українська російська англійська
Цьогоріч Укрзалізниця планує збільшити обсяги модернізації колії
14.02.2014 | 09:26
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

У 2014 році на залізницях України заплановано модернізувати з укладанням подовжених рейок без стиків 325,7 км колії на суму 1,2 млрд. грн., здійснити капітальний ремонт 341,4 км колії на суму 542,2 млн. грн. та реконструкцію 155 комплектів стрілочних переводів на суму 135,3 млн. грн. Обсяги модернізації колії перевищать минулорічний показник на 49,7 км. Завдяки застосуванню спеціальної технології зварювання та використанню рейок завдовжки понад 800 м безстикова колія забезпечує кращу плавність руху поїздів та сприяє збільшенню їх швидкості.

Як розповів начальник головного управління колійного господарства Укрзалізниці Євгеній Юрковський, ремонтно-колійні роботи виконуватимуться із використанням високопродуктивної колійної техніки, яка значно підвищує якість та надійність робіт.

Значний обсяг робіт колійники виконали і минулого року: капітальним ремонтом відремонтували 542,8 км колії, іншими  видами  ремонту (середнім, комплексно-оздоровчим) оздоровили 1420 км колії. Також здійснили заміну та ремонт стрілочних переводів. Зокрема, замінено новими металеві частини 95 комплектів стрілочних переводів, старопридатними – 357 комплектів, середнім ремонтом охоплено 700 стрілочних переводів.

Окрім того, при поточному утриманні колії замість непридатних укладено майже 560 тис. шпал. У рамках Програми ліквідації ділянок головної колії на дерев’яних шпалах, яка розрахована на 2011-2016 роки, у 2013 році замінені дерев’яні шпали на залізобетонні на 206 км колії.

Для підтримання у належному технічному стані інфраструктури колійного господарства, враховуючи міжремонтні терміни виконання ремонтно-колійних робіт, існуючі обсяги перевезень та вантажообіг, на залізницях щорічно потрібно виконувати значний обсяг ремонтно-колійних робіт, зокрема, модернізації колії, капітального та інших видів ремонту, заміни стрілочних переводів новими. Ремонтні роботи забезпечують приведенню технічного стану колії до встановлених швидкостей та сприяють підвищенню безпеки руху, збільшенню пропускної здатності на основних напрямках вантажних і пасажирських перевезень та зменшенню експлуатаційних витрат. 

Окрім робіт з поточного утримання, минулого року модернізовано 276 км колії – укладено подовжені рейки без стиків. Роботи проводилася на основних напрямках: Київ-Львів –14,6 км, Київ-Харків – 17,5 км, Київ-Дніпропетровськ – 40,7 км, Дніпропетровськ-Донецьк – 22,7км, Донецьк-Сімферополь – 61,1 км, Харків-Сімферополь – 38,4 км, Дніпропетровськ-Сімферополь – 38,4 км.

Фахівці колійного господарства виконали значний обсяг робіт з капітального ремонту штучних споруд і земляного полотна. Ці заходи дозволили усунути дефектність 51 штучної споруди та запобігти деформації земляного полотна на 15 об’єктах. Також завдяки цьому відмінено 16 попереджень з обмеження швидкості руху поїздів на інженерних спорудах.

Минулого року парк колійної техніки поповнився щебенеочисною машиною для Донецької залізниці та машиною для виправки та рихтування колії для Одеської залізниці.

Довідково

Кошти на поточне утримання, модернізацію та капітальний ремонт колій спрямовуються переважно з прибутку від вантажних перевезень. Хоча Закон України «Про залізничний транспорт» (ст.10) передбачає на будівництво і реконструкцію магістральних залізничних ліній виділення коштів з Державного бюджету України в межах лімітів державних капітальних вкладень, а пов'язаних з обслуговуванням населення регіону – із залученням  коштів місцевих бюджетів, однак розвиває та утримує залізничну інфраструктуру галузь за рахунок власних інвестицій.

 

 

 

 

 

 

версія для друку