Перший заступник начальника головного комерційного управління Укрзалізниці наголосив на необхідності спрощення процедури оформлення документів і контролю на кордоні. Він зазначив, що Укрзалізниця тісно співпрацює з контролюючими органами для спрощення процедур перетину державного кордону та зменшення простоїв поїздів на кордоні. Так, наприклад, час обробки поїздів з урахуванням митних операцій на прикордонних станціях, становить: по станції Ужгород – 5 годин, по станції Хутір – Михайлівський – 3-4 години, по станції Коростень – 2 години.

За словами Івана Хор’якова, важливим фактором, який впливає на реалізацію транзитного потенціалу, є створення лояльного до вантажовласника і перевізника митного законодавства. Укрзалізниця у цьому напрямку співпрацює із Державною митною службою України, зокрема, щодо ліквідації дублювання інформації у транспортних та митних документах, оскільки електронна залізнична накладна може використовуватися як митний документ. Також триває співпраця митників та залізничників України щодо запровадження сучасних технологій інформаційного обміну даними з використанням цифрового підпису, що дозволить значно скоротити час простою поїздів на прикордонних переходах.

У міжнародній транспортної конференції беруть участь представники Міністерства інфраструктури України, Міністерства транспорту та комунікацій Казахстану, Представництва Європейського Союзу в Україні, Укрзалізниці, Асоціації морських портів України, Асоціації міжнародних перевізників України та ін.

Довідково

Залізничним транспортом України перевозяться вантажі і пасажири у напрямках Захід-Схід, Північ-Південь. Залізниці України безпосередньо забезпечують роботу по сорока міжнародних залізничних переходах, а також обслуговують 18 українських морських портів Чорноморсько – Азовського басейну.

Загальна довжина мережі залізниць України становить 22 тис. км, в тому числі протяжність міжнародних транспортних коридорів територією України становить 3,2 тис. км.

Сьогодні залізничному транспорту України належить провідна роль у транспортній системі країни. Його питома вага в загальному вантажообігу складає близько 84%, а у пасажирообігу майже 46%.

 

 

 

 

версія для друку