українська російська англійська
Лікарі та фахівці кабінетів "Довіра" Чернігівщини розпочали навчальний цикл щодо ВІЛ-інфекції
07.11.2013 | 19:07
ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ З ПИТАНЬ ПРОТИДІЇ ВІЛ-ІНФЕКЦІЇ/СНІДУ ТА ІНШИХ СОЦІАЛЬНО НЕБЕЗПЕЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ

Голова Держслужби України соцзахворювань Тетяна Александріна провела вступну лекцію з питань консультування та тестування для медиків загальної лікарняної мережі та фахівців кабінетів «Довіра» Чернігівського регіону. Таким чином у столиці стартував цикл тематичного удосконалення «Консультування і тестування на ВІЛ для сімейних лікарів». Зміст навчальної програми охоплює весь обсяг теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для якісного  надання послуг з консультування та тестування на ВІЛ, а також догляду і підтримки хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД. Програма розроблена за участі колективів кафедри вірусології та двох кафедр Інституту сімейної медицини НМАПО імені П.Л.Шупика.

У розмові з медиками Голова відомства наголосила на поведінкових факторах поширення ВІЛ-інфекції, необхідності індивідуального підходу в роботі пацієнтами, необхідності врахування соціального аспекту в процесі здійснення консультування та тестування.

«Рішення пройти тестування для кожної людини має бути добровільним. Завдання фахівця – підтримати цей  нелегкий вибір, не кажучи вже про фахову психологічну допомогу у випадку підтвердження діагнозу ВІЛ-інфекції, що спричинює серйозний стрес. Саме тому служба протидії СНІДу потребує допомоги та взаємодії з медиками первинної ланки, які щодня працюють із населенням на ввіреній території, спроможні визначити осіб, найбільш уразливих до інфікування ВІЛ та застосувати ефективні методики роботи з ними», - зазначила вона.  

Під час циклу будуть також запропоновані шляхи взаємодії між кабінетами "Довіра" та центрами з профілактики та боротьби зі СНІДом, неурядовими організаціями. Навчальний курс також охопить питання надання базових послуг з догляду та підтримки ВІЛ-інфікованим.

Програму побудовано за системою курсів, які розбито на розділи, кожний з яких включає декілька тем. В програму циклу включені питання, присвячені ролі консультування і тестування на ВІЛ у профілактиці розповсюдження епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу в світі та в Україні, етичні та соціальні аспекти епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу, стигма та дискримінація. Значну увагу приділено правовим аспектам надання послуг КіТ,  особливостям КіТ з ініціативи медичних працівників, методології формування поведінкової групи ризику щодо інфікування ВІЛ, проведення консультування і тестування на ВІЛ-інфекцію СІН, ПКС,ЧСЧ та інших.

В окремих розділах програми  висвітлені особливості консультування молоді та підлітків, вагітних, донорів крові та її компонентів, хворих на ІПСШ, туберкульоз, медичних працівників. Окремі розділи програми циклу присвячені  системі та методам моніторингу та оцінки КіТ, поглибленому висвітленню питань та процедури тестування на ВІЛ із застосуванням швидких тестів, зареєстрованих в Україні, догляду і підтримці хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІЛ та диспансерному спостереженню за ВІЛ-інфікованими особами.

Планується, що вже до кінця цього року навчання за цим циклом буде проведено для двох груп лікарів по 20 осіб з пілотних регіонів Чернігівської області, де впроваджується проект HFG Україна.

Довідково:  Навчання здійснюється в рамках проекту "Фінансування та управління в охороні здоров'я" (проект HFG Україна) за сприяння Держслужби України соцзахворювань, кафедри вірусології та Інституту сімейної медицини Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика Протягом навчання особлива увага приділятиметься навичкам формування контингентів груп ризику з числа прикріпленого населення, особливостям роботи з групами ризику, питанням стигми та дискримінації, консультуванню і тестуванню на ВІЛ із застосуванням швидких тестів, наданню післятестового консультування при позитивному та негативному результаті.

У процесі навчання передбачені лекції, практичні заняття, різні види семінарів (інформаційні, за методикою малих груп, семінари-конференції та інші форми інтерактивного навчання). Для виявлення рівня знань і навичок слухачів запроваджуються такі види контролю, як оцінка базисних знань та заключний залік. Для базисного та заключного контролів використовують тестові питання.

версія для друку