українська російська англійська
Під час Парламентських слухань Дмитро Табачник відповів на запитання дописувачів та закиди опонентів
24.10.2013 | 19:16
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ОСВІТИ І НАУКИ

Міністр освіти і науки України Дмитро Табачник під час Парламентських слухань «Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення», які відбулися у Верховній Раді України 23 жовтня 2013 року відповів на запитання учасників слухань.

Зокрема, у відповідь на запитання щодо поділу учнів на групи під час уроків іноземної мови, Міністр зазначив: «У спеціалізованих школах поділ здійснюється на три групи, де не менш 8 учнів; у звичайних, де 27 учнів, тоді ділиться на групи. На сьогодні ми разом з Міністерством фінансів опрацьовуємо проект наказу, який дозволить здійснювати поділ в звичайних школах на мовні групи, якщо 23 дитини в міській школі, та не менше 16-ти – в сільській школі».

Також Дмитро Табачник прокоментував ситуацію стосовно неофіційних благодійних внесків у загальноосвітніх навчальних закладах: «Щодо внесків батьківських, батьківських фондів. Ви добре знаєте, як з цим боротися. Якщо створений і зареєстрований фонд як громадська організація, він контролюється педагогічною радою, радою батьківського самоврядування, зникає питання про маніпулювання, про «прикарманювання» цих коштів. Я думаю, що треба йти тільки таким шляхом. Справа не в доцільності чи недоцільності фондів, справа в їх правильному використанні та в високій моральності і педагога, і батьків у використанні таких коштів».

«Найболючіше, – за словами Міністра, – це рівень заробітної плати працівників районних, міських і обласних управлінь освіти. Тому що раніше керівником районного управління освіти, як правило,  запрошували найкращого, найдосвідченішого директора школи. На сьогодні, ви знаєте, що директор школи одержує, з педагогічним стажем, значно кращу заробітну плату, ніж його безпосередній керівник – начальник районного управління освіти. У 2014 році, я сподіваюсь, що разом з Міністерством фінансів, за підтримки інших колег з Кабінету Міністрів, це питання, як і загалом змінення заробітної плати для державних службовців, особливо низової ланки, буде змінено. Адже заробітна плата освітянських державних службовців не змінювалася вже кілька років поспіль».

Окрім того, Дмитро Табачник прокоментував слова президента Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого Валентини Стрілько, яка під час виступу з парламентської трибуни заявляла про те, що українські школи стали не українськими, зокрема, посилаючись на підручники старших класів. «Щодо закидів, яких було багато у виступі колишнього заступника губернатора, шановної пані, яка критикувала підручник для 8 класу. Доповідаю Вам, готовий принести цей підручник. Він був надрукований у 2008 році, затверджений іншим Міністром. Колеги, якщо вам не достатньо в ньому українознавчих знань, будь ласка,  запитання до Івана Олександровича Вакарчука. Я за цей підручник нічого вам не можу сказати», - наголосив Міністр. 

За словами Дмитра Табачника, парламентські рекомендації розроблені ретельно: «Ми вдячні за це Комітету, вдячні всім міністерствам, представникам регіональних органів управління освітою за те, що кожен вніс свою пропозицію і ще внесуть і направлять».

Також Міністр окремо зупинився на питанні підручникотворення. Зокрема, він зазначив, що щороку державне замовлення формується тільки відповідно до замовлень районних, міських і обласних управлінь освітою, - тобто, які підручники хочуть одержати регіони, такі вони й отримують.  

«Так цього року разом з доставкою, друком всередньому для державного бюджету підручник 5-го класу обійшовся у 18 гривень 40 копійок, для молодшої школи – в 12 гривень 40 з невеликим копійок. Це можна порівняти з ціною на вільному ринку, з ціною книги кольорової в твердих палітурках», - повідомив Дмитро Табачник.

Завершуючи виступ, Міністр освіти і науки вибачився перед вчителями за слова народного депутата, голови Комітету ВРУ з питань науки і освіти Лілії Гриневич: «Якби моє висловлювання більше ста разів розтиражували засоби масової інформації, дослівно цитую: "Зараз в Україні вчителі ХХ століття вчать дітей ХХІ століття за методиками ХІХ" (слова Лілії Гриневич), - я б не повчав би інших. Я вибачаюся за ці слова перед кожним вчителем. Тому що в нас вчителі не працюють за граматиками ХІХ століття, вони не є відсталі на 100 років, а така оцінка 509 тисяч працівників середньої школи, вона не може сприяти нормальному клімату роботи в освіті».

версія для друку