українська російська англійська
О. Вілкулу доповіли про хід будівництва нового аеровокзалу в Одесі
14.02.2014 | 14:34
Прес-служба Віце-прем'єр-міністра

Керівництво Одеської обласної державної адміністрації, Одеської міської ради та міжнародного аеропорту «Одеса» доповіли Віце-прем'єр-міністру Олександру Вілкулу про хід будівництва нового аеровокзалу (терміналу) та злітно-посадкової смуги.

«Проведення спортивних свят міжнародного рівня як Євробаскет-2015 є потужним імпульсом не тільки для розвитку спорту і здорового способу життя, а й для активізації економіки, будівельної галузі та туризму. Реконструкція аеропорту в Одесі в рамках підготовки до Чемпіонату Європи з баскетболу сприятиме розвитку міста, підвищенню якості обслуговування пасажирів та посилення логістичного потенціалу всього регіону. Одеський аеропорт має стати сучасними південними повітряними воротами України», - сказав Олександр Вілкул.

У рамках підготовки до Євробаскету-2015 інвестор – ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса» побудує в аеропорті сучасний термінал, а держава побудує злітно-посадкову смугу.

«Будівництво нового термінала та злітно-посадкової смуги в Одеському аеропорту є ключовими заходами у підготовці та проведенні Євробаскету-2015. З одного боку, вони допоможуть зробити Одещину більш туристично привабливим регіоном, з іншого - збільшити транзитні пасажиро- і вантажопотоки через наші повітряні ворота», - сказав голова Одеської облдержадміністрації Микола Скорик.

Як доповів Олександру Вілкулу в.о. Одеського міського голови Олег Бриндак, для будівництва нового термінала та злітно-посадкової смуги міською радою минулого року державному підприємству «Дирекція з будівництва міжнародного аеропорту «Одеса» було відведено у постійне користування дві земельні ділянки загальною площею 260,6 га. Також рішенням Одеської міської ради це державне підприємство було звільнено від сплати податку за земельні ділянки на період до кінця 2013 року.

Начальник будівельного департаменту ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» Андрій Шкатюк доповів, що наразі будівельна готовність термінального комплексу складає 19%. Зокрема, вже збудовано залізобетонний каркас будівлі, приймачі для приєднання телетрапів та встановлені зовнішні стіни. Крім того, збудовано цоколь по периметру будівлі для опори фасадів. Наразі ведеться монтаж даху (встановлюються металоконструкції) та закладка фасадів пінобетонними блоками. На нульовому рівні терміналу влаштовуються комунікаційні канали для кабельних ліній. Для майбутнього терміналу побудовано котельню, що дозволить заощаджувати природний газ при опалюванні приміщення.

Андрій Шкатюк доповів, що під час будівництва термінала використовуються новітні технології та сучасні матеріали, в першу чергу, вітчизняного виробництва (наразі всі використані матеріали саме вітчизняного виробництва).

«Використання матеріалів вітчизняного виробництва під час реалізації великих інфраструктурних проектів є принциповою умовою Уряду. Це основа для розвитку, в тому числі, новітніх високотехнологічних виробництв будівельних матеріалів, підвищення заробітних плат та створення нових робочих місць», - сказав Олександр Вілкул.

Як доповів Олександру Вілкулу директор ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» Віталій Портянко, новий термінал буде обслуговувати пасажирів міжнародних та внутрішніх рейсів. Він буде оснащений сучасним обладнанням для комфортного обслуговування та безпеки пасажирів.

«Як тільки будуть завершені покрівельні та фасадні роботи, розпочнеться монтаж обладнання і налагодження внутрішніх систем термінала», - сказав Андрій Шкатюк.

Директор ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» Віталій Портянко зазначив: «Євробаскет-2015 – це важливий етап розвитку держави, регіону та міста. Цей проект стане новим етапом і для розвитку нашого аеропорту.

Завдяки будівництву термінального комплексу пропускна спроможність аеропорту буде збільшена в 2,5 рази з 1 млн. пасажирів до 2,5 млн. пасажирів на рік». Він повідомив, що орієнтовна вартість будівництва термінального комплексу складає 84 млн. дол. США.

Наступним етапом розвитку аеропорту «Одеса» стане будівництво державою нової злітно-посадкової смуги довжиною 2800 метрів з комплексом необхідних руліжних доріжок і устаткуванням для заходу на посадку по категорії III-а (ІКАО). Несуча спроможність нової смуги буде в 2 рази більше за існуючу (спроможність існуючої полоси дорівнює 31 (PCN), а нової 64 (PCN).

Нова злітно-посадкова смуга сприятиме підвищенню безпеки польотів, а також дозволить приймати більш важкі типи повітряних суден, включаючи Boeing -767.

Як доповів генеральний директор КП «Міжнародний аеропорт Одеса» Михайло Крайтман, фінансування будівництва злітно-посадкової смуги передбачається здійснювати за рахунок коштів, що будуть залучені під державні гарантії. Під її будівництво відведено земельну ділянку, отримано експертизу проектно-кошторисної документації та затверджено титул будови.

Також у рамках проекту планується встановити світлосигнальне, радіонавігаційне та метеорологічне обладнання для сертифікованого заходу на посадку по категорії III-а (ІКАО) (існуюча злітно-посадкова смуга сертифікована по категорії І (ІКАО).

За результатами наради Олександр Вілкул поставив низку завдань. Зокрема, забезпечити виконання заходів, включених до плану реконструкції аеропорту, з дотриманням графіку, а також Мінфіну подати на розгляд Уряду порядок залучення у 2014 році кредитних коштів під державні гарантії для будівництва злітно-посадкової смуги.

Загальна площа нового чотириповерхового терміналу складає 28 тис. м2. За проектом, на першому поверсі будуть розташовані зона реєстрації пасажирів, зона обробки багажу, два багажних відділення, а також митний та прикордонний контроль пасажирів, які прилетіли. На другому поверсі розміщена зона обслуговування пасажирів та осіб, що їх супроводжують, а також службово-побутові приміщення персоналу.

На третьому поверсі – галереї для переходу в телетрапи, зона вильоту, зона контролю на авіа безпеку, митний та прикордонний контроль. Четвертий поверх передбачений для технічних приміщень. Термінал буде обладнаний спеціальними засобами для людей з особливими потребами, у тому числі, зручними пандусами, поручнями, широкими проходами.

Площа залів вильоту забезпечить комфортне розміщення пасажирів 12 рейсів одночасно. Термінал матиме чотири телетрапи (бриджі) для прямого переходу у повітряне судно. Будівництво термінального комплексу також включає будівництво перону на 4 повітряні судна типу Boeing-737 та Boeing- 767-200.

Довідково

ІКАО (категорія метеомінімуму) – це мінімальні значення висоти нижньої межі хмар і горизонтальної видимості, при яких можливе виконання злетів, посадок і польотів за маршрутом. Категорія I - допускається посадка при дальності видимості на ЗПС не менше 550 метрів (або метеорологічної дальності видимості не менше 800 метрів) і висоті прийняття рішення не менше 60 метрів. PCN  - це нормативний параметр, що виражає несучу здатність покриття злітно-посадкової смуги аеродрому. Категорія III A - допускається посадка при дальності видимості на ЗПС не менше 200 метрів і висоті прийняття рішення не менше 30 метрів.

версія для друку