українська російська англійська
Перший концесійний конкурс у портовій галузі України буде проведено на початку 2014 року
16.10.2013 | 11:28
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Українські порти доопрацьовують техніко-економічні обґрунтування потенціальних інвестиційних проектів для проведення концесійних конкурсів. Про це розповів заступник Міністра інфраструктури України Дмитро Демидович під час Українського форуму транспортної інфраструктури-2013.

«Сьогодні порти у практичній площині готують техніко-економічних обґрунтування для проведення концесійних конкурсів. Зокрема, вже підготовлено ТЕО портом «Южний», готується відповідна документація Бердянським, Маріупольським та Іллічівським портами, є пропозиції у Одеського порту. Таким чином, наступного року ми вже зможемо отримати перший досвід проведення перших конкурсів та залучення інвесторів на умовах концесії», - повідомив Дмитро Демидович.

За його словами, найближчим часом буде проведено міжвідомчої комісії щодо ТЕО, розробленого портом «Южний», а власне пілотний концесійний конкурс — у 2014 році.

«Після доопрацювання ТЕО інвестиційних проектів, Робоча група при Міністерстві інфраструктури затверджує їх та виносить на розгляд конкурсної комісії, завданням якої є забезпечення рівних умов для претендентів і учасників конкурсу», - зазначив заступник Міністра. Він нагадав, що згідно з законодавством до складу конкурсної комісії повинно входити не менше п'яти осіб — представників різних зацікавлених сторін: Мінінфрструктури, місцевої влади, Мінекономрозвитку, Держземагенства, незалежні експерти.

Як сказав заступник Міністра, здатність українських портів конкурувати з європейськими, турецькими та російськими залежить безпосередньо від успішної реалізації нових масштабних інвестиційних проектів. «Приватні інвестори здатні принести у наші порти сучасні технології, високу культуру виробництва та власні вантажопотоки», - зауважив Дмитро Демидович. За його словами, запропонований в рамках державно-приватного партнерства механізм концесії використовується провідними морськими державами Європи та має цілу низку переваг перед іншими видами співпраці. Зокрема мова йде про прозорість процедури залучення інвесторів, ефективний контроль з боку держави, правовий захист інвестицій, цільовий розвиток об'єктів портової інфраструктури, а також гарантії виконання зобов'язань усіма сторонами концесійного договору.

Серед основних завдань Міністерства під час реформування портової галузі — забезпечити зрозумілі, прозорі і максимально сприятливі умови для успішної реалізації нових інвестиційних проектів.

«Ми створюємо механізми для ефективного ведення бізнесу, забезпечення рівного доступу усіх суб'єктів до портової інфраструктури та прагнемо зробити галузь максимально привабливою для інвесторів. І сьогодні інвестори  проявляють зацікавленість та готовність до реалізації різноманітних проектів і у великих, і у малих портах України. Я впевнений, що запровадження морської реформи забезпечить розвиток кожного порту держави», - зазначив заступник Міністра.

На сьогодні Міністерство інфраструктури готове до обговорення усіх питань, пов'язаних із реалізацією масштабних інвестиційних проектів в українських портах.

«Використання сучасних механізмів, модернізація усієї інфраструктури портів, у тому числі залізничної, автотранспортної, енергетичної тощо, значно прискорить реалізацію існуючих інвестиційних проектів у портовій галузі та створить принципово нові умови для ефективної реалізації нових проектів, у тому числі за допомогою механізму концесії», - вважає Дмитро Демидович.

Усі українські порти відкриті до співпраці та надають унікальні бізнес-можливості для вітчизняних та іноземних інвесторів, які прагнуть реалізовувати довготривалі стратегічні проекти.

 

версія для друку