українська російська англійська
Укрзалізниця на 25 років продовжує термін служби тепловозів
30.10.2013 | 13:10
Прес-служба Міністерства інфраструктури

У грудні Одеська залізниця отримає шість модернізованих маневрових тепловозів. Міністр інфраструктури України Володимир Козак зазначає: оновлення локомотивного парку українських залізниць серед першочергових завдань відомства.

"Парк тепловозів Укрзалізниці є одним із найстаріших у Європі. Через зношеність локомотивів залізничники змушені частіше проводити позапланові ремонти тягового рухомого складу, що збільшує експлуатаційні витрати. Тому застосування ефективних технологій для значного подовження терміну служби тепловозів сприяє забезпеченню потреби у перевезеннях. Фахівці локомотивного господарства галузі працюють спільно із науковцями над вибором найбільш ефективних технічних рішень щодо продовження терміну експлуатації тягового рухомого складу, удосконалення його характеристик, зменшення експлуатаційних витрат" - розповів, коментуючи програму модернізації тепловозів Міністр інфраструктури.

Від старого тепловоза серії ЧМЕ-3 залишається лише рама візок і колеса, а решту агрегатів, вузлів та обладнання замінюють сучасним. У такий спосіб термін служби основної серії маневрових тепловозів продовжують на 25 років.

У Головному управлінні локомотивного господарства Укрзалізниці пояснюють: глибока модернізація одного застарілого тепловоза, хоч і коштує 60% вартості нового, дозволяє орієнтовно на 30% зменшити споживання палива, на 65% - мастила,. До того ж, зменшиться частота ремонтів, оскільки міжремонтний пробіг модернізованого тепловоза зросте на 20%.

«Тепловози серії ЧМЕ-3, як й інший тяговий рухомий склад Укрзалізниці, зношені на 90%. Встановлений заводом-виробником ресурс у 25 років локомотиви вже відпрацювали. Тому комплексна модернізація замість списання тепловозів на металобрухт подарує шести локомотивам нове життя», - повідомив заступник начальника головного управління локомотивного господарства Ігор Батюшин.

За його словами, особливу увагу під час модернізації фахівці приділяють штатному силовому обладнанню тепловоза. Заміна дизеля на сучасний й більш економічний покращує експлуатаційні характеристики локомотива, значно підвищує надійність його роботи, оскільки 50-70% експлуатаційних відмов тепловоза пов’язані із станом дизеля.

Модернізація тепловозів здійснюється в рамках галузевої програми до 2015 року. Залізничники запланували загалом модернізувати 100 тепловозів ЧМЕ-3, 30 - серії М62 та 70 - серії 2М62. При цьому локалізація виробництва комплектуючих на вітчизняних підприємствах мала б скласти 40%.

У 2012 році залізничники модернізували два тепловози серії М62. У локомотивному депо Ковель на тепловозах встановили нові дизель-генераторні установки з мікропроцесорною системою управління та діагностики, енергозберігаюче обладнання, осучаснили кузов і кабіни машиніста, підсилили несучі конструкції.

Також торік модернізовано сучасними кабінами та енергозберігаючим обладнанням 5 електровозів серії ВЛ11, системою підігріву охолоджувальної рідини дизеля 12 тепловозів серії ЧМЕ3 та 1 локомотив серії 2ТЕ10, проведено модернізацію системою конденсаторного пуску дизеля 36 тепловозів серії ЧМЕ3 та 1 серії 2ТЕ10.

Оновлення парку тягового рухомого складу Укрзалізниця здійснює не лише модернізацією локомотивів. Донецька, Львівська та Одеська залізниці у вересні уклали договори на поставку до 2016 року включно 350 електровозів у рамках виконання Програми оновлення локомотивного парку. Також здійснюється поставка локомотивів на Придніпровську залізницю згідно з договором між ДП «Укрзалізничпостач» й акціонерним товариством "Электровозостроитель" (Грузія) на придбання до 2016 року включно 110 вантажних електровозів постійного струму серії ВЛ11М/6.

Довідково

Маневрові тепловози ЧМЕ3 виробництва Чехії випускалися у 1963-1991 роках. Робоча маса — 123 т, потужність двигуна — 1350 к.с., конструкційна швидкість — 95 км/год.

Вантажопасажирські тепловози М62  Луганський тепловозобудівний завод випускав 1964-1976 рр. для залізниць СРСР, Угорщини, Польщі, Німеччини, Чехії, Північної Кореї та Куби. Службова маса тепловоза — 116,5 т, сила тяги — до 196 кН (20 тис. кгс), конструкційна швидкість — 100 км/год.

З 1976-го Луганський тепловозобудівний завод випустив двосекційні тепловози 2М62.

 

версія для друку