українська російська англійська
Cумщина збільшує експорт до країн ЄС, проте Росія залишається основним покупцем продукції
29.11.2013 | 16:14
Cумська ОДА

«Сумщина збільшує експорт до країн Європейського Союзу, проте Російська Федерація залишається основним покупцем нашої продукції», - так голова облдержадміністрації Юрій Чмирь прокоментував економічну ситуацію та зовнішньоторговельний обіг регіону

«Наше завдання – захистити свого товаровиробника, зберегти робочі місця та гарантувати стабільну виплату заробітних плат людям. Разом із Президентом України Віктором Януковичем Сумщина бачить європейську перспективу розвитку, але потрібен час, щоб знайти нові ринки збути. Ми хочемо отримати від торгово-економічного зближення з ЄС максимальну вигоду», – зазначив Юрій Чмирь.

За його словами, країни СНД залишаються основними споживачами продукції сумських підприємств, про що свідчить частка цих держав у експорті області. Країни ЄС посідають друге місце за обсягами споживання товарів регіону. 

 «За січень-серпень 2013 року ми збільшили експорт до країн ЄС на 7% та на 3% знизили імпорт. Але сальдо зовнішньої торгівлі товарами традиційно залишається від’ємним і становить майже  -75 мільйонів доларів США. Зростання експорту Сумщина досягла, перш за все, завдяки розвитку агропромислового комплексу – збільшення обсягів постачання зернових культур, насіння, плодів олійних рослин», – пояснює голова облдержадміністрації.

Поряд із цим, 97 підприємств області мають зовнішньоторговельні зв’язки з Російською Федерацією.

«Не секрет, що на російського споживача орієнтована переважна більшість продукції сумських машинобудівників. Ми не можемо ризикувати бюджетоутворюючими підприємствами Сумщини, такими як  «Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе»,  «Сумський завод «Насосенергомаш», «Свеський насосний завод», «Нафтопроммаш». Відсутність замовлень на цих підприємствах із боку Росії призведе до мільйонних збитків та економічної кризи регіону», – підкреслює очільник області. 

«Сьогодні Сумщина шукає нові шляхи розвитку міжрегіонального співробітництва з країнами Європейського Союзу. Нещодавно ми презентували власний інвестиційний потенціал у Дипломатичній академії при МЗС України в присутності маже 40 послів світу. І така відкритість, бажання працювати відповідально та прозоро дають результати. Але економіка не терпить поспіху. Щоб стати конкурентоспроможними, переорієнтуватися на іншого покупця потрібен час», – резюмував Юрій Чмирь.

 

версія для друку