українська російська англійська
Кредитний портфель Укравтодору - близько 37 млрд. грн., пік боргового навантаження припадає на 2014-2015 роки
27.03.2014 | 12:10
Прес-служба Державного агентства автомобільних доріг

«Всі зобов’язання Укравтодору перед міжнародними фінансовими організаціями за кредитами та контрактами будуть виконані у встановлені строки та у повному обсязі, у той час як більшість запозичень на внутрішньому фінансовому ринку підлягатиме реструктуризації», – розповів Голова Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Малін представникам ЗМІ.

За його словами, на сьогодні кредитний портфель Укравтодору складає близько 37 мільярдів гривень. Більша його частинаце цілком доброякісні кредити МФО, залучені на вигідних багаторічних умовах, іншасередньо- та короткострокові кредити українських банків, залучені на різних умовах, у тому числі й неприйнятних, а також цінні папери, котрі були розміщені у закритому режимі під високі відсотки. 

«Такого роду запозичення ми плануємо піддати реструктуризації за рахунок погашення облігацій, повернення коштів і випуску нового розміщення під нижчий відсоток. Адже сьогодні максимальна ставка сягає 16,3%, а це дуже дорого для фінансових ресурсів, що залучаються під державні гарантії», – наголосив О. Малін.

Він додав, що на поточний та наступний рік приходиться пік боргового навантаження, адже окрім самих кредитів, котрі треба повертати поетапно, є ще й зобов’язання щодо їх обслуговування, а також сукупна заборгованість Укравтодору перед підрядними організаціями за роботи, виконані у минулі роки, – їх обсяг, за різними оцінками, складає від 3 до 4 млрд. грн.

«Вибратися з «боргової ями» ми можемо лише шляхом реструктуризації вітчизняної частини кредитного портфелю, а також за рахунок виділення коштів Спеціального фонду державного бюджету виключно на фінансування дорожньої галузі», – підкреслив він.

Голова пояснив, що залишок спецфонду після виконання всіх кредитних зобов’язань і є тим обсягом коштів, що спрямовується на експлуатаційне утримання, ремонт, реконструкцію та будівництво українських доріг.

А враховуючи те, що за останні 2 роки недонадходження у спецфонд, за оцінками експертів, коливається від 4 до 7 млрд. гривень, обсяги фінансування галузі такі, що коштів не вистачає на виконання навіть поточного ремонту.

За його прогнозами, у найближчі півтора року єдиним джерелом фінансування капітального ремонту та реконструкції існуючих автомобільних доріг, а також будівництва новихбудуть лише міжнародні фінансові організації.

«Ми вже провели переговори щодо подальшої співпраці з Європейським інвестиційним банком. Попередуподібні зустрічі з представниками  Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку», – зазначив Голова.

Він додав, що кошти, передбачені держбюджетом, спрямовуватимуться виключно на поточний ремонт, експлуатаційне утримання, а в окремих випадкахна проведення невідкладних робіт на стратегічно значимих об’єктах, стан яких визнано аварійним, серед яких мости, міжнародні пропускні пункти.

У перспективі ж повноцінне формування спецфонду за рахунок коштів від акцизного збору за імпортовані або вироблені на території України нафтопродукти, декількох видів мита та частини платежів, пов’язаних з першою реєстрацією транспортних засобів, планується спрямовувати виключно на збереження та розбудову дорожньої мережі.

«В першу чергу кошти так званого Дорожнього фонду розподілятимуться між областями України за певним пропорційним принципом, за яким буде враховано протяжність та категорійність місцевих та комунальних доріг, що потребують ремонту, у кожному конкретному регіоні. Решту ресурсів буде спрямовано на відновлення та розвиток доріг загального користування», – підсумував О. Малін.

 

версія для друку