українська російська англійська
Україна та ЄС реалізовують низку масштабних транспортних проектів
28.11.2013 | 17:50
Прес-служба Міністерства інфраструктури

В Україні реалізовується низка спільних з країнами-членами Євросоюзу проектів щодо розвитку транспортної інфраструктури з урахуванням екологічних аспектів. Про деякі з них у ході зустрічі зі студентами Національного транспортного університету України розповів Міністр інфраструктури Володимир Козак.

Один із таких проектів – спорудження нового двоколійного Бескидського тунелю, по якому ми співпрацюємо з ЄБРР та ЄІБ. Тиждень тому розпочалось буріння, якому передувало проведення великого обсягу підготовчих робіт - було змінено русло річки, укріплено стінки, перенесено автодорогу, розбито містечко для проживання,побудовано бетонний вузол тощо. Окрім цього, разом із ЄБРР, Світовим банком та ЄІБ готується проект електрифікації двох залізничних напрямків Кривбас-Чорне море до портів і Кривбас-Донбас. «Нині вкладаються значні інвестиції у Кривий Ріг - у розробку кар’єрів. За нашими підрахунками, до 2016 року буде збільшено видобуток руди, а відтак і її експорту, на 5-6 млн. тонн у рік. Тож, наша інфраструктура повинна бути готова до цього», - повідомив Володимир Козак.

Також Міністр зазначив, що разом із німецькою компанією «ГПК-Україна»  в Одеському порту реалізовується проект будівництва терміналу на Карантинному молу - у квітні наступного року тут буде пришвартовано перше судно.

За участю європейських країн діють проекти контейнерних перевезень – «Вікінг» та «Зубр» транспортним коридором Чорне море-Балтійське море. «А ще ми відпрацьовуємо з чехами, німцями, словаками та росіянами перевезення контейнерними поїздами запчастин технопарків Росії – у Калугу і Нижній Новгород», - зазначив Міністр.

За його словами, зростає рівень довіри інвесторів до Укрзалізниці, про що свідчить успішне розміщення торік на англійській біржі євробондів на 500 млн. дол. Наступного року підприємству поставлено завдання розмістити цінних паперів на півтора мільярди. Також українські залізничники, які перші з країн СНД запровадили електронний документообіг на внутрішні перевезення вантажів, пропонують Росії та ЄС здійснювати за електронним документом міжнародні перевезення.

«Тобто спільних проектів маємо багато. Зауважу, що з ЄС ми співпрацювали і до планування Угоди про асоціацію. І пауза, взята Урядом у цьому питанні, ніяк не вплине на нашу спільну роботу. Розвиток нашої співпраці не припиняється і не припиниться. Адже ми прагнемо жити і працювати за європейськими стандартами», - підкреслив Володимир Козак.

Нагадаємо, лише цього року Мінінфраструктури підготовлено та підписано з країнами Європи низку міжурядових документів у сфері транспорту і туризму – Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Угорщини про міжнародні комбіновані перевезення, Угоду між Кабінетом Міністрів України і Урядом Чорногорії про міжнародні автомобільні перевезення пасажирів і вантажів, Угоду між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Сербія про співробітництво у галузі залізничного транспорту, Угоду між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Сербія про співробітництво у сфері туризму.

Окрім цього, днями розпочато новий Твіннінговий проект у сфері залізничного транспорту – фахівці Євросоюзу консультуватимуть українських колег щодо кращих практик структурних перетворень на залізничному транспорті з метою підвищення конкурентоспроможності та покращення якості послуг.

Також з 1 грудня 2013 року набирає чинності Угода про співробітництво щодо цивільної глобальної навігаційної супутникової системи (GNSS) між ЄС та Україною. Відповідно до Угоди Україна отримує можливість залучатися до програм розробки, розгортання та використання європейської супутникової системи Galileo. В рамках реалізації цієї Угоди Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул та Віце-президент Єврокомісії – Єврокомісар з питань промисловості та підприємництва Антоніо Таяні підписали Спільну заяву про те, що Єврокомісія надасть технічну допомогу у розмірі 5 млн. євро для підвищення якості супутникової навігації на території України. В рамках проекту  передбачається, що на ці кошти буде розроблено техніко-економічне обґрунтування та придбано відповідне обладнання (до трьох станцій RIMS*), здійснено його монтаж та проведено підготовку персоналу.

версія для друку