українська російська англійська
Для ремонтних робіт Укрзалізниця щороку купує у вітчизняних підприємств матеріалів на понад 3 млрд. грн.
09.12.2013 | 10:59
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Для виконання ремонтно-колійних робіт Укрзалізниця закуповує матеріали верхньої будови на суму більше, ніж на 3 млрд грн на рік. Продукція  виготовляється та закуповується у вітчизняних виробників. Про це  повідомили у головному управліні колійного господарства Укрзалізниці. Замовлення для колійного господарства залізниці є підтримкою вітчизняного виробництва та підприємств.

До того ж, як зазначив начальник згаданого головного управління Євген Юрквський, на залізницях України використовуються нові, більш досконалі типи рейкових скріплень, рейок, нові конструкції безстикових стрілочних переводів та інших елементів верхньої будови колії. Для їх замовлення та застосування колійники тісно співпрацюють не лише із виробниками, а й із науковими організаціями.

Так, рейки, рейкове скріплення закуповується на ПАТ МК «Азовсталь», метизна продукція  - у Торговельному домі «Дружківські металеві вироби», залізобетонні шпали, перевідні залізобетонні бруси, плити залізобетонні переїзних настилів, пішохідні настили - на ДП «Старокостянтинівський завод залізобетонних шпал», ВАТ «Коростенський завод залізобетонних шпал», ВАТ «Гніванський завод спецзалізобетон», щебенева продукція закуповується у кар’єроуправліннях, підпорядкованих ДП «Управління промислових підприємств», дерев’яні шпали та перевідні бруси на ДП «Рава-Руський шпалопросочувальний завод», ВСП «Новомосковський шпалопросочувальний завод», два вітчизняних стрілочних заводи – Керченський та Дніпропетровський.

Завантаженість вітчизняних підприємств залежить від річного обсягу виконання тих чи інших ремонтно-колійних робіт. Потреба у продукції вітчизняних підприємств для ремонту колій, стрілочних переводів та залізничних переїздів значно перевищує річний обсяг фінансування, який здатна самостійно дійснити Укрзалізниця. Так, за словами фахівців, для ремонтно-колійних робіт необхідно щороку закуповувати матеріалів на суму 8-9 мрд грн.

На залізницях України здійснюються роботи з підвищення пропускної спроможності ділянок шляхом будівництва других колій. У 2013 році залізничники закінчили на напрямку Гребінка-Полтава будовати другі колії на перегонах Сагайдак – Братешки - 5 км та Федунка – Сагайдак - 5 км. Наступного року колійники планують протягнути другу колію на 5-кілометровому перегоні Яреськи-Федунка.

Залізничники колійного господарства дійснили великий обсяг робіт для прискореного руху поїздів. Зокрема, впродовж 2012-2013 років на залізницях України на основних напрямках пасажирських перевезень було впроваджено прискорений рух поїздів на 1052,5 км. Ця робота продовжується і надалі, не лише для збільшення допустимих швидкостей, а й розмежування пасажирського та вантажного руху.

Довідково

Для реконструкції колій з укладанням подовжених рейок безстикової колії, капітального, середнього, комплексно-оздоровчгого ремонтів колії, укладання нових стрілочних переводів на залізобетонних брусах та ремонтів стрілочних переводів задіяні 32 підприємства – колійні машинні станції: 6 із них – на Донецькій залізниці, 4 на Львівській, 5 на Одеській, 6 на Придніпровській, 6 на Південно-Західній і 5 на Південній.

Парк колійних машин  становить 1661 одиницю, з яких 109 новітніх зразків. Це, в першу чергу, високопродуктивні  машини 09-ЗХ, 09-32, РМ-80. Для ефективного використання  високопродуктивних колійних машин створено державне підприємство «Український центр механізації колійних робіт» в Києві та з філією у Верхівцеве, а також центри механізації на всіх шести залізницях України. Центри виконують  комплекс ремонтно – колійних робіт за допомогою машин, починаючи з очищення баласту, виправки, рихтування колії, опоряджувальних робіт і завершуючи шліфуванням рейок. На залізницях створені ремонтно – механічні заводи для виконання всіх видів ремонту машин.

Для якісного контролю за технічним станом колії з 2000 по 2013 рік придбано 10 вагонів – колієвимірювачів, 8 вагонів – дефектоскопів та 2 мотриси дефектоскопні з електронними бортовими системами реєстрації результатів проміру. Залізницям поставлено 400 дефектоскопних візків суцільного контролю рейок  з електронними реєстраторами. З метою підвищення  ефективності роботи засобів діагностики колії, впровадження комплексного оцінювання стану споруд і пристроїв колійного господарства, раціонального планування і використання  коштів та виконання ремонтно – колійних робіт і контролю якості їх виконання  створено Центр діагностики залізничної колії, а на залізницях лабораторії діагностики. Щорічно здійснюється впровадження нових автоматизованих програмних комплексів з діагностики колії та моніторингу роботи пересувних засобів діагностики колії.

 

версія для друку