українська російська англійська
Петриківський розпис став одним зі світових брендів, - О.Вілкул
11.12.2013 | 09:18
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

Включення ЮНЕСКО Петриківського розпису до Списку нематеріальної культурної спадщини людства є визнанням її у всьому світі. Це означає, що Петриківка буде підтримуватися і розвиватися. Тепер Петриківський розпис став не тільки брендом України, але ще й одним зі світових брендів, сказав Віце-прем'єр Олександр Вілкул під час телемарафону у прямому ефірі УТ-1.

Нагадаємо, що рішення про включення Петриківки до Списку нематеріальної культурної спадщини було прийнято 5 грудня на 8-й сесії Міжурядового комітету з охорони нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, яке проходило в місті Баку (Республіка Азербайджан). У роботі 8 -й сесії взяли участь 600 експертів з 95-ти країн світу.

Протягом трьох років під керівництвом Олександра Вілкула була проведена масштабна робота з просування Петриківського розпису. Цей процес був організований за двома напрямками. Перше - підтримка всередині країни, друга - просування Петриківки та української культури за кордоном.

За три роки просування бренду Петриківки за кордоном було проведено більше 50 виставок у багатьох країнах світу. Петриківський розпис була презентована в посольствах України країн Євросоюзу, в Європейському Парламенті в Брюсселі, в музеї сучасного мистецтва в Кувейті, в штаб-квартирі ЮНЕСКО в Парижі, а також у відомої іспанської культурно-наукової інституції «Ateneo de Madrid», університеті Мадрида і в містах Барселона і Малага.

Усередині країни робота ведеться через реалізацію багатьох культурних проектів, таких як міжнародний фестиваль-ярмарок «Петриківський дивоцвіт», а також спеціальні освітні програми у садочках, школах та вузах. І якщо 3 роки тому Петриківським орнаментом писали 300-400 майстрів, то зараз можна з упевненістю сказати, що тільки в Дніпропетровській області малюють вже більше 200 тисяч чоловік.

 

версія для друку