українська російська англійська
У 2014 році Укрзалізниця почне розбудову найкоротшого електрифікованого ходу до портів Чорного моря
25.10.2013 | 10:35
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця удосконалює залізничну інфраструктуру для збільшення пропускної здатності дільниць, підвищення вантажо- та пасажиропотоку і зменшення витрат на перевезення. У 2014 році розпочнеться електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв.  Це найкоротший хід для перевезення вантажів на порти Миколаївського та Одеського регіонів.

Укрзалізниця закінчує проектні роботи з електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв (148 км). Створення електрифікованого ходу сприятиме розвитку вантажних перевезень, у тому числі транзитних. Зокрема, цим маршрутом перевозитимуться вантажі, які прямують з Російської Федерації до чорноморських портів. Сюди планують спрямувати частину поїздів із перевантаженого напрямку Знам’янка – Помічна – Колосівка.

У ході електрифікації здійснюватиметься переоснащення напрямку новими сучасними пристроями, обладнанням та системами.

Планується укласти другі колії, збудувати контактну мережу, збудувати 3 нові тягові підстанції та реконструювати існуючі . «На напрямку потрібно відкрити п’ять підрозділів електропостачання. Лише у підрозділах електропостачання залізниць ми створимо близько 200 нових робочих місць в регіоні», – повідомив  начальник головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Віталій Максимчук.

Також будуть модернізовані пристрої автоматики і зв’язку. «Будуть впроваджені сучасні мікропроцесорні системи забезпечення безпеки та регулювання руху поїздів, які порівняно з релейними системами залізничної автоматики мають більші функціональні можливості та є ефективнішими в експлуатації», – розповів начальник головного управління автоматики, телемеханіки та зв’язку Володимир Басов.

Роботи з удосконалення залізничної інфраструктури стимулюватимуть суміжні галузі, оскільки використовуватиметься 99% обладнання та матеріалів вітчизняного виробництва. Електрифікація  напрямку сприятиме збереженню робочих місць і створенню нових на вітчизняних підприємствах-виробниках. Окрім того, після введення в експлуатацію електрифікованої ділянки буде збільшено штат обслуговуючого персоналу дистанцій колії, електрифікації та електропостачання, сигналізації та зв’язку Одеської залізниці.

Завдяки електрифікації швидкість руху вантажних поїздів на дільниці збільшиться на 20 – 25%, скоротиться час доставки вантажів. Електрифікація дасть змогу запропонувати вантажовідправникам більш вигідне транспортування, у тому числі і за рахунок зменшення  собівартості перевезень, яка на 55-60% нижча, ніж на теплотязі.  Переведення напрямку на електротягу дозволить залізниці скоротити споживання дизпалива у 3,7 рази. До того ж використання електровозів замість тепловозів дасть можливість відправляти великовагові поїзди із максимально допустимою кількістю вагонів і більш потужними локомотивами.

Збільшення протяжності електрифікованих дільниць дозволить покращити техніко-економічні показники діяльності залізничного транспорту та підвищити його конкурентоспроможність. До того ж це сприятиме підвищенню рівня екологічної безпеки у Миколаївській та Кіровоградській областях, оскільки у рази зменшаться шкідливі викиди в атмосферу.

Напрямок Долинська – Миколаїв задіяний не лише для вантажних, а й пасажирських перевезень. На дільниці курсує 20 пар вантажних, 24 пасажирських  та 3 приміські поїзди.

У перспективі залізничники планують збільшити полігон дільниць на електротязі від Миколаєва до Колосівки та у напрямку Херсон – Вадим – Джанкой, таким чином буде створено великий електрифікований хід на Крим.

Довідково

Нині експлуатаційна мережа залізниць України – це майже 22 тис. км колій, з яких електрифіковано 47,4%.

Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка  є одним із важливих заходів, визначених «Державною програмою активізації розвитку економіки на 2013-2014 рр.», яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України №187 27 лютого поточного року. Зазначена Програма передбачає розвиток транспортного сектору, впровадження нових підходів до модернізації пріоритетних галузей національної економіки для базових галузей, до яких належить залізничний транспорт.

 

 

версія для друку