українська російська англійська
Нова редакція законопроекту про залізничний транспорт створить прозорі умови для співпраці з інвесторами
27.11.2013 | 14:52
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Нова редакція Закону України «Про залізничний транспорт», проект якого оприлюднено на сайті Міністерства інфраструктури, створить належні сприятливі правові умови для інвестицій в галузь. Зокрема, у законопроекті існує норма про звільнення інвестора від сплати податків при передачі побудованого за його кошти інфраструктурного об’єкту в державну власність. Про це в інтерв’ю агентству «Інтерфакс Україна» повідомив  начальник головного управління реформування та корпоративного розвитку Державної адміністрації залізничного транспорту України Андрій Буковський.

«Об'єкти, побудовані за рахунок коштів приватних інвесторів, безкоштовно передаються у держвласність за згодою інвестора. Такі випадки є, наприклад, ТІС, який побудував другу колію. Однак, бажаючи передати її безкоштовно у відання оператора, компанія потрапляла під подвійне оподаткування. Нам вдалося внести зміни до Податкового кодексу України про те, щоб з нас хоча б не стягували податок», - зазначив Андрій Буковський.

Він розповів, що у пакеті з новим законопроектом буде проект закону про внесення змін до Податкового кодексу про те , щоб не стягувати податок із інвестора, коли він на безкоштовній основі передає щось у власність (податок з продажу). Крім того, такий збудований об'єкт може бути викуплений у власника державою в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

«У підсумку норми закону повністю виключають виникнення приватної власності на новозбудовані стратегічні об'єкти інфраструктури. У законі чітко описуються всі ситуації , коли інвестор може побудувати об'єкт, однак зобов'язаний його передати державі. Крім цього, якщо такий об'єкт - не стратегічний, але технологічно пов'язаний зі стратегічним, тоді інвестор може або передати його, і зобов'язаний надати абсолютний доступ до нього оператору інфраструктури», - пояснив начальник головного управління реформування та корпоративного розвитку Укрзалізниці.

За його словами, у новій редакції Закону України «Про залізничний транспорт» дається чітке визначення усіх понять об'єктів інфраструктури. «Найстратегічна частина майна - стратегічна інфраструктура - назавжди залишається державною, а акціонерному товариству вона буде передана на праві господарської діяльності. Об'єкти інфраструктури, відмінні від стратегічних - це ті, які увійдуть до статутного капіталу акціонерного товариства не на правах господарського відання, а як власність АТ. Використовуються ці об'єкти самостійно їх власником, тобто АТ і надалі, можливо, дочірніми компаніями», - уточнив Андрій Буковський.

За його словами, побудовані нові об'єкти інфраструктури будь-якими суб'єктами ринку, зокрема приватним інвестором,  якщо вони пов'язані з об'єктами стратегічної інфраструктури або пов'язані із забезпеченням безпеки руху, то передаються в державну власність і закріплюються за Укрзалізницею на праві господарського відання. «Робиться це безкоштовно за погодженням з інвестором, інвестору ж гарантується можливість користуватися ними. Крім того, зазначу: «Мінінфраструктури веде реєстр таких об'єктів як поточних, так і новозбудованих», - розповів Андрій Буковський. - Ключовий момент - виключно державна власність об'єктів інфраструктури. Їх - більшість. Це все магістральні шляхи, лінії енергопостачання, лінії центральної сигналізації, зв'язку та блокування тощо. Ці об'єкти закріплюються за оператором інфраструктури тільки лише на праві господарського відання. Новий закон визначать перелік категорій таких об'єктів».

 

версія для друку