українська російська англійська
З Гренландії повернулися українські військові льотчики, які успішно виконали завдання
11.04.2014 | 16:34
Прес-служба Міністерства оборони

Сьогодні, 11 квітня, до України повернулися військові льотчики транспортної авіації Повітряних Сил ЗС України, які впродовж чотирьох тижнів в екстремальних полярних умовах виконували завдання спільної українсько-данської операції з перевезення пального на острові ГренландіяПівнічний сокіл – 2014” на військово-транспортному літаку Іл-76МД. Очолював роботу українських авіаторів заступник начальника авіації Командування ПС ЗС України полковник Олександр Кулібаба.

На військовому майданчику міжнародного аеропортуБориспільукраїнських авіаторів в урочистій обстановці зустрів заступник командувача з виховної та соціально-психологічної роботи  начальник управління з виховної та соціально-психологічної роботи Командування Повітряних Сил Збройних Сил України полковник Олег Грунтковський.

Він подякував особовому складу за успішні показники та високу льотну майстерність. За словами полковника Олега Грунтковського, вже шостий рік поспіль екіпажі Мелітопольської бригади транспортної авіації демонструють високий професіоналізм при здійсненні польотів у важких полярних кліматичних умовах.

«За неповний місяць військові льотчики налітали в полярному небі більше 90 годин. Сьогодні це значний показник у підготовці льотного складу транспортної авіації», – зазначив офіцер.

Керівник операції, заступник начальника авіації командування Повітряних Сил полковник Олександр Кулібаба рзповів, що загалом було здійснено близько 20 місій, що склало майже 40 рейсів з авіабази ВПС США “Туле” на данську полярну станцію “Норд” на острові Гренландія. При цьому було перевезено більше 358 926 літрів пального у внутрішніх баках літака, 140 пасажирів та 191 тонну вантажу.

«Ми літали щодня по два рейси. Польоти дуже ускладнювали обмежена видимість, безорієнтирна місцевість, магнітне схилення, віддаленість запасних аеродромів, швидка зміна метеорологічних умов, а також складне обслуговування авіаційної техніки та обмежена кількість навігаційних засобів», – зазначив полковник Олександр Кулібаба. За його словами, цьогоріч температурні показники були найвищими, проте багаторічний досвід проведення подібних операцій дав змогу успішно виконати усі завдання військово-транспортної операції.

Довідково

Завданнями цьогорічної операції було перевезення літаком Іл-76МД Повітряних Сил Збройних Сил України 350 тис. літрів палива та ємностей для зберігання пального загальним об’ємом 560 куб. м.

Український військово-транспортний літак Іл-76МД за своїми льотно-технічними характеристиками дозволяє здійснювати завантаження та розвантаження великогабаритних вантажів за допомогою кранового обладнання літака та здійснювати зліт і посадку на укорочені смуги, мінімально обладнані навігаційними засобами.

Для порівняння: транспортні літаки С-130 “Геркулес” та С-17 “Глобмастер”, що можуть здійснювати польоти на станцію “Норд”, мають певні обмеження, а саме: “Геркулес” має значно менші можливості щодо транспортування габаритних вантажів, а “Глобмастер” не має кранового обладнання, що унеможливлює перевезення великогабаритних цистерн, визначених завданнями операціїПівнічний Сокіл – 2014”.

версія для друку