українська російська англійська
Експерти з реформування вищої освіти обговорили підсумки за минулий рік та плани на 2014 рік
28.01.2014 | 18:18
Прес-служба Міністерства освіти і науки

Студент не повинен бути заручником суб’єктивних поглядів викладача. На цьому сьогодні наголосив тимчасово виконуючий обов’язки Міністра освіти і науки Євген Суліма, обговорюючи питання розроблення критеріїв оцінки знань студентів відповідно до Болонської системи, під час зустрічі-наради Національної команди експертів з реформування вищої освіти.

На нараді обговорено план роботи на 2014 рік, зокрема, щодо положення про навчальний процес, освітньо-кваліфікаційні рівні, запровадження Національної рамки кваліфікацій, співпраці університетів і бізнесу, розроблення критеріїв оцінки знань студентів відповідно до Болонської системи.

Стосовно останнього питання Євген Суліма наголосив: «З одного боку ми говоримо про автономію вищих навчальних закладів, а з іншого боку про свавілля викладача, який оцінює студента як сам того забажає. Тому головне – це критерії оцінки. Експертам потрібно вивчити питання, як автономні вищі навчальні заклади відпрацьовують механізми, якими можуть самі розпоряджатися. Темпус-офіс може стати координатором вивчення цього питання».

Окрім того, т.в.о. Міністра, підбиваючи підсумки роботи Національної команди експертів за 2013 рік, відзначив роль у роботі з реформування вищої освіти в Україні.

За його словами, перш за все, завдяки роботі команди вдалося організувати та провести серію заходів, присвячених навчанню представників вищих навчальних закладів з питань запровадження інструментів Болонського процесу. Зокрема, за активної участі експертів Національної команди розпочато проведення курсів підвищення кваліфікації для керівників вищих навчальних закладів, організовано спеціальні семінари для координаторів ЄКТС. Також проведені міжнародні конференції за підтримки Національної академії педагогічних наук та участю експертів національної команди дійсно стали важливими подіями на шляху впровадження реформ.

«За активної участі експертів команди нам вдалося підготувати низку пропозицій щодо реформування системи вищої освіти. Зокрема, підготовлено проект Положення про кваліфікації вищої освіти, проект Стратегії розвитку національної системи кваліфікацій, ведеться робота з підготовки нової редакції Закону України «Про освіту» та Національної стандартної класифікації освіти», - підкреслив Євген Суліма.

Він повідомив, що ключові напрями роботи команди залишаються актуальними й надалі. Міністерство продовжуватиме роботу із запровадження Національної рамки кваліфікацій, реформування національної системи забезпечення якості, модернізації навчальних програм, підвищення рівня мобільності студентів та викладачів, налагодження тісної співпраці між університетами та промисловістю.

Зазначимо, що Національна команда експертів з реформування вищої освіти – ініціатива Європейської Комісії, спрямована на підтримку модернізації систем вищої освіти у країнах-учасницях програми Темпус. Національна команда експертів з реформування вищої освіти утворюється з метою залучення визначного експертного досвіду, здатного прискорити досягнення цілей Лісабонського та Болонського процесів у світлі національних потреб та прагнень; посилити  міжнародну складову Лісабонського та Болонського процесів та їх зовнішній вимір.

 

версія для друку