Кабінет Міністрів України сьогодні, 13 листопада, схвалив проект Закону
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення
Державного дорожнього фонду». Документом, зокрема, доповнено перелік джерел
фінансування робіт з будівництва та ремонту автошляхів. Окрім надходжень від
акцизного збору та ввізного мита на нафтопродукти,
акцизного збору та ввізного мита з імпортованих на митну територію України
транспортних засобів та шин до них відтепер Державний дорожній фонд зможе
наповнюватися відрахуваннями від сплати за проїзд великоваговими автомобілями.
Як зазначив
Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул, гроші, отримані
від власників великовантажного автотранспорту, мають спрямовуватися винятково
на утримання та ремонт автомобільних доріг.
«Це в інтересах
самих вантажоперевізників. Адже ремонти сучасних вантажівок внаслідок їзди
поганими дорогами - справа значно дорожча, ніж помірна сплата за користування
якісними автошляхами. Така компенсація - поширена ефективна європейська
практика. І в цьому випадку, як і у законодавстві в цілому, Україна застосовує
успішний досвід Європи», - сказав Олександ Вілкул.
Розмір та порядок справляння плати за проїзд великотоннажних
автомобілів визначатиме Кабінет Міністрів України.
Міністр інфраструктури Володимир Козак наголосив, що кошти з
Державного дорожнього фонду отримуватимуть обласні адміністрації та Укравтодор,
між якими буде розподілено функції відповідальності за дороги державного
значення.
«Укравтодор та місцева влада визначатимуться із об’єктами, які першочергово
потребують оновлення, а наявність Державного дорожнього фонду дозволить
організувати стабільне фінансування, оскільки кошти, що надійшли і від
акцизного збору, і від сплати за проїзд вантажівками, виділятимуться
безпосередньо на заплановані ними дорожні роботи», - сказав Володимир Козак.