українська російська англійська
У портах Одеси, Іллічівська і Южному планують реалізувати інвестпроекти майже на 70 млрд. грн.
28.10.2013 | 15:05
Прес-служба Міністерства інфраструктури

У Міністерстві інфраструктури України та ДП «АМПУ» підбили підсумки наради з питань розвитку портів Одеса, Южний та Іллічівськ.

Як повідомлялося раніше, у ході робочої наради під головуванням Віце-прем'єр- міністра України Олександра Вілкула, що відбулася 22 жовтня у Одесі, були детально розглянуті стратегічні напрямки розвитку і заплановані обсяги інвестицій в кожен з трьох найбільших морських портів країни.

Згідно із Законом «Про морські порти України» під морськими портами розуміються визначені кордонами територія і акваторія, обладнані для обслуговування суден і пасажирів, проведення вантажних, транспортних і експедиторських робіт, а також пов'язаними з цими видами господарської діяльності. І якщо для розвитку державних стивідорних компаній протягом найближчих 10 років потрібні інвестиції у розмірі до 25 млрд грн., то загальний інвестиційний портфель портів у рази перевищує цю суму.

У результаті реалізації всіх інвестиційних проектів за сприятливих умов на ринку морських перевезень, три найбільших порти Одеського регіону можуть залучити близько 70 млрд. грн. інвестицій і створити до 11 000 нових робочих місць.

У своєму виступі начальник адміністрації Одеського порту Михайло Соколов зазначив, що відповідно до затвердженої КМУ Стратегією, основною спеціалізацією Одеського порту є контейнери, зернові вантажі, продукція металургійної промисловості, нафта і нафтопродукти, а також обслуговування пасажирів.

Сьогодні за участю коштів інвесторів реалізуються наступні проекти:

• Розширення контейнерного терміналу на Карантинному молу. Це найбільший проект в історії Одеського порту. Обсяг інвестицій - майже 5,0 млрд гривень, більше 50% з яких вкладає інвестор. У 2014 році планується його введення в експлуатацію;

• спільне будівництво з компанією «Бруклін-Київ» зерно перевантажувального  комплексу -  одного з найбільших в Чорноморському басейні. Загальною вартістю близько 1 млрд. грн.., де 726 млн грн. - кошти інвестора;

• продовжується будівництво зернового перевантажувального комплексу компанією ТОВ «Олімпекс Купе Інт.» - Зараз реалізується 3-я черга. Обсяг інвестицій становить 140 млн гривень - кошти інвестора;

• розвиток потужностей сухого порту і території прилеглих полів зрошення. У перспективі – це транспортно-логістичний центр з усією необхідною інфраструктурою для обробки автотранспорту та вантажів у контейнерах. Будівництво Сухого порту повністю реалізується за кошти інвестора. Обсяг інвестицій - 670 млн. грн. (на сьогодні вже вкладено 77 млн. грн.)

Сьогодні стивідорні компанії, що здійснюють діяльність на території порту вже заявили про своє бажання модернізувати і розвивати портові потужності. У планах компаній розширення потужностей з перевалки рослинних олій, реконструкція терміналів під переробку генеральних і насипних вантажів. Загальний обсяг інвестицій близько - 1 139,8 млн грн.

Крім того, Михайло Соколов позначив ряд проектів для можливого інвестування на умовах концесії: територія Судноверфі «Україна», пасажирський комплекс, об'єкти нафтового терміналу порту.

«У результаті виконання всієї програми розвитку Одеського морського порту

пропускна здатність тільки з перевалки контейнерних вантажів збільшиться на 2 млн. контейнерів на рік», - прокоментував плани розвитку начальник адміністрації морського порту Михайло Соколов.

Сукупно Одеський морський порт планує залучити близько 20 млрд. грн. інвестицій, 10 млрд. з яких - інвестиції приватних компаній. Всі проекти, заплановані до реалізації в Одеському морському порту, допоможуть створити додатково близько 3500 робочих місць.

За словами начальника адміністрації морського порту «Южний» Максима Широкова стратегічно важливими для підвищення конкурентоспроможності порту є реконструкція підхідного каналу та внутрішніх водних підходів до глибоководних причалів. У результаті реалізації проекту, порт стане найглибоководнішим портом в акваторії Чорного моря, здатним обробляти судна осадкою до 19 метрів і дедвейтом понад 200 тис. тонн. Це забезпечить для українських експортерів освоєння далеких ринків збуту в напрямку Китаю, Південної Кореї, Японії. І в цілому посприяє зміцненню позицій України в даному сегменті ринку транспортних послуг.

Серед найперспективніших проектів порту «Южний» - розвиток групи компаній «Трансінвестсервіс», який передбачає розширення й реконструкцію комплексів для перевантаження навалювальних вантажів на існуючих причалах і будівництво нового причалу для перевантаження генеральних, навалювальних і Ro-Ro вантажів.

Порт « Южний» планує розвиток співпраці з компаніями ТОВ «Укрлендфармінг», ТОВ «Причали Комінтерну», Холдинг «Портінвест», ТОВ «Трансойл», ТОВ «Сонячна Пальміра», ТОВ «Торговий дім «Хлібна Гавань», ТОВ «Бориваж», ТОВ «М.В. Карго», ТОВ «Рісойл», ТОВ «Олсідс Блек Сі», ТОВ «Дельта Вілмар СНД».

Потенційні проекти передбачають будівництво перевантажувальних комплексів для перевалки генеральних, навалювальних і наливних вантажів.

Проекти перспективного розвитку морського порту «Южний» забезпечать залучення інвестицій у розмірі 30 млрд. грн. і створення більше, ніж 6 000 нових робочих місць.

«В Іллічівському морському порту найближчим часом намічений старт днопоглиблювальних робіт на підхідному каналі та в акваторії порту. Серед перспективних планів - розвиток потужностей з перевалки контейнерів та створення терміналу потужністю 1,5 млн. ТЕU. Орієнтовна вартість робіт - 1 млрд. 200 млн. грн. коштів інвестора. У планах порту також створення сучасного терміналу з переробки сільськогосподарської продукції», - прокоментував начальник адміністрації Іллічівського морського порту Олексій Кошелєв.

За словами Олексія Кошелева, адміністрація порту спільно з партнерами розробляє ТЕО для розвитку мультимодального термінала розрахунковою потужністю до 500 тис. од. легкових а/м, TIR до 25 тис. од. і генеральних вантажів (у вагонах) до 2,5 млн. тонн. Також опрацьовується низка перспективних пропозицій щодо розвитку інших виробничих потужностей .

Орієнтовний обсяг фінансування, що планується залучити в довгостроковій перспективі - 18 млрд. грн. У результаті реалізації довгострокової стратегії розвитку Іллічівського морського порту планується створити близько 1 500 нових робочих місць.

Сьогодні в акваторіях портів Одеса, Южний та Іллічівськ працюють підприємства як державної, так і приватної форми власності, що використовують причали, побудовані як за кошти держави, так і за кошти інвесторів.

До складу Одеського морського порту входять 12 стивідорних компаній, 53 причали державної форми власності та 1 - приватної .

Іллічівський морський порт включає 13 підприємств різної форми власності, 27 причалів державної форми власності та 15 - приватної.

Кількість причалів у морському порту «Южний» - 12 державної форми власності та 18 - приватної.

«Будівництво нових перевантажувальних терміналів - це хороший і правильний приклад спільної роботи держави та бізнесу. Саме до цього ми прагнемо в ході реформування галузі. Це те завдання, яке ми повинні відпрацювати абсолютно на кожному державному підприємстві. Сьогодні для залучення інвестицій шляхом державно-приватного партнерства у нас є всі необхідні ресурси, інструменти та правова база. Є фахівці, бажання, є інвестори, які готові спільно з державою реалізовувати проекти», - сказав заступник Міністра інфраструктури України Дмитро Демидович.

 

версія для друку